Vallen, ongeluk zonder motorpak. Ervaringen

jsprglk

Rookie
17 sep 2012
7
0
Haarlem
Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met het vallen of een ongeluk krijgen zonder beschermende kleding?

Wat was de schade aan je lichaam? Iets van geleerd?

(Ik heb NOG geen ervaring met onderuit gaan of een ongeluk, draag wel beschermde kleding, motorlessen)
 
Mja, met zo'n achternaam kan het niet fout gaan toch? :+

Maar hoezo wil je ervaringen? Ben je het aantrekken van de kleding nu al zat en wil je straks met je gewone kleding motorrijden?
Zelf geen ervaring mee trouwens.
 
Ja met 180 keer onderuit gegaan, in men korte broek en petje op maar ik had niks. Beschermende kleding is overrated.
 
Laatst bewerkt:
youtube.... staat genoeg van dat soort idioten die zonder kleding vallen.
gewoon ff goed zoeken :)
 
maatje van me had spijkerbroek en motorjas, moest ff de straat uit rijden naar de schuur om te stallen.. gleed onderuit naast een stoep, been kwam klem te zitten tussen motor en stoep. hij ging stapvoets.. broek gescheurd en hij paar weken mank lopen + fikse schaafwond.

en dan nu dezelfde oefening met 50...
 
Wou je dat graag uitproberen ofzo? |(

Gewoon beschermende kleding dragen ;) Ik ben zelf vorige week onderuit gegaan. Had gewoon beschermende kleding aan, maar wel een breukje in de elleboog en een gekneusde pols.. -O-
 
Ja met 180 keer onderuit gegaan, in men korte broek en petje op maar ik had niks. Beschermende kleding is overrated.


:^

Same here, op het circuit van zandvoort met korte broek en tshirt met 200+ onderuit geremd. Zo de grintbak in, niets aan de hand alleen een kapotte motor.

En de volgende dag viel ik van de trap, enkel gebroken, schouder uit de kom en een hersenschudding :(
 
:^

Same here, op het circuit van zandvoort met korte broek en tshirt met 200+ onderuit geremd. Zo de grintbak in, niets aan de hand alleen een kapotte motor.

En de volgende dag viel ik van de trap, enkel gebroken, schouder uit de kom en een hersenschudding :(
Hoeveel zonnenbrillen heeft die vent van je avatar op dan? *O*
 
Ik ben heel vaak gevallen zonder beschermende kleding.. Vooral vroeger, viel vaak van de schommel en het klimrek enzo :X Heb er nog wel wat littekens van _O-

Ff googlen, of op rotten.com (als dat nog bestaat).. Er is vast genoeg te vinden :')
 
Ik ben heel vaak gevallen zonder beschermende kleding.. Vooral vroeger, viel vaak van de schommel en het klimrek enzo :X Heb er nog wel wat littekens van _O-

Ff googlen, of op rotten.com (als dat nog bestaat).. Er is vast genoeg te vinden :')


Hier genoeg te zien van motorongevallen van mensen in korte broekjes e.d (schokkend)
 
zolang je zelf valt is er alleen wat schaafwerk. maar zo gauw je onder je motor ligt. of je raakt wat onderweg. dan ben je blij dat je het aanheb.
 
Ik ben heel vaak gevallen zonder beschermende kleding.. Vooral vroeger, viel vaak van de schommel en het klimrek enzo :X Heb er nog wel wat littekens van _O-

Ff googlen, of op rotten.com (als dat nog bestaat).. Er is vast genoeg te vinden :')

rotten.com, dat is lang geleden, dat ik daar op gekeken heb zeg. Was de naam al vergeten.
Als je daar een paar keer gekeken had, was de lol er ook snel van af.
 
Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met het vallen of een ongeluk krijgen zonder beschermende kleding?

Wat was de schade aan je lichaam? Iets van geleerd?

(Ik heb NOG geen ervaring met onderuit gaan of een ongeluk, draag wel beschermde kleding, motorlessen)
Zie motorstek.

geen schade, wel blij dat ik niet alleen was.
Ik zou niet de eerste zijn die daar verplicht moet overnachten :X
 
Ik denk dat jsprglk graag wil weten of het pijn doet als je op je bek gaat zonder pak aan. Ik denk dat als je doet wat in de post van adyF staat je het antwoord wel hebt :Y
 
Struikel lopend maar eens en kijk dan hoe je handen, ellebogen en knieën er uit zien. Waarschijnlijk kun je dan wel een inschatting maken hoe het er bij 50 km/h uit ziet. Ik denk niet dat je dan nog wil weten hoe het er bij 120+ km/h uitziet.
 
Zet je elleboog eens tegen een muur. En schuif dan zo hard als je kan langs de stenen... Stel je daarna eens voor dat je dat met 120 km/h doet.

Impressie (na een jaar!):
tumblr_lrbksgD4Wm1qe98i5.jpg


Zonder helm krijg je dan zoiets:
Terminator3-09.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zet je elleboog eens tegen een muur. En schuif dan zo hard als je kan langs de stenen... Stel je daarna eens voor dat je dat met 120 km/h doet.

Impressie (na een jaar!):
[afbeelding]

Zonder helm krijg je dan zoiets:
[afbeelding]

Die onderste heb ik zelf gezien, maar die bovenste is echt bewerkt hoor! :P
 
Ja weet je, het is maar net hoe je valt.

Het is mij twee keer gebeurt; De eerste keer was ik in huis aan het klussen, het was zomer dus t-shirt en korte broek, toen de nietjes voor m'n nietpistool op waren. Ik spring dus op de motor, gamma/praxis/formido niet ver weg dus huppekee. Op de terugweg steekt er ineens een meisje op de fiets over. Het was een voorrangsweg. Ik reed een 40 ofzo, want ik kwam net uit een bocht. Ik wilde rechts om haar heen draaien toen ze me zag en achteruit peddelde. Ik maakte in een reflex een noodstop, terwijl ik in die draaiing zat en remde mezelf onderuit. Schade: schaafwonden over de volledige lengte van mijn armen en benen. Ik heb negen weken in de ziektewet gezeten (ik werkte in een farmaceutische fabriek dus open huid was slecht idee). Erg veel pijn aan gehad. MAAR! Ik heb er niks aan overgehouden. Echt niks.

De tweede keer reed ik op de snelweg, kleine 100, toen voor mij een busje ineens een noodstop maakte en overdwars over de weg ging. Ik reed vol in de zijkant. De motor schoof over de weg en ik tuimelde. Resultaat: 1 inie-minie schaafwondje. Echt de moeite niet. Kwam door m'n sleutelbos in de broekzak van mijn spijkerbroek. Motor aan 1 kant kaal maar rijdbaar dus gewoon naar huis gereden. Schade uiteraard betaald door de bus.

Kortom; het is maar net hoe je valt. Echter: zekere voor het onzekere --> val gewoon niet :+ En draag beschermende kleding. Voor de zekerheid.

Side note; ik heb meerdere keren in zuid Europa in de bloedhitte gereden, vol in het pak. Je wordt dan letterlijk gaar gekookt en je concentratie neemt af. Ik denk dat dan juist GEEN pak beter is. Dat zie je lokale motoragenten dan ook doen: broek en kortemouwen blouse.
 
Laatst bewerkt:
Side note; ik heb meerdere keren in zuid Europa in de bloedhitte gereden, vol in het pak. Je wordt dan letterlijk gaar gekookt en je concentratie neemt af. Ik denk dat dan juist GEEN pak beter is. Dat zie je lokale motoragenten dan ook doen: broek en kortemouwen blouse.
Zweten doet geen pijn, bloeden wel!

En anders: airco er op zetten:
timthumb.php

Ik kan alleen zo snel geen prijsje vinden.

Dat gezegd hebbende, moet ik de eerste motorrijder nog tegenkomen die 's winters in z'n t-shirtje op de motor zit :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan