Valgevaar in bochten honda fmx 650

Motorcuemre

Rookie
22 apr 2023
1
0
Hallo
Ik heb een vraag

Ik heb pas een Honda Fmx 650 uit 2006 gekocht ( een opknapper).
Ik ben hem nu helemaal aan het restaureren en helemaal aan het repareren heb hem laatst naar een garage gebracht om de kleine dingen even snel te laten maken.
Maar nu heb ik tijdens het rijden het gevoel vooral in bochten etc alsof ik ga vallen de garage waar ik hem heb gebracht zij al dat de balhoofdlager aan vervanging toe is alleen heb ik dat nog niet laten maken ik wil het namelijk zelf gaan doen. Voorvorken zijn niet lek. Ik heb ook een voorband wat bijna op is en ik denk dat de motor een lange tijd stil stond waardoor mischien de band is vervormd.
Nou is mijn vraag waar moet ik mee beginnen moet ik als eerst de banden vervangen of moet ik als eerst de balhoofdlager gaan vervangen want ik weet nou niet waardoor mn motor zo raar rijdt in de bochten.
 

Bijlagen

  • ADA40322-9FFF-43D3-96C5-CFCFA84EDFB9.jpeg
    ADA40322-9FFF-43D3-96C5-CFCFA84EDFB9.jpeg
    312,9 KB · Weergaven: 64
"De bocht in vallen" komt vaak doordat banden "plat" zijn afgesleten door veel snelweg/woon-werkkilometers. Nieuwe banden verhelpt dit probleem.

Een versleten balhoofdlager geeft vaak een nerveus rechtuitgevoel doordat het lager rechtuit in een "dalletje" valt waardoor je niet meer goed rechtuit kan sturen (ik weet dat dat raar klinkt).

Als beide onderdelen aantoonbaar slecht zijn adviseer ik ook om beide te vervangen. Ik zou zelfs nog wat verder gaan en suggereren dat je de voorvorkolie ook vervangt en de remklauw schoonmaakt en voorziet van nieuw remvloeistof.

Ik heb enkele weken terug bij een vriend een balhoofdlager en remklauw van nieuw vet/vloeistof voorzien en hoor weken later nog dat hij als een giechelend kind door de stad crossed. Van achterstallig naar goed onderhoud overstappen transformeert je machine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan