Valentino's beste 4-takt race

Rossi's beste 4-takt race

  • Japan 2002

    Stemmen: 1 1,4%
  • Philip Island 2003

    Stemmen: 8 11,3%
  • Welkom ZA 2004

    Stemmen: 5 7,0%
  • Mugello 2005

    Stemmen: 0 0,0%
  • Sachsenring 2006

    Stemmen: 1 1,4%
  • Mugello 2006

    Stemmen: 1 1,4%
  • TT Assen 2007

    Stemmen: 21 29,6%
  • Laguna Seca 2008

    Stemmen: 34 47,9%

  • Totaal aantal stemmers
    71

RideRick

MF veteraan
12 aug 2008
63.007
7.685
Hoorn
In het Valentino topic hadden we het vaak over de beste race van Rossi tot nu toe in de 4-takt tijdperk.
Nu maar eens een algemene poll openen om te kijken waar voor gestemd wordt

Japan 2002 - 1ste overwinning en overtuigend

Philip Island 2003 - 10 sec. penalty en 15 sec. voorsprong winnen

Welkom ZA 2004 - 1ste Yamaha overwinning

Mugello 2005 - Italiaanse top 4

Sachsenring 2006 - Close finish top 4 binnen 0.307 sec.

Mugello 2006 - Knokken met Capirex

TT Assen 2007 - How to race part I

Laguna Seca 2008 - How to race part II


















2002

rossi_rcv_2002.jpg


2003

rossi_rcv_2003.jpg


2004

rossi_m1_2004.jpg


2005

rossi_laguna_2005.jpg


2006

610x.jpg


2007

610x.jpg


2008

610x.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wacht maar met stemmen want poll moet gewijzigd worden.

mis er nog een paar..... -O-

dacht dat ik er 10 kon toevoegen maar zie ze niet alle 10 -O-
 
Zo,

de stemronde kan beginnen.

enne Wouter platte bal....volgens mij heb je niet opgelet
 
Daar waar die Guiberneau zo te kakken zetten. Maar weet niet meer welke race dat was.
 
De laatste race in 2006 vond ik de mooiste van Rossi. :?
 
Laatst bewerkt:
Riderick heeft z'n topic overal vol gespamd. :P

Daar waar die Guiberneau zo te kakken zetten. Maar weet niet meer welke race dat was.
Walgelijk onsportief gedrag van Rossi! |( Dit volgde nadat geklaagd werd door Honda, dat het team van Rossi de gridplek 'schoonmaakte' van stof dmv een burnout met een scooter op de startplek van Rossi. De wedstrijdleiding bestrafte Rossi door vanaf de laatste plek te laten starten, en Rossi viel in die wedstrijd. Helemaal bewijzen konde die het niet, maar hij gaf Gibernau de schuld en zwoer daarna dat Gibernau nooit meer een wedstrijd zou winnen. Vandaar de Jerez actie, begrijpelijk maar onsportief. Al heeft hij nooit kunnen bewijzen dat Gibernau erachter zat.

Detail is wel dat Gibernau daarna nooit meer een race gewonnen heeft!

Mooiste race van Rossi: Welkom 2004, 1ste overwinning met Yamaha. *O* :}
 
Riderick heeft z'n topic overal vol gespamd. :PWalgelijk onsportief gedrag van Rossi! |( Dit volgde nadat geklaagd werd door Honda, dat het team van Rossi de gridplek 'schoonmaakte' van stof dmv een burnout met een scooter op de startplek van Rossi. De wedstrijdleiding bestrafte Rossi door vanaf de laatste plek te laten starten, en Rossi viel in die wedstrijd. Helemaal bewijzen konde die het niet, maar hij gaf Gibernau de schuld en zwoer daarna dat Gibernau nooit meer een wedstrijd zou winnen. Vandaar de Jerez actie, begrijpelijk maar onsportief. Al heeft hij nooit kunnen bewijzen dat Gibernau erachter zat.

Detail is wel dat Gibernau daarna nooit meer een race gewonnen heeft!

Mooiste race van Rossi: Welkom 2004, 1ste overwinning met Yamaha. *O* :}

Dat was toch Qatar 2004? Daar moesten Rossi en Biaggi achteraan staan
 
Uhm in Qatar 2004 gebeurde het 'rubberschandaal'.
Rossi moest inderdaad achteraan starten omdat burgess zijn startplek een beetje had schoongemaakt zodat hij wat meer grip had. Door honda (gibernau) is klacht ingediend en daardoor moest Rossi van de laatste plaats starten en later ging hij, op een 4de plek liggende, onderuit. Gibernau won de wedstrijd

De actie van Rossi in Jerez 2005 staat hier volledig buiten en is verder geen gevolg geweest van het rubberschandaal. Rossi was inderdaad woedend na Qatar 2004, maar een race later pakt hij gibernau toch goed terug door de gp van Maleisie te winnen. En later de titel in australië. Dat lijkt me toch wel genoeg 'wraak'.
Rossi heeft echt niet die actie in jerez gedaan om gibernau terug te pakken. Dat was normaal raceincident wat iedereen had kunnen gebeuren
 
Uhm in Qatar 2004 gebeurde het 'rubberschandaal'.
Rossi moest inderdaad achteraan starten omdat burgess zijn startplek een beetje had schoongemaakt zodat hij wat meer grip had. Door honda (gibernau) is klacht ingediend en daardoor moest Rossi van de laatste plaats starten en later ging hij, op een 4de plek liggende, onderuit. Gibernau won de wedstrijd

De actie van Rossi in Jerez 2005 staat hier volledig buiten en is verder geen gevolg geweest van het rubberschandaal. Rossi was inderdaad woedend na Qatar 2004, maar een race later pakt hij gibernau toch goed terug door de gp van Maleisie te winnen. En later de titel in australië. Dat lijkt me toch wel genoeg 'wraak'.
Rossi heeft echt niet die actie in jerez gedaan om gibernau terug te pakken. Dat was normaal raceincident wat iedereen had kunnen gebeuren

:^
En @ wouterktm: Je heb niét op zitten letten dus, want Stoner kwam er ondanks het stukje 'offroad' van The Doctor niet voorbij. Mja, Stoner zat ook niet op te letten vlak voor de laatste bocht een paar ronden verder... ;) :+ :X

Mja, om nou één mooie race eruit te pikken, dan ga ik toch voor Assen 2 jaar terug. Maar Philip Island '03 zal ik ook niet vergeten, net als Laguna Seca '08....
Van de week toevallig nog die laatste terug zitten kijken (LS'08) Mamola vertelde daar nog mooi in dat Rossi verklaarde dat de race in Philip Island '03 de enige keer was dat ie op +100% van zijn kunnen reed. En daar kan denk ik Laguna Seca ook wel bij inmiddels. Mooi ook hoe Rossi naar z'n pitboard keek de volgende ronde... Engels commetaar:"That was a real Scooby-Doo look" _O-
 
Definitely Philip Island '03!
Zo'n situatie verzin je niet en daarom zal ik die race ook nooit vergeten... Zat werkelijk op het puntje van m'n stoel! :9~
 
Rossi van de laatste plaats starten en later ging hij, op een 4de plek liggende, onderuit. Gibernau won de wedstrijd
Was wel jammer, want toen was Edwards een keer echt de snelste op de baan, maar hij mocht Gibernau niet voorbij ivm kampioenschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan