Vallende dingetjes

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.491
178
Oss
Ken je dat? Ben je lekker aan het klussen aan je fiets, laat je net dat ene schroefje ergens tussen vallen en het valt niet helemaal door tot op de grond. Natuurlijk heb ik wel een aantal bakjes vervangende schroefjes (lees: ook boutjes moertjes ringetjes...in algemene zin dus) genoeg dus ik kan er ook gewoon een nieuwe indraaien. Om de één of de andere reden kan ik dat niet over m'n hart verkrijgen (of hoe zeg je dat)... dus alles moet uit elkaar tot ik die schroef/moer/bout heb.... m'n vrouwtje lacht me dan altijd uit..

wat doen jullie dan? Lekker laten zitten?
 
Heb ooit eens na 9 jaar een kuipschroef teruggevonden, laten vallen in 1990(vlak na koop) en gevonden bij toprevisie in 1999, ingeklemd tussen startmotor en carter.
Was helaas niet interessant meer, want tegen die tijd had ik al veel meer reserve kuipschroefjes :P
 
Ik zet de motor dan altijd ff op het stuur en zadel onderste boven, valt ie er vanzelf uit. :+

Da's een goed idee ja!

Zo kreeg ik eens het brlijante idee een boutje wat ergens tussen gevallen was eruit te schudden. Ik sta dus náást de motor, pak het stuur met twee handen vast en schud...alleen nét te ver van me af waardoor ik de motor niet meer kan houden, en aan de andere kant naast de motor was een laag stenen muurtje dus dáár wil je je motor niet op laten vallen... Zeker als ik je erbij vertel dat ik bezig was met het laatste deel van het heropbouwen na een schuiver aan die kant, alles dus netjes in de nieuwe lak. Ennieweee ging goed hoor maar echt haartje. Een ZZR1100 moet je niet willen schudden.

Voor de zzr kenners: ik had één van die twee boutjes waar de tank mee vast zit aan de voorkant precies naast waar ze in moeten ertussen laten vallen, en het zakte onder de tank onder het luchtfilterhuis en kwam dus effectief op de cilinderkop terecht. Da's een heel gedoe om bij te komen zoals je weet en dit keer had ik géén vervangend boutje bij de hand want dit zijn geen gewone boutjes. Gewone M4-5-6-8 natuurlijk altijd op voorraad. :+
Uiteindelijk bleek dat het boutje aan de voorkant net bovenop het rooster van de radiator hing, dus met een krom spritstangetje kon er er net bij. :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een zwart gat in de schuur.. Sommige dingen verdwijnen permanent van de aardbodem. Veertje uit de lichtschakelaar.. sproing, net langs mijn hoofd, onder de werkband en *weg*.
Gelukkig heb in een doos rommel waar een zwart gat uit iemand anders zijn schuur op uitkomt en dus heb ik genoeg rommeltjes om er iets anders passends in terug te vinden.
 
weet je wat het is, ik ben altijd ergens toch bang dat het dingetje wat ergens zit vroeg of laat kwaad kan.....


:^

Je zal net zien dat dat ene schroefje ongelukkig tussen de ventilator klem komt te zitten of zo. Als er wat valt moet ik het terug vinden, al moet ik de halve motor weer afbreken om erbij te komen. Maar met een magneet aan een flexibele stok en zo'n kleine 3-klauw op een flexibele stok je een hoop kan terug pakken uit onmogelijke hoeken. Alleen onderdelen die ik al rijdend verlies, daarvan neem ik aan dat ik die nooit meer terug zie :W
 
Ben meestal meer tijd kwijt aan dingen oprapen of zoeken dan aan daadwerkelijk sleutelen 8-)

:^ :Y

Vooral frusterend als je écht (na uren prutsen) bijna klaar bent; alléén nog even dit -goh-hoe-lekker-zou-die-straks-wel-niet-rijden- ene piefje vastzet-... kloink... -O-

Ik heb een zwart gat in de schuur.. Sommige dingen verdwijnen permanent van de aardbodem. Veertje uit de lichtschakelaar.. sproing, net langs mijn hoofd, onder de werkband en *weg*.
Gelukkig heb in een doos rommel waar een zwart gat uit iemand anders zijn schuur op uitkomt en dus heb ik genoeg rommeltjes om er iets anders passends in terug te vinden.
_O- :+
 
Ik moet ook altijd alles weer terugvinden (tenzij het op de grond verdwijnt), heb laatst op de braderie maar eens zo'n veer/grijpertje gekocht.
Ik wilde ook zo'n magneet aan een veer, maar het magneetje was zo groot dat m'n waterpomptang ook nog wel door hetzelfde gat zou passen.
 
Gelukkig heb in een doos rommel waar een zwart gat uit iemand anders zijn schuur op uitkomt en dus heb ik genoeg rommeltjes om er iets anders passends in terug te vinden.
heb jij dan heel toevallig dat ene groen-kleurig m6 boutje van 20mm lang en een extra grote kop erop (kruiskop) in je doos gevonden.
Ik wil dat boutje zo graag terug hebben!

Ik blijf ook zoeken totdat het gevallen onderdeel terrecht is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan