Vallen tijdens lessen

....Het gebeurde tijdens een halve draai naar rechts...

Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie valpartijen (if any) tijdens rijlessen. Hoe vaak? Hoe? Waarom? Gevolgen?


Ik had het tegenovergestelde van jou, omgevallen bij een halve draai naar links. Hele les geoefent, de laatste bij parkeren voor pand rijschool en hoppa... Daar lig ik.

Gevolgen? niet eens een krasje op de valbeugels. Alleen deuk in ego -O-
 
Nou ik ben ook 1 keer gevalllen, en die keer was ook bij het lessen gelukkig :)
Was bij de stopproef, de aanloop was niet lang genoeg, en was nog teveel op me snelheid aan het letten, dus zei de instructeur "neem een wat langere aanloop, dan heb je je snelheid alvast in orde!"
zogezegd zo gedaan, dus ik reed net wat verder, uit het zicht van de instructeur...
Ging keren, merkte dat ik het toch net niet zou halen, dus knijp in me voorrem.. Motor niet meer kunnen houden en dus neer moeten leggen (heeeel langzaam).
Na een paar minuten had ik em eindelijk weer rechtop en aan de praat..

Maar niks van gezegt tegen de instructeur, kreeg alleen de opmerking "met langere aanloop bedoel ik niet dat je naar de andere kant van de stad moet rijden".
(aangezien het dus zo lang duurde voor ik weer trug was :P )
 
2x tot nu toe:

1x op kruispunt had hem in de 2 staan en in de bocht zag ik een auto van rechts komen dus als reactie wou ik nog remmen :S (vraag me niet waarom) en toen ging ie heel langzaam naar rechts :P gwn opgeraapt en doorgereden

2x Met langzame slalom doen (alleen dan niet met de slalom maar gewoon keren op het terrein -_-

kiepte me gwn naar rechts

sja zon dingen gebeuren wel eens he :P
 
Echt gevallen ben ik nog niet, maar wel 2 keer lullig omgedonderd.

  • Langzame slalom: had het pas 2x of zo gedaan, bij het 3e/4e pilonnetje moest ik m'n balans zo zwaar corrigeren dat ik het stuur tegen z'n nok aan duwde (tot zo ver corrigeren) en ik viel met een paar km/u om en hield hem niet meer omdat ik vergat dat ik ook gewoon een beetje gas kon geven om hem weer recht te trekken.
  • Vlak voor m'n examen voertuigbeheersing. Kom aanrijden voor de instructeur, wil in een mooi bochtje voor hem eindigen. Ik gebruik tegelijkertijd de voorrem, in de film had m'n examinator nog geroepen "Kijk uit voor die..." - en ik schoof onderuit over een pion.

Bij de tweede actie m'n schakelvoetje verbogen, gewoon met een flinke trap weer in het gareel gebracht.

Naja, dat was het eigenlijk wel. AVB wel gewoon gehaald btw :P
 
Laatst bewerkt:
Vandaag tijdens het lessen op mijn bek gegaan :P

Ik kon er zelf niet veel aan doen. Een medelesser reed op de rotonde en ik achter hem. Hij gleed uit en viel. En ik was nog bezig met de bocht en zag hem vallen. Ik dus als reflex meteen de rem ingedrukt, wat resulteerde in het wegslippen van een wiel en viel op mijn bek. De rotonde zelf was ook zeer glad...

Ik moest wel weer even vertrouwen krijgen in de motor, durfde de bochten niet meer zo scherp te nemen. Maar na een uurtje had ik alles weer perfect.
 
Vandaag tijdens het lessen op mijn bek gegaan :P

Ik kon er zelf niet veel aan doen. Een medelesser reed op de rotonde en ik achter hem. Hij gleed uit en viel. En ik was nog bezig met de bocht en zag hem vallen. Ik dus als reflex meteen de rem ingedrukt, wat resulteerde in het wegslippen van een wiel en viel op mijn bek. De rotonde zelf was ook zeer glad...

Ik moest wel weer even vertrouwen krijgen in de motor, durfde de bochten niet meer zo scherp te nemen. Maar na een uurtje had ik alles weer perfect.
zal wel een grapig gezicht geweest zijn _O- ben ook al een paar keer onderuit gegaan.(wel met bijna geen snelheid,me pootjes zijn te kort,kom net met me teentjes aan de grond.)
Goed dan je gewoon weer door gegaan bent. je kunt beter vallen met een lesfietsje dan met je eigen :Y
Jacqueline
 
één keer gevallen tijdens lessen:
was in een bocht, ging er iets te hard in,
niet veel te hard, maar hard genoeg...
Dit in combinatie met natte (gladde) weg + blaadjes/takjes e.d.=
Mas op haar plaat :+
 
3 keer binnen de tien minuten op mijn plaat gegaan met de lesmoto:

de instructeur had er wat kegeltjes geplaatst en als uitleg het volgende gegeven
(ik had nog nooit voor de les op moto gezeten)

zo, begin maar aan de 8.

zo gezegd zo gedaan, na 3x wist ie te zeggen dat ik wel niet gans de tijd zijn moto moest omsmijten.

Ik heb m vriendelijk gezegd dat ik m net zolang tegen de grond zou smijten tot ie me n woordje uitleg gaf over hoe het precies WEL moest. Want hoe het NIET moet, wist ik na die drie keer wel al...
 
3 keer binnen de tien minuten op mijn plaat gegaan met de lesmoto:

de instructeur had er wat kegeltjes geplaatst en als uitleg het volgende gegeven
(ik had nog nooit voor de les op moto gezeten)

zo, begin maar aan de 8.

zo gezegd zo gedaan, na 3x wist ie te zeggen dat ik wel niet gans de tijd zijn moto moest omsmijten.

Ik heb m vriendelijk gezegd dat ik m net zolang tegen de grond zou smijten tot ie me n woordje uitleg gaf over hoe het precies WEL moest. Want hoe het NIET moet, wist ik na die drie keer wel al...

En wat zei hij? Iets in de geest van:
"Die lange dingen aan weerszijden van je snikkel, dat zijn je benen. Onderaan die benen zitten voeten. Als je merkt dat je omvalt, ga er dan niet vanuit dat je als een duikelaartje vanzelf weer in evenwicht komt, maar zet een of meerdere voeten op de grond."
 
3 keer binnen de tien minuten op mijn plaat gegaan met de lesmoto:

de instructeur had er wat kegeltjes geplaatst en als uitleg het volgende gegeven
(ik had nog nooit voor de les op moto gezeten)

zo, begin maar aan de 8.

zo gezegd zo gedaan, na 3x wist ie te zeggen dat ik wel niet gans de tijd zijn moto moest omsmijten.

Ik heb m vriendelijk gezegd dat ik m net zolang tegen de grond zou smijten tot ie me n woordje uitleg gaf over hoe het precies WEL moest. Want hoe het NIET moet, wist ik na die drie keer wel al...

inmiddels een andere rijschool gevonden? :X
 
ben met de motor nog nooit gevallen. 1 keer moeten bijsteppen met les, reed ook in een bocht met bladeren. echt heel voorzichtig , maar blijkbaar toch nog te hard.

maar goed, ik zal vast nog wel een keer op m'n plaat gaan. Het gebeurd iedereen wel een keer.
 
één keer; tijdens wegrijden uit 't parkeervak. Ik liet de koppeling opkomen, ging goed, gas erbij, teveel, rem, maar de koppeling vergeten, motor slaat af, motor valt om, en dan is die 200kg (de eerste keer, dus verkeek ik me daar heel erg op) best veel...... Netjes, zachtjes op z'n zijkant gelegd
 
Een keer gevallen tijdens een les terwijl ik een bijzondere verichting aan het doen was.
Mijn instukteur vond dat ik het rondje best wel wat ruimer mocht maken en zo gezegd zo gedaan maar ik maakte 'm iets te ruim zodat mijn voorwiel op de rand van een pion terecht kwam en weggleed B|
Resultaat....zwaar gekneusde voet en dat vier weken voor mijn examen -O-
Na een aantal weken rusten met mijn pootje een week voor mijn examen nog twee lesjes genomen en gelukkig geslaagd *O* *O*
 
Gisteren kreeg ik het weer voor elkaar, onderuit gegaan met de motor tijdens mijn rijles. Ik weet helaas weer niet wat er precies fout ging, de instructeur stond naar mijn vriend te kijken waarmee ik samen les. Het gebeurde tijdens een halve draai naar rechts. De motor draaide nog, dus ik heb hem niet laten afslaan. Meest logische suggestie lijkt dat ik de handrem nog iets ingedrukt had en daardoor onderuit ging op de gladde metalen rand van de betonplaat waar ik op reed.

Gelukkig verder weinig aan de hand, alleen kreeg ik een beschermbeugel precies op mijn enkelgewricht. Niks ernstigs, maar is wel wat dikker geworden. Bewijst maar weer eens het nut van goede enkelbescherming.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie valpartijen (if any) tijdens rijlessen. Hoe vaak? Hoe? Waarom? Gevolgen?

Ik een keer met een halvedraai.
omdat hij begon te bokken ik remde te hard af met de achterrem. |(
Voor de rest nooit tijdens lessen.
 
En wat zei hij? Iets in de geest van:
"Die lange dingen aan weerszijden van je snikkel, dat zijn je benen. Onderaan die benen zitten voeten. Als je merkt dat je omvalt, ga er dan niet vanuit dat je als een duikelaartje vanzelf weer in evenwicht komt, maar zet een of meerdere voeten op de grond."

Neen, hij vond het op dat moment toch interessanter om kijktechniek uit te leggen en spelen met koppeling.

Ik ga ervan uit dat ze heel wat plezier gehad hebben aan jou op je rij-examen.

"Hé, zet maar je voetje hoor bij het achtje, mag allemaal!"

PS: in België mag dit dus NIET! Hier worden we verondersteld overweg te kunnen met de moto zonder voetjes zetten.
 
Laatste les voordat ik een uurtje later af moest rijden. Heerlijk voor je zelfvertrouwen.
Bochtje omhoog, beetje glad, had voorrang maar kreeg het niet.
En BOEM, daar lag ik.
Helm beetje kapot, verder niets. Ja, een flinke deuk in m'n ego.

Bochtje was ook nog aan het eind van m'n eigen straat.
Heeft een paar jaar geduurd voor ik dat bochtje weer durfde te nemen.
 
Laatste les voordat ik een uurtje later af moest rijden. Heerlijk voor je zelfvertrouwen.
Bochtje omhoog, beetje glad, had voorrang maar kreeg het niet.
En BOEM, daar lag ik.
Helm beetje kapot, verder niets. Ja, een flinke deuk in m'n ego.

Bochtje was ook nog aan het eind van m'n eigen straat.
Heeft een paar jaar geduurd voor ik dat bochtje weer durfde te nemen.

wel geslaagd??
 
Neen, hij vond het op dat moment toch interessanter om kijktechniek uit te leggen en spelen met koppeling.

Ik ga ervan uit dat ze heel wat plezier gehad hebben aan jou op je rij-examen.

"Hé, zet maar je voetje hoor bij het achtje, mag allemaal!"

PS: in België mag dit dus NIET! Hier worden we verondersteld overweg te kunnen met de moto zonder voetjes zetten.

Je mag je voet niet aan de grond zetten, maar dat moet je natuurlijk wel op juist interpreteren. Als je halstarrig je voeten op de stepjes houdt, omflikkert en daar dan al spelend met de koppeling blijft liggen... Dan neem ik toch aan dat, zelfs in België, de examinator niet na vijf minuten naar je gekeken te hebben zijn duim opsteekt en het 'het achtje' afvinkt. _O- _O-

Overigens heb ik nog geen examen gedaan, dus ik ben zo'n betweter die niet door al te veel kennis van zaken gehinderd wordt. O-)
Relax, ik wilde je niet afzeiken, zat maar een beetje te zieken. Vanavond om acht uur mag ik weer, als ik val zal ik het hier eerlijk melden. ;)
 
Laatst bewerkt:
2x tijdens lessen

1x op rotonde kak madam zag me niet en reed gewoon rotonde op, ik (schrikreactie) rem in bocht en voorwiel weg. Lag vast onder motor en kreeg hem niet van mij af, benzine uit de overloop etc etc ... bleef die graftak gewoon in de auto zitten btje hysterische bewegingen lopen maken .. |(

1x midden in de winter (koud) zonder winter handschoenen -> Handen lichtelijk bevroren. In een bocht rechtdoor rijden de bosjes in (bebouwde kom) dan voel je je wel lullig :o Instructeur reageerde zo verbaast "Wat doe je nou??"
 
Ik heb mn motor 1 keer met de langzaam slalom op zn zij gelegd. Ik ging te langzaam waardoor die dus niet meer wilde haha. En tja toen maar even netjes erbij gelegd en tegen de instructeur verteld dat mn paard moe was :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan