Valideren Nls gelijkvormigheidsattest in Belgie

nogaltijd onduidelijk, want in brussel verbinden ze me telkebs door met mensen die ni oppakken :(

:^

heb zelf dagenlang geprobeerd, maar op een mail naar kevin.schoolmeesters@mobilit.fgov.be had ik in 2 dagen antwoord, Kevin Schoolmeesters werkt er niet meer, maar de mails komen toch bij de juiste persoon terecht, heb ik hier ergens in een topic gelezen.
Zet als titel van je mail, "valideren gelijkvormigheidsattest van een ingevoerde motor"
Niet opgeven met bellen, veel succes. ;)

btw, ik ben eerst met het douanedocument naar mijn verzekeraar geeest, maar dat was niet nodig denk ik.
 
:^

heb zelf dagenlang geprobeerd, maar op een mail naar kevin.schoolmeesters@mobilit.fgov.be had ik in 2 dagen antwoord, Kevin Schoolmeesters werkt er niet meer, maar de mails komen toch bij de juiste persoon terecht, heb ik hier ergens in een topic gelezen.
Zet als titel van je mail, "valideren gelijkvormigheidsattest van een ingevoerde motor"
Niet opgeven met bellen, veel succes. ;)

btw, ik ben eerst met het douanedocument naar mijn verzekeraar geeest, maar dat was niet nodig denk ik.


Hee kan je hetgene dat jij hebt gedaan eens vertellen . Va,af dat de motor de belgische grens over was ... ik ben echt de kluts kwijt pfff :(
 
Hee kan je hetgene dat jij hebt gedaan eens vertellen . Va,af dat de motor de belgische grens over was ... ik ben echt de kluts kwijt pfff :(

Klutser :+

Het douanedocument 705 heb je al, neem van alle papieren een copie, maar dan ook alles, zelfs aangetekend kan er iets verloren gaan.
Hieronder staat alles wat je moet opsturen.


Concreet dient het volgende per voertuig aangetekend te worden opgestuurd:

- Een kopie van het douanedocument 705

- Het origineel buitenlands gelijkvormigheidsattest (Nederland: kentekenbewijs, Duitsland: Fahrzeugbrief, Frankrijk: grijze kaart, …)

- Een fiscale zegel van € 5 (niet gekleefd noch ontwaard, wel vastgeniet op een papier)

- Indien de kW niet vermeld is, dient een attest terzake voorgelegd te worden vanwege de mandataris van de constructeur, gevestigd in het land van uitvoer. als je geen attest hebt, of de kW staat niet op de originele papieren vermeld, zoek je het aantal kW op, en schrijf dit op een brief, en stuur dit mee op

- Een storting van € 49,58 op het rekeningnummer 679-2006010-50 met als vermelding: Valideringsprocedure A / . . . . (en het chassisnummer)
hiermee zou ik wachten tot je contact hebt gekregen met de dienst

- Eventueel een bewijs van betaling (van de € 49,58)

Uw contactpersoon:

- De heer Schoolmeesters K. (Nederlandstalig)
Tel.: 02 287 44 82
Fax: 02 287 44 80
E-mail: kevin.schoolmeesters@mobilit.fgov.be

De documenten moeten verstuurd worden naar:

F.O.D. Mobiliteit en Vervoer
Résidence Palace
Blok A – 3e Verdieping
T.a.v.: de heer Schoolmeesters K.
Wetstraat 155
1040 Brussel

Na een 10 tal dagen, krijg je het valideringsattest, en kun je bij je verzekeraar langsgaan om het douanedocument 705 verder te laten invullen en de nodige zegels erop te laten kleven.
Dan kun je het inschrijvingsbewijs aanvragen, let op, dit zijn maar bepaalde voormiddagen per week, even navragen dus.


Nogmaals, maak van alles een kopie !!!!!!!!
 
Thx man ! Ask u ooit zien krijgde ne dikke lebber van mij :+ ... *D
Dus moek nu een kopie of het orrigineel douane document 705 opsturen naar die manne? sry ma kwil dat alles een beetje zeker weten ...

Want overal zeggen ze iets anders pfff ...
ow ja die mail heb ik ook gehad van 'onzen kevin' *D

*PS: Dus sebiet loop ik naar den kopiecenter en maak van alles kopietjes :)
 
- Een storting van € 49,58 op het rekeningnummer 679-2006010-50 met als vermelding: Valideringsprocedure A / . . . . (en het chassisnummer)
hiermee zou ik wachten tot je contact hebt gekregen met de dienst

Wa bedoelde iermee? want ik wou het geld al storten terwijl de brief opgestuurd werd ... manman dit gaat nog lang dure bij mij
 
Nog zo iets ... moet ik die doc 705 nog verder invullen? Of laten in de staat zoals ik hem bij de douane heb gekregen

p1 (aanvraag plaat ja / nee )
p3 (nieuw of gebruikt voertuig)
p4 (normale of speciale plaat)


Ook mijn rijksregister, geb datum, telefoon, email invullen?
 
Thx man ! Ask u ooit zien krijgde ne dikke lebber van mij :+ ... *D
Dus moek nu een kopie of het orrigineel douane document 705 opsturen naar die manne? sry ma kwil dat alles een beetje zeker weten ...

Want overal zeggen ze iets anders pfff ...
ow ja die mail heb ik ook gehad van 'onzen kevin' *D

*PS: Dus sebiet loop ik naar den kopiecenter en maak van alles kopietjes :)

Lebber :r

kopie douane document 705




Wa bedoelde iermee? want ik wou het geld al storten terwijl de brief opgestuurd werd ... manman dit gaat nog lang dure bij mij


Als je al een mail hebt gekregen met dezelfde gegevens, kan je doorgaan met alles, dan zijn de gegevens niet veranderd..


Nog zo iets ... moet ik die doc 705 nog verder invullen? Of laten in de staat zoals ik hem bij de douane heb gekregen

p1 (aanvraag plaat ja / nee )
p3 (nieuw of gebruikt voertuig)
p4 (normale of speciale plaat)


Ook mijn rijksregister, geb datum, telefoon, email invullen?

Daarom ben ik bij mijn verzekeraar geweest, is een kleine moeite, en dan ben je zeker.
 
Hallo,

Ik heb vorig jaar mijn Frans gelijkvormigheidsattest laten valideren. Ik heb mijn papieren niet opgestuurd maar ben persoonlijk naar Kevin Schoolmeesters geweest en die heeft alles op een kwartiertje tijd in orde gebracht. Wel op voorhand het bedrag overschrijven en best eerst even telefoneren voor je naar daar gaat, om zeker te zijn dat de persoon die je nodig hebt er is.

Als je dan ook al je verzekering in orde hebt gebracht, kun je onmiddellijk je inschrijvingsbewijs bij de DIV gaan halen.

Tom
 
Hallo,

Ik heb vorig jaar mijn Frans gelijkvormigheidsattest laten valideren. Ik heb mijn papieren niet opgestuurd maar ben persoonlijk naar Kevin Schoolmeesters geweest en die heeft alles op een kwartiertje tijd in orde gebracht. Wel op voorhand het bedrag overschrijven en best eerst even telefoneren voor je naar daar gaat, om zeker te zijn dat de persoon die je nodig hebt er is.

Als je dan ook al je verzekering in orde hebt gebracht, kun je onmiddellijk je inschrijvingsbewijs bij de DIV gaan halen.

Tom

Kevin Schoolmeesters werkt daar niet meer. Heb in februari mijn papieren voor mijn VF laten valideren. En dit werd mij meegedeelt.
 
Welk werd u meegedeelt? Seg heeft iemand mss nog een nr dat werkt? Niemand pakt oep bij die mensen daar tsss

Speelt niet veel geen rol, als je zelf al een mail hebt gekregen van hem kan je gewoon verder gaan met wat je bezig bent, opsturen die hap. B| :+
Ik herken je twijfel, had ik ook de eerste keer, je moet geld storten, zegel meezenden, originele papieren meesturen, er kan van alles mis gaan, maar alles kwam goed, dus opsturen nu, vul je naam en de rest die je 100% zeker weet in op het formulier als je niet wil bij je verzekeraar langsgaan, maar ik begrijp het niet, je hoeft nu toch niet te betalen, je verzekering moet maar ingaan als je je inschrijvingsbewijs en nrplaat gaat afhalen. :?
 
