Vallen

Het rechterbeen uitsteken bij stilstand is zeker geen wet van 'Meden en Perzen'! Er zijn legio voorbeelden denkbaar waarbij het uitsteken van het linkerbeen toch te prefereren is, hoewel je daar in ons vlakke land niet vaak mee te maken zult krijgen! ;)

:Y

Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Als ik vaker achter elkaar moet stoppen, dan heb ik wel meestal alleen m'n rechterpoot uitgestoken.
Maar ik probeer ook regelmatig zonder voeten door te rijden (zo langzaam mogelijk gaan en hopen dat je voor het groen niet tegen je voorligger of de stopstreep aankomt). :+
Het gebeurt alleen ook regelmatig dat als ik stilsta, dat een lang stuk daarvoor alleen maar is gereden, en dan zet ik lekker twee benen op de grond en ga me even lekker zitten uitrekken. :9
 
Links, rechts, allebei! Gewoon zoals het uitkomt. Het maakt echt niet zolang je maar wat aan de grond zet.
 
Hmm, ik zie het al helemaal voor me. Iemand die bij elke stop z'n automatische bok laat neerdalen en lekker z'n voeten op de stepjes houdt. _O-
 
Gelukkig hebben jullie nooooooooooooit een domme fout begaan tijdens rijles...

:+








:W Techsolo
 
Praatjes voor tien ja, daar zijn MF-ers goed in. Die jongen leert toch net motorrijden, druk bezig met schakelen en met het remmen met de achterrem. Kan me voorstellen dat ie te laat is om met het vallen dan nog sterk genoeg een been uit te zetten. Daarom is het ook een lesser, en doorgaans zijn die motoren dan nog loodzwaar als beginnend rijder :W :W
Ik geef je gelijk, maar zeg nou eerlijk.......je moet toch wel behoorlijk onnozel zijn als je jezelf gewoon ten gronde laat vallen met alle gevolgen erachteraan (en dus ook die 170 kg aan lesmotor). Normaal heb je toch wel reflexen om dat vallen tegen te gaaaaaan? :+
Had k op zich best wel willen zien hoor, lijkt me wel lachen (als t niet ernstig is).......

Ik heb zelf ook wel onnozele dingen meegemaakt tijdens het lessen hoor '(
 
ik had dat probleem ook..
ik wist nooit welk been ik uit moest steken.
daarom heb ik maar gekozen voor een zijspan...
val ik alleen maar om bij een proefrit zonder bak |(
 
Hoezo op hellingen juist je linkerbeen? Als je aan komt rijden in z'n 3 en je vergeet een keer terug te schakelen naar z'n 1. Sta je daar op de helling met je linkerbeen uit en je moet terugschakelen naar z'n 1 omdat je het in z'n 3 niet kan trekken (lijkt me sterk met een motor, maargoed)... en je wilt persé niet je rechterbeen uitsteken.. dan ga je mooi op je smoel als je heel snel terug wilt schakelen *O*


maar wat een onnozel persoon waar de topistarter het over heeft... duidelijk een automobilist die in z'n auto moet blijven zitten zonder in de spiegeltjes te kijken.. want, waar zijn die voor ? Zelfde als je benen.. waar dienen die voor met motorrijden als je gaat remmen ?
ben zelf als lesser toevallig net bezig met de hellingproef, en word mij geleerd linkerbeen aan de grond te zetten... omdat 1 van de manieren om weg te rijden op een helling je achterrem vereist...
 
Ik had precies het tegenovergestelde probleem tijden mijn koekblik lessen (na 5 jaar op de motor): elke keer als de auto tot stilstaan kwam, moest ik per se mijn linker voet van de koppeling af om het op de grond te zetten. :o
Mijn instructeur heeft me aangeboden om een gat in de vloer voor mij te maken, maar ik vond dat een beetje te ver gaan. ;)
 
mij is geleerd als ik naar links wil afslaan :linkerbeen uit
naar rechts afslaan: rechterbeen uit
rechtdoor:kies wat je wilt.

maar ja , gaat toch automatisch en nog nooit gevallen bij stilstand
 
ben zelf als lesser toevallig net bezig met de hellingproef, en word mij geleerd linkerbeen aan de grond te zetten... omdat 1 van de manieren om weg te rijden op een helling je achterrem vereist...
En daar waar geen helling is je rechterbeen aan de grond, zodat je makkelijker kan wegrijden (ivm versnelling ;) ).

't Is maar net hoe het uitkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan