Valpartijen tijdens lessen?

ik ben een keer in 'het kamertje' omgekukelt.
Voor de jongeren onder ons ;)
Het kamertje moet je 3 rondjes linksom draaien tussen 4 pionnen, om vervolgens tussen 2 pionnen rechts af te slaan de 'kamer' uit. bij het rechtsafslaan ging het mis en heb ik mn 1e kneedown gemaakt.

Dat heette bij ons 3 rondjes en eruit.
Ik ben tijdens het lessen nooit onderuit gegaan.

Ik wachtte netjes tot ik mijn eigen motor had, stelletje aso's.
 
Tijdens mn examen voertuigbeheersing, bij het weglopen uit parkeervak :$

Laatste oefening, alles redelijk gegaan. Juichstemming... |(
 
Gelukkig nog nooit gevallen! Kon altijd NET op tijd het voetje aan de grond krijgen. Het remmen was mijn slechtste onderdeel en dat heeft ook wel even geduurd voordat ik dat redelijk kon. Ik remde meestal veelste hard en dat was wel vrij link; dan hoorde ik in mijn oor de instructeur bidden dat ik niet ging vallen, en zaken als "Ohh ohh man, dat ging maar weer net goed" :) AVB in 1x gehaald gelukkig.

AVD-lessen is minder moeizaam; nooit echt linke situaties gehad. Helaas heb ik nog steeds mijn RBW niet :( Eerste keer gezakt en 2e keer had ik een ontstoken linkerduim, kon ik de richtingsaanwijzers niet mee bedienen.

Hoop dat ik em 14 mei dan eindelijk ga halen :D:D
 
ik ben zelf nooit gevallen. Heb wel de motor laten vallen. 2x hetzelfde:
volledig insturen en dan te hard de voorrem in... vering schuift in en motor helt opzij. Dan is het te zwaar en valt de motor terwijl ik me been neerzet en blijf staan :P:P
 
hmm, als ik dit zo lees kan ik toch beter in de kleding van de rijschool lessen :D

Trouwens, ik kwam afgelopen week ook een 2 stel leerlingen tegen, en ja hoor: geen beschermende kleding: onverantwoord van de rijschool imho.

ik ben nu een keer gevallen, bij langzame slalom op stapvoetste snelheid te ver door gestuurd en daardoor om gevallen (ik bleef staan maar motor lag op zijn zij)

Ook niet leuk als er totaal drie instructeurs staan te kijken. Mja, dat ding heeft niet voor niets valbeugels :)
 
hmm, als ik dit zo lees kan ik toch beter in de kleding van de rijschool lessen :D

Trouwens, ik kwam afgelopen week ook een 2 stel leerlingen tegen, en ja hoor: geen beschermende kleding: onverantwoord van de rijschool imho.

ik ben nu een keer gevallen, bij langzame slalom op stapvoetste snelheid te ver door gestuurd en daardoor om gevallen (ik bleef staan maar motor lag op zijn zij)

Ook niet leuk als er totaal drie instructeurs staan te kijken. Mja, dat ding heeft niet voor niets valbeugels :)

Inderdaad daar zijn die dingen voor hoor? Ik had al 2 jaar een leren pak maar heb ook in textiel van de rijschool gereden, juist ook om mijn eigen spullen niet te beschadigen...
 
Ik ben onderuit gegaan tijdens het 8-tje.
Tussen de langzame slalom en het 8-tje zat een metertje of 20
Net uit me langzame slalom schakel ik op naar z'n twee om wat sneller bij het 8-tje te zijn. Ik rij het 8-tje in rustig voetremmetje erbij, maar ik ging iets te langzaam dus gaf ik een beetje meer gas en liet ik de voetrem iets los en HOPPA daar ging ie en ik rolde er overheen. Ik was vergeten dat ie in z'n tweede versnelling stond. Valbeugels deden het goed.
Motor OK en ik ook nog OK.
 
Laatst bewerkt:
Bij de langzame slalom valt iedereen weleens... Zorg ervoor dat je motor niet begint te 'happen', zodra dat gebeurt, stoppen met sturen, gas bijgeven, en wegrijden, want als je doorklungelt ga je gegarandeerd op je plaat. Gisteren nog 2 mensen erbij zien vallen...

Zo dat is inderdaad wel handig.. gister ook op me plaat gegaan met eerste keer langzame slalom.. (in mijn tweede les)
:Y
 
Zo dat is inderdaad wel handig.. gister ook op me plaat gegaan met eerste keer langzame slalom.. (in mijn tweede les)
:Y

Welcome to the club :)
Als het bij het examen maar goed gaat hè!
Ik was niet van plan met mijn eigen motor dat soort capriolen uit te gaan halen...
 
Eén keer gevallen, les 3 geloof ik, hele tijd heen en weer op dezelfde achteraf weg op een industrieterrein en telkens keren op een T-kruising... op een moment de bocht té krap nemen en vergeten gas te geven. Weet nog dat het been dat bovenop lag een stuk pijnlijker was dan het pijn dat onder de motor lag :? Gelukkig was het donker en was mijn instructeur met een andere leerling bezig ... motor rechtop gezet... nix gezien O-)
 
Nooit echt gevallen gelukkig tot nu toe met lessen (klop klop O-) )

Alleen bij halve draai viel ik stil dus verloor mijn evenwicht toen afgesprongen en motor lag op de grond omdat niet meer kon houden. Gelukkig hebben ze mooi val beugels dus was verder niks aan de hand. ;)
 
Tijdens het lessen 2x gevallen en 1 keer de motor onder gecontroleerde omstandigheden op z'n oor gelegd. 1ste keer weet ik niet meer wat er precies gebeurde, wel gas geen aandrijving toen koppeling losgelaten waardoor de motor "wegsprong" (m'n eerste wheely), moest ook nog een bocht maken om niet in de bomen terecht te komen, afin, daar lag ik op de grond. 2x keer was bij het wegrijden van de rijschool, kreeg de bocht naar links niet gebakken.... Het omleggen was tijdens de 8 maken
 
Niet gevallen tijdens het lessen, erna ook niet. Wel eens tijdens het lessen bijna maar dat voel je en dan breek je gewoon de oefening af voordat je wel gaat.

Maar wel vaker iemand zien vallen tijdens het lessen, en tsja je moet het ook leren he. :)
 
Vandaag heel bijzonder m'n maatje zomaar onderuit op een rotonde en ja 't regende een beetje maar hij reed niet hard gaf nog geen eens gas om de rotonde uit te rijden...

Zowiezo bijzonder tijdens AVD les en niet tijdens de oefeningen maar goed wij waren weer scherp en gelukkig buiten blauwe plek niet te veel schade!
 
Hoi,

Gelukkig ben ik tijdens het lessen en examen nooit gevallen. Wel twee akkefietjes gehad.

(1) tijdens noodstop kon ik het niet laten steeds naar mijn voorwiel of cockpit te kijken. Mijn instructeur kreeg er grijse haren van. Ik hoor het hem nog steeds roepen... Vooruit kijken, vooruit kijken, vooruit kijken.. hahahahah, hij vroeg nog of ik verliefd was op de cockpit van de lesmoter.

(2) Toen ik op examen moest voor het deel voertuigbeheersing (op parkeerplaats) zag ik een andere kandidaat flink onderuit gaan bij het onderdeel noodstop. En dat 2 minuten voordat ik zelf aan mijn examen begon.. Nou, het kriebelde echt wel in mijn buikje hoor!!
Er was behoorlijk veel schade aan de motor en die knul (was een man) zag er ook niet fris meer uit. Ik heb hem daarna ook nioet meer gezien...

Groet,

M
 
Niet onderuitgegaan gisteren mar het had heel goeg gekund. Lessen in Zoetermeer. Staan voor een stoplicht om rechsaf te gaan. Er loopt een ma een soort houtmot te strooien, hij kijkt op en zecht heel overdreven duidelij": kijk uit, glad, olie.
De bocht om en ja hoor, de hele weg met een flinke oliefilm.
Bij de volgende stoplichten heel voorzichtig geremd en afgeslagen. Spoor ging rechtdoor!

Je zal het maar niet gezien hebben!
 
Vorige week wel bijna een vluchtheuvelpaaltje (noem je dat zo?) gekopt. Een BMW uit de tegenovergestelde richting week uit voor een overstekende eend, verloor de macht over het stuur en klapte zo op de vluchtheuvel. Ik zag het aankomen, dus gaf ff extra gas. Het paaltje met zo'n pijl-bord erop vloog vlak achter me langs. De chauffeur stapte uit en ging eerst de schade aan het paaltje bekijken, terwijl de voorkant van z'n koekblik behoorlijk in de kreukels zat. :?
 
1 les voor m'n avb moest ik keren na een stopproef, sloeg de motor af, ging ik op m'n bek

niks aan het handje, alleen de motor liep daarna wat hoog stationair (maar dat was zo over) wel een deuk in m'n ego.
 
Hoewel ik er meerdere malen met allerlei domme akties heel dicht bij heb gezeten, heb ik em tot nu toe nog met de glimmende kant boven weten te houden. **klopt af**
Mijn tweede les voor het eerst zelf wegrijden en bij de weg op draaien erachter komen dat die sloot toch wel hard dichterbij komt en dat de weg toch smaller is dan'ie leek LOL
Achterwiel een paar keer geblokkeerd bij noodstop, stoppen terwijl je een korte bocht om stuurt en opzij kijkt.... van die dingen waarbij de instructeur dan zo heerlijk nuchter over je oortje kan melden: "als je dat nog even een tandje harder had gedaan dan had je op je plaat gelegen".
Het vallen zelf ben ik niet zo bang voor, t'is meer dat je dan je (eigen) motor op moet gaan rapen en moet gaan kijken wat de schade is, wat me zo pijnlijk lijkt.

Als ik van die filmpjes op YouTube zit te kijken van die posers die dan hard op hun muil gaan, dan vind ik het vaak zo ontzettend rot vanwege de mooie motoren die dan aan puin gaan.

Anyway, komende week AVB. Maandag nog uitgebreid oefenen, hopelijk zonder schuivers.....
 
Wel een keer tijdens het lessen, toen ik moest keren de motor niet meer omhoog kunnen houden. Ik stond stil en draaide het stuur te snel. Heb hem toen rustig op de grond gelegd en opnieuw opgestapt
 
Mijn allereerste les dacht ik wel te kunnen keren op een weggetje van 3 meter breed. Fout
En de allerlaatste les precies voor het gebouw van de cbr voordat ik op moest voor examen. Ik dacht dat ik kon draaien maar dr stond een fietsenrek in de weg. :$
Maar wel geslaagd ondanks dat ik mn achtervolgers in de auto had zoekgereden. (2x door oranje) *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan