Vallen tijdens lessen

Hoe vaak ben je gevallen tijdens je lessen?

  • nog nooit

    Stemmen: 162 61,6%
  • 1x

    Stemmen: 72 27,4%
  • 2x

    Stemmen: 22 8,4%
  • 3x

    Stemmen: 1 0,4%
  • 3 tot 5x

    Stemmen: 4 1,5%
  • veel te vaak

    Stemmen: 2 0,8%

  • Totaal aantal stemmers
    263
2 keer neergelegd, 1 keer bijna heel hard onderuit gegaan. Allemaal tijdens m'n 3e les, en uiteraard regende het. Begon met de remproef, ik kom aanrijden met 50 km/u, ga iets te enthousiast in de ankers, en m'n voorwiel blokkeert, motor begint weg te glijden, ik laat als paniek reactie de rem los, en de motor vind z'n grip weer en rijdt verder. Rustig uitremmen en met trillende handjes de motor uitgezet, kostte me 3 jaar van m'n leven :X

Half uurtje daarna (vertrouwen in de motor was nog ver te zoeken) tijdens halve draai rechtsom. Ik kom iets te wijd uit, zie dat pionnetje waar ik recht op af ga, en geef wat gas bij om daar net buitenom te gaan. Vervolgens valt mijn oog op de enige auto die op de hele parkeerplaats stond, en m'n blik blijft er op vastgelijmd (stom, 'k weet het |( ) ik kan nog vlak voor de bumper van die auto langs, maar verlies m'n evenwicht en laat de motor op z'n kant tegen de voorbumper van de auto tot rust komen. De motor had overigens niks, de auto had een deuk in z'n kentekenplaat.
Met NOG minder vertrouwen in die motor maar weer verder oefenen, deze keer halve draai linksom, en veel te voorzichtig, ik ga te hard op de rem in de bocht, motor begint te bokken, slaat af, en daar ligt hij, terwijl ik me nog steeds afvraag wtf er mis is vandaag B|

Achteraf kan ik er wel om lachen, wat een gepruts :+

[me]Titan doet overigens sindsdien de remproef alleen nog maar op een motor met ABS, totdat ik het geleidelijk indrukken van de rem wat beter onder de knie heb. :9 [/me]
 
Ik ben zelf met lessen nooit gevallen.... maar een vrouwtje met wie ik op een zaterdagmorgen moest lessen wel.
Het was 08.00 uur en de instructeur wilde eerst de bv's gaan doen omdat zij de maandag erop af moest rijden ( voor de zoveelste keer ).

Wij rijden naar de veemarkt en beginnen aan de sla-om, achtjes en als klapper op de vuurpijl voor haar de cirkeltjes. Kennelijk had ze daar nogal veel moeite en zat ze alleen maar te roepen naar de intructeur, ik haat je... ik haat je.

De instructeur.... een droogkloot van heb ik jou daar, riep dat ze niet zo bang moest zijn en de motor wat platter kon gooien..... ze deed van alles maar dat niet.

Om de bv's af te sluiten moesten we de remproef doen... ik eerst.... daarna zij.
Ik stond netjs te wachten naast de lesauto, als zij aankomt rijden en met 50km alleen de voorrem inknijpt.... het voorwiel blokkeert, schuift weg... en zij knalt van de motor af... haar armen deed ze vooruit en ze schoof zo over het asvalt heen.

In de eerste instantie schrok me ik kapot.... maar tegelijk moest ik ook lachen.
Ik stap van de motor af en ga naar haar toe.... Ach het arme mens helemaal in dikke tranen.

Instructeur zet de motor overeind... kijkt ernaar en zegt....
Oke, we kunnen we terug.... hier kunnen we niet meer mee verder.
Hele voorvork krom.
Zij durfde niet meer op die motor.... ze wilde op de motor waar ik op reed.
Dus de instructeur vraagt mij of ik op dat ding durf... ik moest wel voorzichtig rijden..... Ach man natuurlijk durf ik dat... dus ik stap op dat ding... niets aan de hand...

Uiteindelijk is ze die maandag weer gezakt... en na 7 keer heeft ze het toch maar opgegeven.... Om motor te rijden was ze kennelijk niet in de wieg gelegd.
 
2 keer neergelegd, 1 keer bijna heel hard onderuit gegaan. Allemaal tijdens m'n 3e les, en uiteraard regende het. Begon met de remproef, ik kom aanrijden met 50 km/u, ga iets te enthousiast in de ankers, en m'n voorwiel blokkeert, motor begint weg te glijden, ik laat als paniek reactie de rem los, en de motor vind z'n grip weer en rijdt verder. Rustig uitremmen en met trillende handjes de motor uitgezet, kostte me 3 jaar van m'n leven :X

Half uurtje daarna (vertrouwen in de motor was nog ver te zoeken) tijdens halve draai rechtsom. Ik kom iets te wijd uit, zie dat pionnetje waar ik recht op af ga, en geef wat gas bij om daar net buitenom te gaan. Vervolgens valt mijn oog op de enige auto die op de hele parkeerplaats stond, en m'n blik blijft er op vastgelijmd (stom, 'k weet het |( ) ik kan nog vlak voor de bumper van die auto langs, maar verlies m'n evenwicht en laat de motor op z'n kant tegen de voorbumper van de auto tot rust komen. De motor had overigens niks, de auto had een deuk in z'n kentekenplaat.
Met NOG minder vertrouwen in die motor maar weer verder oefenen, deze keer halve draai linksom, en veel te voorzichtig, ik ga te hard op de rem in de bocht, motor begint te bokken, slaat af, en daar ligt hij, terwijl ik me nog steeds afvraag wtf er mis is vandaag B|

Achteraf kan ik er wel om lachen, wat een gepruts :+

[me]Titan doet overigens sindsdien de remproef alleen nog maar op een motor met ABS, totdat ik het geleidelijk indrukken van de rem wat beter onder de knie heb. :9 [/me]

Klinkt bekend. dat soort dagen had ik ook. alles verkloten wat je maar verkloten kon. en op die kwaaie dag na 30 meter in de 2e bocht er al uit vliegen een heg in. (zie sig). die motor moest gewoon nix van me hebbe die dag... ;)
 
Komt ook bekent bij mij voor, was een duoles met een motorrijderster (ja kan er echt niet aan doen dat het een vrouw was), ik rij netjes weg bij de rijschool (scherpe bocht naar rechts en dan 100mtr verderop stoplichten). Ik sta te wachten bij het stoplicht en denk bij mezelf waar blijven ze toch, komt er een taxi naast me staan en zegt je medelester is gevallen en je moet ff verderop wachten. Die meid was dus nog geen meter van rijschool weg(is ook echt wel een kut bochtje moet ik zeggen). Gelukkig ging de rest van de les wel goed bij haar.
 
Niet echt gevallen, wel in een scherpe bocht rechtdoor de bosjes ingereden, was net begonnen met lessen, en was van mening dat als je met de bocht mee stuurt, dat je dan schuiner ging, helaas gaat je motor dan gewoon rechtop staan......
 
Mijnheer de instructeur zegt:

"Er zijn 2 soorten motorijders. Degenen die zijn gevallen en degenen die nog gaan vallen."


Ikzelf dus heb een keer zo'n vreselijke pion onder mijn voorwiel omhoog gewipt tijdens die gruwelijke langzame slalom en die kwam zo onder de motor dat ik zijwaarts 190 kilo Honda absorbeerde. Nu een week of 3 geleden en nog last van mijn rechterarm en pols. Is niet leuk want lekker gas doseren is er voor kabouter plof niet bij zo. Ik kon vandaag dus ook niet genieten op mijn eerste keer in het verkeer. Komt later wel als ik groot ben...
 
Twee keer zelfs :X ! Eerst keer: Precisiestop, keurig, niks aan het handje. In sta al met mijn voet op de grond en verzwik mijn enkel. Plop, daar ging ik.
Tweede keer: slalom met stops. Ik wilde wegrijden van een stop. Te weinig koppel en gas. Ik zie de berm (hij was prachtig) en ik lag erin.

Reactie van de instructeur: beter de lesmotor als straks je eigen motor :} . Alleen hanteert hij 1 regel: zelf laten vallen is ook weer zelf overeind zetten.

Overigens heb ik ook nog iets anders unieks gedaan. In het begin van de BVtjes presteerde ik het steeds om alle 8 pionnen van de langzame slalom om te gooien. Toen ik weer es bezig was zijn we in ene een pion kwijt. :? . Die bleek ik dus aan de andere kant van de motor tussen ketting en tandwiel te hebben gedraaid :o . Nou heeft mijn instructeur al tig jaar ervaring maar dit had ie nog nooit meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:
1 keertje gevallen met lessen. Moest rechtsaf op een gelijkwaardige kruising. De bocht al iets ingezet en van links komt een auto. Ik wist ineens niet meer zeker of ik wel voorrang had (zenuwe gedoe ook) dus ik knijp de voorrem in, boem daar lig je dan. Ging nog geen 10km dus stelde weinig voor maar wel even schrikken. Dat was voorlopig de enige keer dat ik onderuit ben gegaan.
 
1 keer tijdens halve draai sloeg me plots de motor af (bandit 600). Hield hem vast aan de gashendel en heb hem nog weer rechtop gekregen ook, zonder het asfalt te raken :P

Commentaar van de instructeur: "Wacht maar af tot je morgenvroeg wakker wordt, is nog best zwaar zo'n bandit". En hij had gelijk B|
 
1x keer gevallen tijdens lessen (3e les):

2 verkeerslichten vlak achterelkaar. 1e groen 2e rood.
Toen ik bij het 2e was dacht ik "shit, rood, remmen!"
Vol in de ankers. Motoronderuit, zelf kon ik nog blijven staan.
Snel motor weer overeind. Is dit een 'halve valpartij? ;-)
 
ja wat versta je onder vallen. 1 uurtje voor mijn examen moest ik bij de kruising rechtsaf je komt dan meteen op een volgende kruising met stoplichten. maarja ik kwam van rechts en had daar voorang. dus ik wil doorrijden maar ik zag een vrachtwagen van links komen die me wel erg hard naderde dus ikke vol in rem. vrachtwagen vol in de rem. rijdt ie nog tegen mijn voorwiel ja toen had ik niks meer te zeggen de motor heb ik tussen mijn benen op de grond laten zakken. ik ben omgelopen, heb hem weer overeidgetrokken en ben weer aangereden. misschien kwam het omdat ik boos was dat ik de motor zonder problemen van de grond af hielp. en had ik geluk dat het stoplicht op rood ging voor de vrachtwagen anders had ie me nog heel wat harder genaderd. maar ja dit was de enige situatie tijdens het lessen.

ja en nog 1 keer bijna toen ik net mijn motor opgehaald had. ik wilde mijn voet aan de grond zetten dat viel een beetje tegen. ik raakte toen ik schuin hing net met de punt van mijn laars de grond. ik ben maar snel terug gereden om de motor iets te laten verlagen. maar ja het was toch goed genoeg om mij even aan het schrikken te maken. toen ik niet met mijn voeten aan de gond kon.
 
2e of 3e les moest ik stoppen voor een verkeerslicht. Zet een voet aan de grond glijdt ie weg. Daar lag de motor. En de instructeur een schik.


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
1x gevallen tijdens les.

Ik was een 8je aan het maken. Maar ik nam hem wat te langzaam, waardoor halverwege het 2e deel de motor begon te bokken en afsloeg. En aangezien ik op dat moment vrij schuin hing wilde ie dus omvallen. Ik zette mijn rechterbeen snel op de grond, maar kon hem niet meer overeind houden dus heb ik hem maar langzaam neergelegd. Uit schaamte lukte het me wel om hem 2 seconde later weer overeind te hebben.
 
Zowel tijdens als na het lessen altijd de goeie kant boven gehouden. Misschien ben ik dan nog geen echte motor rijder en waarschijnlijk gaat het wel een x mis. Maar probeer nog een tijdje een "neppert" te blijven.....
 
ik ook een keer met lessen. Sta tewachten dat ik mijn bv kon gaan doen,denk ach ik rij alvast naar het aan rijpunt zet mijn stuur schuin laat de koppeling op komen vergat echter voldoende gas te geven dus motor niet voor uit maar rolt
achter uit.Tsa denk vang hem even op maar (nat weer ) mijn voet dacht ik ga de andere kant op.IK is niet zo lenig dus beentjes gingen tever uit elkaar dus heb de motor maar netjes neer gelegt.Had hem wel binnen 2sec over eind(dacht nog instructeur heeft het niet gezien) hoor ik in mijn rechter oor,he is dat een nieuwe manier van afstappen . :]


Buurman deed het beter die was na tig 8jes zo dronken dat hij hem tegen een boom parkeerde en als beloning mocht hij de motor naar huis lopen +/_3km.:p
 
Zowel tijdens als na het lessen altijd de goeie kant boven gehouden. Misschien ben ik dan nog geen echte motor rijder en waarschijnlijk gaat het wel een x mis. Maar probeer nog een tijdje een "neppert" te blijven.....
Ik had het liever niet meegemaakt, naast mijn motor liggen...

Ach, shit happens...
 
Commentaar van de instructeur: "Wacht maar af tot je morgenvroeg wakker wordt, is nog best zwaar zo'n bandit". En hij had gelijk B|

Hey...toevallig ook les gehad van Louis? (very off-topic)

Ben een paar keer zachtjes neergedaald met de bandit met het oefenen van de 8jes en cirkel, en m'n instrukteur maar lachen...zo plat moest de motor dus òòk weer niet! (gelukkig had de man humor..hendeltjes wèèr scheef)
 
Ik ben twee keer gevallen in één les, met het oefenen van de halve draai. In de bocht sloeg 'ie af... en daar ging de motor.

Gelukkig daarna niet meer meegemaakt! :)
 
Niet gevallen met lessen maar wel met behendigheidsproeven over dingen heengereden als pilonen, stoepranden ed. :P
Voetje heeft me altijd kunnen redden 8-)
Ik zou willen dat ik met lessen gevallen was, was ik die ervaring alvast rijker geweest zonder dat het met geld had gekost :)
 
2 keer geloof ik. "Mijn" motor is eigenlijk te zwaar voor me.

De 2e les, ik wilde stoppen en zette mijn voet al op de grond terwijl ik net teveel vaart had. Trok mijn voet weer op, maar begon te slingeren en liet 't gas los.

Maand of wat geleden ben ik gevallen tijdens een 8. Ik remde teveel, gaf teveel gas om te corrigeren en liet vervolgens 't gas helemaal los. Toen ben ik best hard gevallen '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan