vallen... en opstaan!

Soesi

MF'er
11 apr 2003
65
0
Rotterdam
Heerlijk door de ardennen wezen rijden het weekend, met mijn fantastische eerste motortje kon ik steeds mooiere bochten maken. Je merkt wel dat je nog een heleboel kan en moet leren. Het zonnetje scheen en ik was perfect gelukkig tot die ene bocht...
Het was een hele lange doordaaiende bocht naar rechts die je door de bomen in het ravijn niet goed kon doorkijken en net op het moment dat je dacht dat de bocht klaar was zat er nog een klein nog scherper bochtje naar rechts aan :X
Je ziet het aan komen en denkt nog heel hard doorkijken!! maar inmiddels had mijn voorwiel een spoor gevonden en ben ik rechtdoor aan de overkant in de berm uiteindelijk op mijn linker zij?? terechtgekomen. ;(
Gelukkig zelf op wat kneuzingen na helemaal niets :} en de schade aan mijn motor beperkt tot een afgebroken li spiegel en klein schertje en wat krassen op de kuip en dynamodeksel ,een stukje van de onderkuip afgebroken.
Behalve de laatste rijder achter mij waren er nog twee andere motoren gestopt om me te helpen en ik weet niet hoeveel motoren en ook auto's stopten om hun hulp aan te bieden. Dat is echt geweldig bedankt allemaal.
Uiteindelijk nadat mijn benen gestopt waren met trillen weer op gestapt en verder gereden, langzaam voelde dat ook weer redelijk normaal.
Na een dagje rust om mijn spieren op orde te krijgen gisteren een nieuwe spiegel geregeld bij de suzuki dealer in francorchamps, hij had er geen op voorraad maar heeft voor mij die van een nieuwe uit zijn showroom afgeschroefd zodat ik veilig naar huis kon rijden!!...hulde! *D
Ik zal vandaag eens gaan kijken wat er met de rest van de schade moet gebeuren, goede tips zijn uiteraard welkom. Weet iemand een goed mannetje voor het spuiten etc.??
 
Ja het blijft opletten in de bochten, ze zijn inderdaad weleens langer dan je denkt.
Goed dat je meteen weer bent opgestopt en door bent gegaan.

Veel succes met je motor.
 
Ja het blijft opletten in de bochten, ze zijn inderdaad weleens langer dan je denkt.
Goed dat je meteen weer bent opgestopt en door bent gegaan.

Veel succes met je motor.
:^ Daarom neem ik toch soms wat marge, afhankelijk van mijn "gevoel" op dat moment.

Succes met het opknappen van je schade en weer lekker :] :]
 
Daarom neem ik toch soms wat marge, afhankelijk van mijn "gevoel" op dat moment.

Ik hou toch ook iets meer marge dan sommige van m'n vrienden heb ik onlangs gemerkt. En dat wordt gewoon gerespecteerd, niks aan de hand. Kwestie van de goeie vrienden hè. Bochten die ik in één keer helemaal kan overzien ga ik wel lekker in, maar wanneer ik het niet helemaal vertrouw hou ik toch iets meer ruimte voor correcties.

Goeie ervaring met die dealer i.i.g! Hulde ende lof enzo. Succes met herstellen van de motor en nog vele veilige :] km's gewenst.
 
Ja het blijft opletten in de bochten, ze zijn inderdaad weleens langer dan je denkt.
Lange bochten hebben ze wel, maar ik vraag me af of dat het 'probleem' is. Ik merk zelf dat ik me laat verrassen door knijpende bochten (in het buitenland). Die ken je gewoon niet als rechtgeaarde Nederlander... :)
 
wat is een knijpende bocht??
Deze bocht was erg lang, maar daar had ik er meer van gereden, maar op het moment dat je dacht er uit te komen kwam er een heel scherp bochtje achteraan en direct daarna weer een naar de andere kant.
 
En knijpende bocht wordt eigenlijk steeds een beetje krapper. Je kunt hem bijv insturen met 50km/h, maar halverwege word de bocht scherper en rij je eigenlijk te hard.
 
En knijpende bocht wordt eigenlijk steeds een beetje krapper. Je kunt hem bijv insturen met 50km/h, maar halverwege word de bocht scherper en rij je eigenlijk te hard.
Precies. Het schijnen juist dit soort bochten te zijn waar NL-ers in het buitenland de bocht uit vliegen... De wegen worden in Nederland wat dat betreft een beetje te braaf aangelegd. We zijn niks gewend!

Trouwens, als je zo'n knijpende bocht vanaf de andere kant rijdt, kun je 'm juist heel hard uitaccelereren! :9
 
Da's goe balen. Gelukkig heb je zelf niets.

En tja, knijpende bochten kenne we in Nederland niet of nauwelijks (Hier in Limburg hebben we er toch wel een paar hoor.
Heeft toch met hoogteverschil te maken, het aanleggen van bochten is in de Ardennen nu per definitie niet enkel 2-dimensionaal en zo onstaan soms vreemde bochten die op één of andere manier niet lekker lopen.
En een het opnemen van een bepaalde marge is dan ook zeer gewenst. (Niet alleen voor knijpende bochten maar ook voor opeens opdoemende koekblikken, sleurhutten en ander "traag" verkeer.)
 
Das flink balen. '(

Maar, naar omstandigheden zijn jij en je motor er nog behoorlijk goed vanaf gekomen.

Lange bochten hebben ze wel, maar ik vraag me af of dat het 'probleem' is. Ik merk zelf dat ik me laat verrassen door knijpende bochten (in het buitenland). Die ken je gewoon niet als rechtgeaarde Nederlander... :)
Knijpende bochten heb je in NL ook wel hoor. Met name op binnendoor weggetjes en dijken. Worden meestal veroorzaakt doordat het landschap ipv de wegenbouwer/tekenaar de ligging van de weg bepaald. In de bergen komt dit veel voor, maar ook op een dijk kan dat voorkomen (ik ken nog wel een paar leuke voorbeelden ;) ).
 
Laatst bewerkt:
Precies. Het schijnen juist dit soort bochten te zijn waar NL-ers in het buitenland de bocht uit vliegen... De wegen worden in Nederland wat dat betreft een beetje te braaf aangelegd. We zijn niks gewend!

Trouwens, als je zo'n knijpende bocht vanaf de andere kant rijdt, kun je 'm juist heel hard uitaccelereren! :9

Die knijpende bochten worden vanwege hun beruchtheid speciaal geoefend op de VRO circuit cursus module B; op de Mergellandroute in Zuid Limburg zit ook zo'n bocht en elke keer dat ik die route rijd, wordt ik er weer |( door verrast :( Sterkte verder!
 
Aargh!! Was helemaal blij op weg naar een suzuki dealer om eens te informeren wat de cosmetische schade me gaat kosten......E1500,-!!!! :(
Zijn advies alles vervangen want spuiten zou even duur zijn als vervangen! :?
Uiteraard nog wat meer info inwinnen, maar dit leek me toch wel veel van het goede. Uiteraard zijn goede tips en advies zeer welkom!

Trouwens als ik op mijn fietsje zit zie je helemaal niets van de schade en merk je er helemaal niets van gelukkig :]
 
Zou idd ergens informeren over dat spuiten,
dacht dat er hier zelf een zat die 's avonds een
beetje bijverdiende met spuiten maar dan moet je
ff zoeken. Maar denk toch wel dat je dan een stuk
goedkoper uit ben.
 
Ach je moet maar zo denken je leert het met ......juist vallen en opstaan. :}

Ik ga een bocht, die ik niet ken of niet kan overzien, nooit hard in ik hou altijd ruimte voor correctie. :P
 
Ik had eigenlijk deze week op motorvakantie gemoeten in Z-Frankrijk, maar kon toch niet mee omdat mijn motor nog niet klaar is.

Krijg ik net een telefoontje dat een van de maten op grind in de bocht onderuit is gegaan en nu met een geplette ruggenwervel in het ziekenhuis ligt. ;(

Brrrr.... Met vallen en opstaan, ja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan