Valpartij Met Fireblade 1996! Gevraagd tips en advies!!!!

Insane Bane

MF veteraan
14 apr 2005
2.164
0
Zaanstad
Ik wil net naar trainen gaan op mijn oude vertrouwde Blade.
Ik zwaai nog ff naar mijn lieve vriendin, als er een busje van rechts langzaam aan komt rollen.

IK geef een heel klein beetje gas bij om het busje niet te hinderen.
Alles heel rustig tot mijn achterwiel wild begint uit te breken en mij van mijn Schatje af gooit.

Ik wat zere plekken, maar mijn blade heeft enorm veel kuip schade en wat verbogen dingen.

Technisch verwacht ik niet al te veel problemen hoewel het nu te donker is om goed te controleren.

Maar de kuip is aan de linkerkant goed beschadigd en ook een paar flinke breuken en scheuren. Ook ontbreken er wat stukjes her en der die ik ff niet kon vinden op straat.

Wat ik niet snap is dat ik al 8 jaar door weer en wind rij, ook met sneeuw en ijzel.
En dan zo lulllig op mijn bek ga met zo'n lage snelheid.

Ik vrees dat ik van mijn Blade een Fighter moet gaan bouwen, tenzij iemand nog een setje kuipen weet te liggen in het zwart met geel.

Graag ontvang ik van jullie tips voor het bouwen van een Fighter en ook graag plaatjes van bestaande BladeFighters.



Hieronder: Mijn schatjes in betere dagen.

full



 
Zou het mogelijk zijn dan of hij die stickers voor ons ook kan maken. Ik heb alleen een foto hoe het erop zit maar geen tekeningen met maten of iets dergelijks.

Toch ben ik zeer benieuwd hoe duur ze zijn via de dealer...

Vaak zijn ze geen eens te krijgen bij de dealer omdat de fabrikanten er niet happig op zijn om originele stickers los te verkopen.

Maar ik ga morgen toch eens vragen voor de grap bij mijn Honda dealer.
 
Vervelend voor je, en hoop dat je die voorkuip ergens kunt scoren zal ff duren maar als je toch gaat spuiten zal het vast lukken. Heb ook al eens zelfde meegemaakt alleen zonder vallen en dat dank ik denk ik aan mijn stuurdemper, zwaar slaan van achteren en ik op de tank maar verder nix. Rij jij met een stuurdemper?
 
Vervelend voor je, en hoop dat je die voorkuip ergens kunt scoren zal ff duren maar als je toch gaat spuiten zal het vast lukken. Heb ook al eens zelfde meegemaakt alleen zonder vallen en dat dank ik denk ik aan mijn stuurdemper, zwaar slaan van achteren en ik op de tank maar verder nix. Rij jij met een stuurdemper?

Nee maar ik krijg er binnenkort wel één. Ik heb een standaard "16 inch voorwiel en dat wil nog wel eens spannend zijn als ik hard de bocht uit kom dus daarom wil ik wel een demper.

En met een beetje geluk heb ik binnenkort de kuip van een "97 blade.

Ik twijfel alleen of ik haar weer origineel ga maken of eigen creatie(lees strak stijvol en vet).
 
Ik heb hier nog een 17 inch voorwiel liggen als het goed is, en komt uit een cbr 600f pc25 en volgens mij moet dat in jouw blade passen, wil je die soms hebben? Het is alleen geen zwarte dus je zal em moeten laten coaten, weet wel adresje voor die voor een redelijke prijs coat!
 
Vaak zijn ze geen eens te krijgen bij de dealer omdat de fabrikanten er niet happig op zijn om originele stickers los te verkopen.

Maar ik ga morgen toch eens vragen voor de grap bij mijn Honda dealer.

Als je toch gaat vragen laat het mij ook ff weten. Ben wel zeer benieuwd.

Mss dat ik van de week ff langs john van de bunt ga als ie tijd heeft om te vraguh
 
Ik heb hier nog een 17 inch voorwiel liggen als het goed is, en komt uit een cbr 600f pc25 en volgens mij moet dat in jouw blade passen, wil je die soms hebben? Het is alleen geen zwarte dus je zal em moeten laten coaten, weet wel adresje voor die voor een redelijke prijs coat!

Daar zeg ik geen nee tegen.
Ik had er al eentje gereserveerd bij Roukama motorsloop uit een VFR.
Maar toen een Maatje van mij onderuit ging had hij er één nodig dus heb ik hem die gegeven.

Dus ik neem hem graag van je over. Wat vraag je ervoor?
Je kan me mailen op: jeroentoele@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een 17 inch voorwiel liggen als het goed is, en komt uit een cbr 600f pc25 en volgens mij moet dat in jouw blade passen, wil je die soms hebben? Het is alleen geen zwarte dus je zal em moeten laten coaten, weet wel adresje voor die voor een redelijke prijs coat!

PC25 wiel past niet. die heeft vaste schijven. PC31 wiel past wel, wel je eigen bussen gebruiken.

CBR600 '95 - '98
VFR750 '95 - '97
VTR1000 Firestorm (alle bouwjaren)

VFR800, Blackbird en Hornet 600 velgen kunnen ook, maar dan moet de pasvlakken van de schijven aan beide zijden 3,5 min worden afgedraaid, en je moet schijven van een VFR800 nemen.

Zo heb ik nu een VFR800 2000 velg met galver wave schijven
 
Originele stickers zijn bij de Honda dealer te bestellen, ongerveer €200,-

Heb ff snel gebeld vandaag. kuipstickers waren €27,- grote zijstickers €40,- etc.......

Krijg tieten dat word dus gewoon ff langs van de bunt gaan.

Het zijn dus niet echt de kosten. Ik moet iets van 3 stickers hebben aan de rechter kant. ga ik geen moeite doen. en 200 euro voor een complete stickerset vind ik niet echt super veel.

Morgen ga ik eens ff bij mijn verkooppunt langs.

Net even me motor naar een vriend gebracht die gaat hem opknappen en spuiten. net ff snel gekeken naar het stickerwerk en zag dat er maar 3 nodig waren. Mss nog 4 als hij me voorkant ook meepakt.

Thx for the info m8. Good job :} O-)
 
Krijg tieten dat word dus gewoon ff langs van de bunt gaan.

Het zijn dus niet echt de kosten. Ik moet iets van 3 stickers hebben aan de rechter kant. ga ik geen moeite doen. en 200 euro voor een complete stickerset vind ik niet echt super veel.

Morgen ga ik eens ff bij mijn verkooppunt langs.

Net even me motor naar een vriend gebracht die gaat hem opknappen en spuiten. net ff snel gekeken naar het stickerwerk en zag dat er maar 3 nodig waren. Mss nog 4 als hij me voorkant ook meepakt.

Thx for the info m8. Good job :} O-)


U R Welcome! :W
 
Ok dat dat een pc 25 wiel ook wel zou passen niet dus helaas je had em zo mogen oppikken. Je stickers kan je denk ik ook wel laten plotten, werk zelf in een drukkerij en bij mijn oude werkgever maakte ze ook veel stickers na door te scannen en dergelijke alleen wel ff kuipen mee brengen dan. Maar ik vind 200 euri ook niet erg veel geld en zou ze denk ik zelf gewoon origineel halen.
 
Kerel...hoest nou???

Ei op mijn been gaat goed en mijn ribben gaan de goede kant op.
Dus ik hoop maandag weer naar Krav Maga training te gaan.

Topkuip heb ik geregeld en haal ik volgende week op. Het is wel een andere kleur maar ik ga mijn motor toch laten spuiten.

Alleen nog een zijkuip en dan zoeken naar een spuiter.
 
kleine zijkuipje bedoelje ? welke tussen de topkuip en onderkuip zitten ?
welke kant, heb volgens mij nog een rechter liggen.


Ei op mijn been gaat goed en mijn ribben gaan de goede kant op.
Dus ik hoop maandag weer naar Krav Maga training te gaan.

Topkuip heb ik geregeld en haal ik volgende week op. Het is wel een andere kleur maar ik ga mijn motor toch laten spuiten.

Alleen nog een zijkuip en dan zoeken naar een spuiter.
 
kleine zijkuipje bedoelje ? welke tussen de topkuip en onderkuip zitten ?
welke kant, heb volgens mij nog een rechter liggen.

Nee het gaat om de linker grote zijkuip. En de linker er tussen is ook kapot maar niet echt erg.
Van de grote linker is een hoek af net uit het zicht maar ik weet dat hij ontbreekt dus dat irriteert.
 
FF een update!

De topkuip heb ik inmiddels thuis liggen (Thanx Jello).
Het zijkuipje ook dus nu is het tijd om een kleur en design te kiezen.

Duidelijk een luxe probleem maar damn dat is moeilijk.

Ik zal de vorderingen hier gaan posten. Met piccies natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan