Vallen tijdens lessen

Hoe vaak ben je gevallen tijdens je lessen?

  • nog nooit

    Stemmen: 162 61,6%
  • 1x

    Stemmen: 72 27,4%
  • 2x

    Stemmen: 22 8,4%
  • 3x

    Stemmen: 1 0,4%
  • 3 tot 5x

    Stemmen: 4 1,5%
  • veel te vaak

    Stemmen: 2 0,8%

  • Totaal aantal stemmers
    263

Mefra

Die hard MF'er
9 mrt 2004
607
47
Assen
He mensen, wie zijn er eigenlijk allemaal onderuit gegaan tijdens zijn lessen. Waarschijnlijk zijn dit er best wel wat en sommige vast ook wel meerdere keren, daarom ook maar ff een poll. Oh ja, situatie beschrijven is misschien ook wel leuk, kunnen anderen ook weer ff lachen (als het goed afliep).

Om de spits maar ff af te bijten, gister tijdens mijn les ben ik dan voor het eerst onderuit gegaan. Met maar een gangetje van ongeveer 20km verloor ik de grip op mijn achterwiel op een rotonde (overigens wel vlak na een regenbui). De oorzaak zijn we nog niet helemaal achter (misschien toch gewoon glad wegdek, of net wat teveel gas bijgegeven), aangezien de instructeur net zijn aandacht op het verkeer had.
 
ben nog nooit gevallen *D
(met lessen)

edit:
wel een keer samen met een meisje gelest dat haar voet verkeerd neerzette...
ze stond vlak naast de berm en wilde haar rechter voet neerzetten (in de berm dus) maar er was 1 probleempje: ze had er niet aan gedacht dat de berm zacht was en naar beneden liep. Ze gleed dus uit en viel :P
 
Bij mijn 2e les wel de motor op zijn zijkant gelegd. Dat was met het lopend verrijden van de motor. Hij stond binnen in de carpoort en ik moest em naar buiten rijden. Het liep een beetje schuin en ja, ik had nog niet zoveel controle. Geen schade overigens, zaten van die mooie valbeugels op.
 
We waren bezig met de remproef. Dus steed weer aanrijden en remmen. Tot ik in de bocht terug met mijn voorwiel over nat witzand reed. Mijn voorwiel gleed weg en ik lag op mijn plaat. Geen schade of blesure. Niks aan de hand eigenlijk met ook zo'n gangetje van 20km/uur, maar je schrikt toch.
 
zelf niet, maar wel een keer een medelesser strak rechtdoor zien gaan in een flauwe bocht :P

Plons zo de sloot in, meisje had verder niks en is de week daarna nog geslaagd voor d'r rbw ook :}
 
Was dat deze meid toevallig?

full


:+
 
2 keer neergelegd omdat de motor afsloeg en ik de koppeling vergat en deze dus echt meteen stilstond. de motor ging schuin hangen en ik kon hem niet meer overeind houden en moest hem dus gedwongen rustig neerleggen '(
geen schade gelukkig en het was tijdens mijn bijzondere verichtingen dus niet veel mensen hebben het gezien ;)

wel een lesgenoot om zien vallen toen hij verkeerd reed en wilde remmen/keren op een zandvlakte :X
 
Een keertje uit mijn handen laten vallen in de laatste les voor examen bijzondere verrichtingen bij de slalom met stops. Motor sloeg af maar was al bezig met het bochtje.. te laat met het voetje. Dus maar wijdbeens gaan staan en het kreng er tussen laten vallen.
Geslaagd met vlag en wimpel 3 dagen erna :) En ik kan het nog steeds voor geen meter.. zo snel die motor goed trekkend krijgen en binnen die meter die kromme bocht maken :?

Verder niet echt onderuit gegaan gelukkig :)
 
Nooit gevallen, maar ik ben ook een schijtluis ;) Wel eens gehad dat ik bij licht vorst met 60 door een flauwe bocht ging (80km weg, bomen aan weerszijden) en mijn achterwiel licht weg voelde slippen, maar niets aan het handje. Mijn hart sloeg wel even over :)
 
andere gast toen we met 2 tegelijk lessen gaf te weinig gas bij het wegrijden, motor sloeg af en hij vergat z'n poot neer te zetten, zag er best grappig uit :)
 
Tijdens het oefenen van de remproef: instructeur heeft een beet kl*te parkeerplaats uitgekozen voor het oefenen van de BVs, waardoor je je remproef moet uitvoeren vlak voor de inrit van het parkeerterrein. Ik had altijd de angst dat er een auto zou opdraaien op het moment dat ik die remproef vergalde. Keek dus niet recht vooruit maar naar rechts naar de inrit - BOEM (no harm done)
 
dit wordt heel erg vrees ik:

bij het wegrijden uit parkeervak: 4 keer en altijd naar links
slalom met stops: 4 keer alletwee de kanten een keertje en een keer bijna, maar ik kon hem met veel gebrul omhoog houden.
1 dag voor mij avb: om bij de korte slalom

bij het draaien op het parkeerterein (vrachtwagen stond in de weg)ipv de koppeling de voorrem ingeknepen: conclussie niet nadenken over handelingen.

bij een voorrangskruizing waar ik voorrang moest verlenen komt een auto van links, met z'n knipperlicht aan naar rechts. dus ik geef gas om door te rijden. rijd de auto ook rechtdoor. vol in de rem, nog wel stil gezet, maar ik was al bezig met overhellen dus weer om..... :X conclussie: auto's doen niet altijd wat ze lijken te doen en rustiger rijden op de kruizing.

da's al een aardige score, hopelijk gebeurd dit niet met m'n eigen motor. :o
 
Mn lesmotor is een keer platgegaan doordat ik aan het afremmen was om stil te gaan staan, maar mn stuur was nog niet helemaal recht... resultaat, plat!
Ook bij het keren waarbij ik dacht dat ik wel zo gevorderd was dat ik dat in 1 keer kon, kon ik toch het stoeprandje niet ontwijken, waardoor de motor me meenam richting asfalt :X
Toen geleerd dat ik em zelf nooit omhoog krijg ;)
 
Tijdens een cirkeltje draaien kijk ik niet helemaal goed en de instructeur roept opeens keihard dat ik naar hem moet kijken (hij rijdt rondjes mee op andere motor)...

Dus ik kijk ineens naar hem waardoor ik tegen pion oprijdt.... |(
Stuur klapt dubbel (ik remde uit schrik geloof ik)....WenG! onderuit....

Stelde kwa val niks voor....maar wel vage actie dat ik pionnetje raakte.

Gelukkig wel in 15 lesjes geslaagd... :)
 
ik reed voorop met lessen, stephan , andere gast , en de rijinstructeur in een auto B| .. ik reed door orangje en hun moesten wachten. Zegt de instruct: zet hem maar even langs de kant ( linkerkant moest :? ) ik dacht ja ik ben niet gek.. ik zet hem wel op die uitrit ( rechterkant) maar dan moest ik flink remmen.. dus ik remmen en draaien en met me rechtervoetje op de achterrem en remmen en remmen en remmen en k*t! poot uitsteken vergeten.. woppah daar lag ie.. ( uurtje voor het afrijden) (duidelijk geslaagd *D )

en vorige week donderdag ( nadat ik van de rai af kwam wou ik bij me boot kijken die net het water uit was gegaan ( met een lift)). Dus ik kom daar aanrijden.. geef richting aan voor rechts.. rij het fietspad op.. fietspad stoep = 5MM hoog B| .. stephan rijd de motor de stoep op.. voel hem wegschuiven en hoppah! voordat ik wist wat er gebeurde lag ik er weer, overigens was me spiegel daar niet zo blij mee, 183 kl op een spiegel.. pats de as van de spiegel doormidden :( :( :(

verder rij ik gewoon rustig en geen gekke fratsen ( behalve op een rechte weg 8-) )
 
Ben tijdens de tweede les de remproef aan het oefenen, na het remmen, terug vertrekken en de motor keren. ai, dat gaat te rap, stoeprand komt dichtbij... Eerste reactie: REMMEN... met de voorrem... motor duikt in de vering... he wat is dat, rem los, beetje gas, motor springt uit de vering... EUH Remmen, motor weer naar beneden AAAAAARGG, ik leg hem even op zijn zij (tegen 2 per uur).

Nu kan ik gelukkig WEL fatsoenlijk keren :-)
 
ik heb mijn examen gedaan met spekglad bevroren wegdek
in december gedaan, ik kon niet wachten op het voorjaar |(

NIET gevallen :P

de examinator heeft me laten zakken omdat ik "te voorzichtig" reed. DUH :(

was een klootzakje volgens mijn rij-instructeur

ach ja, in het voorjaar ging alles prima en meteen met vlag en wimpel geslaagd.

ik reed in de winter op een lesmotor (ouwe cb500 die met plakband aan elkaar hing)
mijn tweede examen op m'n eigen cb750 gedaan.
 
dit wordt heel erg vrees ik:

bij het wegrijden uit parkeervak: 4 keer en altijd naar links
slalom met stops: 4 keer alletwee de kanten een keertje en een keer bijna, maar ik kon hem met veel gebrul omhoog houden.
1 dag voor mij avb: om bij de korte slalom

bij het draaien op het parkeerterein (vrachtwagen stond in de weg)ipv de koppeling de voorrem ingeknepen: conclussie niet nadenken over handelingen.

bij een voorrangskruizing waar ik voorrang moest verlenen komt een auto van links, met z'n knipperlicht aan naar rechts. dus ik geef gas om door te rijden. rijd de auto ook rechtdoor. vol in de rem, nog wel stil gezet, maar ik was al bezig met overhellen dus weer om..... :X conclussie: auto's doen niet altijd wat ze lijken te doen en rustiger rijden op de kruizing.

da's al een aardige score, hopelijk gebeurd dit niet met m'n eigen motor. :o

Whoah, dat zijn er behoorlijk wat. Nou ja goed, je kunt het inderdaad beter met de lessen doen dan met je eigen motor. Ach, en van je fouten leer je...
 
Wel de motor om laten vallen bij het op de bok zetten O-) maarja...had hij het ook eerst maar ff moeten laten zien hoe dat moet *D :P
 
niet gevallen met lessen
wel bijna met afrijden.

Nat wegdek en een heel enthousiast gebruik van de voorrem bij de noodstop :X

kreeg wel compliment van de examinator: je hield hem mooi!

Maar niet verteld dat ik met de brommer een abbonnement had op vallen en dus wat wijzer was geworden :+
 
1 keertje, het regende flink en we reden op zo'n lekker klinkerweggetje,kom bij een verkeersdrempel en de auto die van de andere kant kwam stopte en ik dacht ik kan dus als eerst geeft die vent gas, tja remmen en dus plat! B|

mijn rijinstructeur heeft daar een pottje staan schelden op man met pet!

maar ja opstappen en verder en voor het gevoel in de stromende regen een stukkje snelweg,die les vergeet ik niet gauw meer!
 
niet gevallen wel een keer bijna.
Was vrolijk met mijn 3 rondjes bezig, voet komt in aan raking met wegdek en tikt hem in zijn vrij. Kon hem nog net houden, maar volgende dag wel spierpijn in mijn dijbeen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan