Valpartijen tijdens lessen?

Koppeling zeker niet gebruiken bij korte rondjes draaien, alleen de achterrem om wat te temperen.
Een trekkend achterwiel houden.
 
Heb best veel lessen gehad vind ik, maar nog nooit gevallen !

*afkloppen*
 
1 x omgevallen bij 2e les met korte cirkels draaien om en lantaarnpaal waar de instructeur ook stond. Ik moest om hem heen blijven draaien, en naar hem blijven kijken. Gevolg: duizelig.

En 1 x omgevallen bij halve draai op een bedrijventerrein. Andere cursist voor mij keek naar een hekwerk links van hem waar hij net voorlangs had moeten draaien. Omdat hij naar het hek keek reed hij er tegenaan en viel.
Prompt deed ik dat ook (ik wou er niet tegenaan rijden) maar omdat ik er toch naar keek ook tegenaan gereden en omgevallen.

Geen schade in beide gevallen (ik en motor niet)
 
Tijdens één van de eerste lessen wilde ik draaien om een oefening opnieuw te doen. Ik zie een mede-lesser aan komen rijden, daar waar ik eigenlijk heel wil. De motor slaat af, valt om, voet te laat aan de grond, ik heb 'm zachtjes neer weten te leggen.

Tijdens één van de latere lessen rem ik me bij één van de remoefeningen onderuit. Gelukkig bleef het aantal echte valpartijen bij deze ene.
 
Wees blij... je kan beter nu vallen en jezelf onderuit remmen, dan straks op je eigen motor! Prutser... ;)
 
Drie keer, met de 8 (twee keer voorrem, een keer te weinig gas). -O- Maar heb m'n AVB wel in één keer gehaald.
 
Laatst bewerkt:
paar keer had ik tijdens het lessen het gevoel dat ik om zou vallen toen ik langzaam reed en dan koppeling inhield om de één of andere reden. elke keer stak ik uit reflex m'n voet uit, niet aan te raden voor je knieën, maar het werkte wel, ik ben geen één keer gevallen tijdens het lessen. :P
 
Ik heb hem zelf gelukkig altijd wel rechtop kunnen houden, maar een mede lessertje had minder mazzel. Bij de uitwijkoefening is ze onderuit gegaan, en heeft vervolgens een paar weken met een paar gebroken ribben op de bank gezeten... :X
Een andere medelesser ging vlak voor haar examen op d'r plaat. De motoren stonden voor de rijschool klaar, en om op de weg te komen moest je eerst een stukje achteruit steppen, zodat je op de weg terecht kwam. Echter, tussen dat parkeervak en de weg zit een heel ondiep 'greppeltje'. Je weet wel, zo'n brede en ondiepe geul met om de zoveel meter een rioolputje. Nou kwam ze al niet zo goed met haar voeten bij de grond, maar die 4 centimeters deden het hem.
Ik was al netjes even een paar opwarm rondjes aan het draaien op het grote parkeer terrein dat naast de rijschool ligt, toen ik plotseling mijn mede examenrijdster half onder haar motor zag liggen... Toch een beetje vreemde voorbereiding op het afrijden.. :P
Ze heeft het die middag overigens ook niet gehaald, volgens haar door de zenuwen die grotendeels door dat slippertje veroorzaakt waren... :/
 
Tijdens mijn allerlaatste les voor mijn ADV-examen moest ik gaan tanken. En tja.... toen stond ik een plas diesel van 2vierkante meter en das heeeeeel glad! Motor lag dan ook op de grond.
Is wel een wijze les geweest, als ik met mijn eigen motor ga tanken 'inspecteer' ik eerst de grond voordat ik mijn motor neerzet....
Verder niet gevallen, er is tijdens mijn lessen trouwens ook nooit een medelesser gevallen. Gewoon een hele goeie instructeur denk ik!!
 
Tijdens mijn allerlaatste les voor mijn ADV-examen moest ik gaan tanken. En tja.... toen stond ik een plas diesel van 2vierkante meter en das heeeeeel glad! Motor lag dan ook op de grond.
Is wel een wijze les geweest, als ik met mijn eigen motor ga tanken 'inspecteer' ik eerst de grond voordat ik mijn motor neerzet....
Verder niet gevallen, er is tijdens mijn lessen trouwens ook nooit een medelesser gevallen. Gewoon een hele goeie instructeur denk ik!!

Tja, in die gevallen die ik dan gezien heb lag het ook absoluut niet aan de instructeur. De laatste was gewoon een kwestie van zelf niet goed uitkijken, en de eerste was op dat moment een beetje in de war en kneep haar koppeling vol in. Dit bleek echter haar voorrem te zijn... :/
 
Ik ben tijdens het lessen nooit gevallen. En met het papiertje op zak gelukkig ook nog niet, en dat wilde ik graag zo houden O-)
 
Telt de rijinstructeur bijna overhoop rijden en met mach 10 in de bosjes belanden ook mee ?? O-)
_O- Zo ben ik bijna een kanaal in gereden toen ik voor het eerst de weg op mocht (ik moest uit een zijweg afslaan de hoofdweg op waar het kanaal langs loopt). Iets te onbehouwen op het gas, in combinatie met naar het water kijken, en ik kon de bocht nog maar net halen. Achteraf eigenlijk wel jammer :P .

Ter compensatie ben ik tijdens mijn examen op mijn bek gegaan, maar toch geslaagd 8-)
 
Vlak voor mijn examen met 110 km/p uur onderuit gegaan op snelweg..niks gebroken/gekneusd..maar super geschrokken..
T regende en regende en regende..en er was behoorlijke spoorvorming lopend van linker naar recherbaan.. juist op dat moment besloot ik in te voegen op re baan..waardoor ik in een spoor terecht kwam..gelanceerd werd en rollend als een worstje op een lopende band uiteindelijk tot stilstand kwam..fijne man met aanhangwagen achter me wist gelukkig op tijd te remmen..anders had ik nog meer spoorvorming kunnen zien..maar dan op mijn eigen lijf..;-) :P
Na wat bekomen te zijn van de schrik wel examen gedaan..maar helaas gezakt..:-(
 
Ik ben een keer in een flauwe bocht onderuit gegaan omdat een medeleerling voor mij in de ankers ging voor een auto van rechts die geen voorrang had. Ik was om mij heen aan het kijken en zag het te laat, dus kneep van schrik vol in mijn voorrem met als gevolg een gebroken linker enkel (een enkel kan er niet zo goed tegen als je voet ineens achterste voren staat) :S
 
1x tijdens 8-tje rijden. Ik keek naar de grond en toen was er een versnellingshendel af.
1x bij voorrangsweg 9waar ik geen voor had), stond te wachten en kramp in mijn pols kreeg waar ik mijn koppeling los liet. Toen voor de rem in geknepen en plat ging.
1x in een olievlek in de bocht (maar dat was niet met lessen)
 
:$ 1x tijdens oefenen van de noodstop een flinke smak op het asfalt gemaakt,

Ik had hem die bewuste dag al 6 a 7 keer achter elkaar gedaan (je weet wel noodstop maken, weer wegrijden, omkeren en opnieuw) en hij was gewoon elke keer goed.

Mijn instructeur vroeg me toen, dat het voor het "nog net ietsje meer van/dan " mooi :? (de slagroom op de taart zegmaar...) met misschien nog net iets harder knijpen en wat cm's eerder stilstaan helemaal perfect zou zijn, dus daar ging ik weer.. :]

Na 7 x aan een stuk moest dat toch zeker geen probleem zijn en dat doen we dan gewoon effe! :Y ;)

Hopla gas erop, en hup de pionnen voorbij en in de ankers...je weet wel, aanleggen en bij opbouwende druk op je polsen steeds verder gaan doorknijpen en voor je uit blijven kijken en niet teveel op de pionnen letten.

Nou dat ging dus 7x goed en bij deze laatste keer miste ik achteraf in het filmpje wat zich in mijn hoofd afspeelde... het moment van aanleggen oeps :? (althans dat ging zo snel dat de boel gelijk op slot ging en ik naast een vonkenregen alleen maar vreemde kanten van mijn lesfiets (GS500E) voorbij zag komen om vervolgens te worden beloond :N met een snoeiharde klap vol op mijn rug op het asfalt...(en ja 50km/h is echt hard) -O-
toen een minuutje ofzo liggen creperen omdat ik simpelweg geen lucht kreeg (waarschijnlijk long even dicht geklapt of iets dergelijks) toen ik wat op adem was gekomen een pijnlijke voet (deze was achter stuur of schakelpookje blijven haken toen ik eraf vloog) overgehouden.

Welnu het resultaat van dit gewenste perfectionisme... :X

Kleding:
Helm vizier en achterzijde zwaar bekrast en scharnierpunt (bout afgeschuurd) ,handschoen en laars kapot geschuurd

Motor: alleen wat verse schaaf plekken op de valbeugels en verzopen...

Ikke: deuk in ego, pijnlijke voet en blauwe plekken (waarschijnlijk wat gekneusde ribjes) en op dat moment behoorlijk geschrokken.

Dus nadat de motor weer met het rubber beneden stond zei hij doodleuk nou hop erop en opnieuw! Hmm... wist wel dat dit de beste manier is omdat je anders bang wordt en helemaal niet meer opstapt maar er was toch ook een gevoel wat zei ja daagg laat die noodstops/motor maar even zitten....

Anyway ik toch weer erop en de eerste noodstop reed ik keurig met 50km/h voorbij de eerste pionnen en ook met 50km/h langs de 2e _O- ik dacht ja je kan mooi me rug :9 op ik raak die klere hendel niet meer aan...(alleen normaal remmend nog wel uiteraard) het heeft toch wel een paar lessen geduurd voor ik het vertrouwen weer een beetje terug had in de motor.

Nou ja ben uiteindelijk gewoon voor alles in 1x geslaagd dus het zal ergens wel een "LES" zijn geweest en beter een lesmotor dan mijn eigen motor...

Gelukkig is dat de enige keer geweest en tot op heden zo gebleven. :]

Kurnass2000
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er wel een paar..heb al een aantal keertjes gelegen hoor..

Eerste keer was met afschuinen. Ik schuinde niet genoeg af volgens de instructeur. Dus hij: wacht, ik ga wel achterop (wat je gevoel dan roept: NO WAY). Dus hij achterop..rondjes rijden..en afschuinen..afschuinen..afschuinen..afschuinen..afschuinen.. *WHACK*

blijkt dat je 90 graden kan afschuinen! Tenminste, de motor zonder ons twee erop. :]

Andere keer was tijdens straatje keren (halve draai maken bij de rijschool voor) en dat dan niet in z'n 1, maar z'n 2 doen.. motor uit natuurlijk..en er dan maar af proberen te komen met zo'n halve pirouette (niet geloof waardig, geloof me -O- )
 
ik ben niet tijdens de lessen gevallen... wel na de lessen :X :X het is nooit fijn om je eigen motor neer te moeten leggen.....
 
Hierook tijdens de langzame slalom de koppeling iets te veel laten komen en natuurlijk afslaan, en dan rustig op zn kant laten vallen. Voor het oog van 2 instructeurs en 2 mede lessers.

En dan krijg je te horen dat het zo niet moet B|
Was er een bij die voor de eerste keer een langzame slalom moest doen.

Verder iedere x met het voetje kunnen opvangen :)
 
Ja, ik ben ook heel langzaam gegaan.
Bij de 8tjes draaien stond mijn instructeur heel dicht op het vak. Ik keek naar hem en niet naar waar ik naar toe moest/wilde. En om nu mijn instructeur plat te walsen was me te gek. Dus, vol de ramhandel inknijpen. Stom! Heel tergend langzaam ging ik onderuit. Legde hem als het ware netjes neer. Wat is zo'n ER5 dan zwaar!
 
Nooit gevallen..

de instructeur wel voor me neus bij de eerste les.
wilde me uitleggen dat je met een trekkende motor nooit kon vallen.. en zonder problemen over een pilon kon rijden. jammer dat het ding onder het voorwiel weggleed en de motor meenam..

Resultaat: knipper kapot en rem handle door de midden

einde eerste les
 
Terug
Bovenaan Onderaan