Speelt niet veel geen rol, als je zelf al een mail hebt gekregen van hem kan je gewoon verder gaan met wat je bezig bent, opsturen die hap. B| :+
Ik herken je twijfel, had ik ook de eerste keer, je moet geld storten, zegel meezenden, originele papieren meesturen, er kan van alles mis gaan, maar alles kwam goed, dus opsturen nu, vul je naam en de rest die je 100% zeker weet in op het formulier als je niet wil bij je verzekeraar langsgaan, maar ik begrijp het niet, je hoeft nu toch niet te betalen, je verzekering moet maar ingaan als je je inschrijvingsbewijs en nrplaat gaat afhalen. :?
Had da dan eerder gezegd ... *D
 
Dus ik zet alle op een rijtje: :)

Ik ga naar de verzekering en vul douanedoc 705 in.

Vervolgens stuur ik de boel op naar de wetstraat. Dan krijg nieuwe papieren ...
Vervolgens begeef ik me naar mijn verzekering en sluit een verzekering af.
Dan kan ik met een stempeltje van de verzekering naar het DIV gaan om mijn platen te krijgen ... ?
 
Dus ik zet alle op een rijtje: :)

Ik ga naar de verzekering en vul douanedoc 705 in.

Vervolgens stuur ik de boel op naar de wetstraat. Dan krijg nieuwe papieren ...
Vervolgens begeef ik me naar mijn verzekering met je valliderinsattest en je formulier 705 en sluit een verzekering af.
Dan kan ik met een stempeltjezegels +-35€ van de verzekering naar het DIV gaan om mijn platen te krijgen ... ? http://www.mobilit.fgov.be/DIVNL/detail/adranten.htm hier zie je de kantoren van de DIV, let op, hier in Oostende is het douanekantoor in hetzelfde gebouw van de DIV, want je moet eerst langs die douane gaan, en dan de DIV
 
Amaa manne, jullie doen dingen die 'zelfs' Brussel niet kan ... * Chapeau, Merci manne ... ben van antwerpe berchem, dus kontich ligt helemaal niet veraf.

Den 33'er voor alleman ! Hupsa !

Mercie !
 
Hier het antwoord dat ik kreeg van K. Schoolmeesters (werkt daar nog wel )

      Federale Overheidsdienst Mobiliteit en VervoerMobiliteit en VerkeersveiligheidDirectie Verkeer - Dienst Voertuigen___________________________________________________________________________________________

datum: woensdag 29 september 2004uw brief van : uw kenmerken : ?????onze kenmerken : bijlagen: ?????uw contactpersoon: T. VANDENPLAS (       :+ +32 (0)2 287 44 82 ????? 7       :+ +32 (0)2 287 44 80 e-mail :? ???? thierry.vandenplas@mobilit.fgov.be             

Betreft :      Uw aanvraag om goedkeuring van een motorfiets/quad/sidecar of trike
      ?????
Geachte heer/mevrouw

Concreet dient het volgende per voertuig te worden afgegeven:

-      Een kopie van het douanedocument 705

-      Het origineel buitenlands gelijkvormigheidsattest van een EU - lidstaat (Nederland: kentekenbewijs, Duitsland: Fahrzeugbrief, Frankrijk: grijze kaart, …)

-      Een fiscale zegel van € 5 (niet gekleefd noch ontwaard, wel vastgeniet op een papier)

-      Indien de kW niet vermeld is, dient een attest terzake voorgelegd te worden vanwege de mandataris van de constructeur, gevestigd in het land van uitvoer.

-      Een storting van € 49,58 op het rekeningnummer 679-2006010-50 met als vermelding: Valideringsprocedure A / . . . . (en het chassisnummer)

-      Eventueel een bewijs van betaling

!       Indien het een verhuis is van het buitenland naar België moet men NIET betalen, het overige blijft hetzelfde! Let op, we moeten wel de naam van de aanvragen kunnen terugvinden op de buitenlandse documenten.
!      Indien het een COC Europees attest heeft (formulier van het merk       zelf) géén betaling + géén fiscale zegel € 5, wél een kopie van het douanedocument 705, + volledige kopij recto verso van het buitenlands inschrijvingsbewijs + origineel COC Europees attest! Op dit document is een Europees nr. vermeld! Voorbeeld: e..*92/61-……*.. of e..*2002/24*….*.. enz.      Let op, de nieuwe motorfietsen moeten sinds 1 juli 2004 voldoen aan de Euro 2 norm! Voor de tweedehandse voertuigen die reeds zijn ingeschreven geweest in het buitenland wordt de norm Euro 1 nog aanvaard.
!      Indien 49cc géén douanedocument 705, wél betaling + fiscale zegel
!      Indien een Belgisch inschrijvingsbewijs, geen 705, wél: betaling € 49,58 + fiscale zegel van € 5 wél!
!       Indien uw voertuig van buiten een EU – lidstaat komt, gelieve contact op te nemen met de Technische Controle, de keuringsstations die deze voertuigen keuren kan u op de website van de GOCA (http://www.goca.be) vinden. Dit geldt enkel voor de tweewielers! Voor trikes, quads of sidecar dient u contact op te nemen met de heer De Clercq W. op het tel. Nr.: 02 287 44 89.


Uw contactpersonen:

-      De heer T. Vandenplas (Nederlandstalig)
      Tel.: 02 287 44 82
      Fax: 02 287 44 80
      E-mail: thierry.vandenplas@mobilit.fgov.be

-      Mevrouw Flament C. (Franstalig)
      Tel.: 02 287 44 72
      Fax: 02 287 44 80
      E-mail: corinne.flament@mobilit.fgov.be

Voor de Europese dossiers (COC-documenten)

Uw contactpersoon:

-      De heer K. Schoolmeesters (Nederlandstalig)
Tel.: 02 287 31 03
Fax: 02 287 44 80
E-mail: kevin.schoolmeesters@mobilit.fgov.be



De documenten moeten verstuurd worden naar:



F.O.D. Mobiliteit en Vervoer
Résidence Palace
Blok A – 3e Verdieping
T.a.v.: “Contactpersoon, zie hierboven vermeld ”
Wetstraat 155
1040 Brussel




Je ziet dat er nog niets in procedure veranderd is. Bij mij gaat het wel om een verhuis, het scheelt niet veel in procedure, moet alleen de 49E niet betalen.



(hmmm tof die smileys komen daar vanzelf)
 
Awel,

vandaag alles op de post gedaan. Enveloppe met het NLs inschrijvingsbewijs en kopie van het ingevuld douanedoc 705 met sticker van de verzekering ...

Nu nog strax die €50 storten en klaar is kees ! Hopelijk :Z
Ben dat papierwerk een klein beke beu ... overal heenlopen. En 't kost allemaal zo veel ... :X
Maar jah ... Nu nog die 10 daagjes kwijlen op de voorbij rijdende motards ... :9~

Ik zal het hier luid en duidelijk posten as ik me papieren in de bus heb !
 
Dagboek :

... De pillen liggen door elkaar, op het reeds bestoft, glazen tafeltje. Als een zombie begeef ik mij elke morgent naar de brievenbus, met de hoop het te kunnen bewonderen. Dagen zijn zo donker als de nacht. Het is inmiddels bijna dag 9 ... dagboek, ik hou het niet langer vol. Moet ik het lijden afmaken? Of moet ik doorgaan?


Neen ik mag niet ogpeven. Het komt wel.

Heb weeral kalmeringspillen geslikt. Telkens ik iets vastneem, maak ik een opwaartse polsbeweging, maar er komt geen reactie. Geen tuf tuf, geen broem.

Elke terugkeer naar mijn hol, is een hel zonder het in mijn handen.

Het inschrijvingsbewijs !
 
Terug
Bovenaan Onderaan