Valpartijen tijdens lessen?

Ik heb motorles genomen en daarvoor nooit brommer gereden.
Les 1, onderuit bij keren.
les X, onderuit in de stad bij een uitwijkings actie om zo'n invalide wagentje heen waarvan ik dacht dat die ging oversteken. (was niet zo) .. lekker remmen met je voorrem in het grind in een bocht.
En nog een keer met achtjes draaien.

Daarna nog een stuk of wat "ik hou nog net mijn motor vast" bij langzame slalom, keren, achtje draaien, 'aan de hand lopen'. (aflopend stukje weg )

Uiteindelijk allemaal goed gekomen... nooit iets aan over gehouden.
 
niet gevallen tijdens lessen, wel daarna drie keer stapvoets de brommert op zijn kant gelegd. iets met de voorrem en hard knijpen enzo.

Alle andere gemaakte blunders bij het lessen zitten ergens in mijn geheugen waar ik niet meer bij kan :+
 
Nou, ik ben (nog) niet gevallen, maar wel twee keer dat mn motor bijna om lag. Gelukkig kon ik 'm in beide gevallen weer zelf recht zetten. Wel heb ik iemand onderuit zien gaan bij de vertraging. Zag er niet prettig uit maar gelukkig kon ze weer opstaan.

Maar ja, zelf nog niet mn noodstop gehad... Zal me wat worden :P
 
Ben één keer tijdens de acht bijna onderuit gegaan. Haalde hem niet en reed recht op de pion af. Gelukkig had ik geleerd dat je niet moet remmen op de pion maar er gewoon overheen moet als hij niet meer te ontwijken is. Dus ik over de pion heen, half op mn bek. Kon de motor nog net staande houden. Dat was niet gelukt als ik op de pion zelf had stilgestaan.
 
Ben één keer tijdens de acht bijna onderuit gegaan. Haalde hem niet en reed recht op de pion af. Gelukkig had ik geleerd dat je niet moet remmen op de pion maar er gewoon overheen moet als hij niet meer te ontwijken is. Dus ik over de pion heen, half op mn bek. Kon de motor nog net staande houden. Dat was niet gelukt als ik op de pion zelf had stilgestaan.


pionnen zijn héééél goed plat te rijden *D :Y (zelf vaak zat gedaan gister met de langzame slalom) _O-
 
Haha, wat doet dit topic me goed! Ik was bang dat ik de enige was ;)
Ik heb die motor ook aantal keer laten vallen...
* Bij de noodstop: Iets te enthousiast me voorrem ingeknepen
* Wou weg rijden met stuur schuin, slaat af, blokkeert en liet hem vallen
* Wou me voet op de grond zetten maar bleef hangen aan het steppie, hield hem toen ook niet meer.
* Vlak voor het examen nog ff van de bok af, iets te veel naar de andere kant geleund, en hield hem toen ook niet meer.
En zo nog wel paar keer tijdens het lessen! :D:D
 
Bij lessen niet gevallen!!! Daarna wel :S 1x aangereden en 1x in de winter in een bocht onderuit gegleden.

Dus misschien heb je geluk en val je niet meer na je lessen, scheelt veel geld (spreek uit ervaring) met een les motor is het niet erg ls je onderuit gaat, kost je namelijk geen geld:D

Goude TIP! na lessen gewoon op je beide bandjes blijven staan!

Succes
 
Tijdens lessen nooit gevallen...
Wel aangereden door de instructeur in zijn auto.
Hij was zo druk aan het bellen dat hij te laat zag dat ik voor het rode verkeerslicht stopte.
Schade: achterspatbord zat tegen de band en zijn bumper hing los...

Voor de jeugd: back in the "ole" days was bellen nog niet verboden....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan