Valpartijen tijdens lessen?

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
Hoi hoi ik ben al 2 x gevallen (in 7/8 lessen). een keer met met wegrijden uit parkeervak en een keer met de snelle slalom (mezelf onderuit geremd).

En jullie?
 
Hoe kun je jezelf onderuit remmen bij de snelle slalom? Komt toch geen rem aan te pas?

Ik heb overigens ten tijde van het lessen een kleine omval ervaring gehad. Dat was bij de eerste les langzame slalom.
 
ik ben een keer in 'het kamertje'omgekukelt.
Voor de jongeren onder ons ;)
Het kamertje moet je 3 rondjes linksom draaien tussen 4 pionnen, om vervolgens tussen 2 pionnen rechts af te slaan de 'kamer' uit. bij het rechtsafslaan ging het mis en heb ik mn 1e kneedown gemaakt.
 
tijdens wegrijden uit parkeervak, eest te weinig gas, gas bij, gas eraf en toen viel ik om :')
zag er heel dom uit ws, heb wel de motor binnen no time weer rechtop, hoopte dat niemand het had gezien :+
 
Hey ja, ik heb het ook maar 1 keer gehad, bij de klote langzame slalom (de man voor me die ok les had remde ineens) maar echt speel met je koppeling dan is het goed te doen en maak ruime bochten is echt makkelijker. en kijk niet naar de pionnen je moet wel kijken of je er tussen doorgaat maar kijk verder goed vooruit echt het help heb het ook ervaren..

snelle slalom als het goed is een heerlijk gevoel van smijten..

Jipiee ik vond t ook moeilijk maar ineens gaat het allemaal veel makkelijker. succes
 
Ik moest de lesmotor achteruit de garage uitrijden in een bochtje, dat ging verkeerd en toen lag ik onder de lesmotor :)

Toen de volgende les ook nog het ontvangertje van het communicatiesysteem kapot laten vallen op diezelfde garagevloer, mijn instructeur was niet heel blij met me B| :$
 
ik ben met lessen 3x gevallen :$

>3e les mocht ik voor het eerst zelf naar het oefen terrein toerijden, ik rij van de uitrit weg, rechtsaf, neem de bocht te wijd en sta oog in oog met een (oplettende) blikker. van schrik in mn rem geknepen en toen dus omgevallen. auto stond al praktisch stil (hulde aan oplettende blikkers! :} )

>tijdens langzame slalom motor af laten slaan... omgevallen _O-

>tijdens oefenen noodstop kwam ik wat zand/grind tegen, blokkerend voorwiel en hard onderuit (blij dat het toen nog niet mn eigen pak was ;) ). de valbeugels hebben een hoop schade opgevangen :+
 
nooit gevallen tijdens het lessen. K val eigenlijk nooit zo vaak om, fiets wel eens tegen een boom aan of in een bosje midden in de nacht maar verder valt het wel mee :+
 
Ik ben twee keer onderuit gegaan tijdens lessen. Een keertje tijdens een simpele halve draai om weer terug te gaan richting pionnen. Ik denk dat ik teveel gas dicht draaide of teveel de koppeling inkneep ofzo, maar daar lag ik.

Tweede keer was als ik het me goed herinner tijdens een 'echte' halve draai binnen de pionnen, zelfde effect, teveel rem, te weinig gas, teveel koppeling (of combinatie ;) )
 
Vergeten de motor in z'n 1 te zetten bij het wegrijden:
Gas geven, pootje optillen uit gewoonte... en linksom vallen :/

En dan in je oortje horen: 'wat doe jij nou?' omdat de instructeur achter me stond te wachten om weg te rijden... :$
 
Vergeten de motor in z'n 1 te zetten bij het wegrijden:
Gas geven, pootje optillen uit gewoonte... en linksom vallen :/

En dan in je oortje horen: 'wat doe jij nou?' omdat de instructeur achter me stond te wachten om weg te rijden... :$

Dat is wel heel erg, inderdaad.
Ik ben gelukkig nooit gevallen met lessen, altijd op tijd het pootje aan de grond kunnen krijgen. *O*
 
ik ben nog nooit gevallen maar ik heb de motor 1 keer laten vallen tijdens parkeren in parkeervak. ik moest hem opbokken en ik liet de motor los. hij viel de andere kant op. met remmen had ik een paar keer dat het voorwiel ging blokeren maar nooit gevallen.
 
1e les, halve draai rechtsom die al niet best ging.
Nog een poging, ik kijk naar de pillon, pillon verdwijnt onder mn voorwiel, en ik knijp uit allemacht in mn voorrem!

MJa...
 
niet gevallen tijdens lessen (en erna ook niet)

:^
Zal em in het bouwjaar zitten ;)

Alleen de CB bijna een keer om laten vallen toen ik zelf een pionnetje rechtop wilde zetten wat ik om had gereden. Vond het zo sneu voor m'n instructeur dat ie niet in de zon kon blijven zitten door mij :P

Toen ik voelde dat ik em niet zou houden mocht hij het alsnog doen :+
 
Telt de rijinstructeur bijna overhoop rijden en met mach 10 in de bosjes belanden ook mee ?? O-)
 
Laatst bewerkt:
Een keer zag ik een mooi madeliefje in de berm tijdens de halve draai, en nog een keer verremd tijdens achtjes draaien (vlak voor m'n avb |(, wel geslaagd gelukkig).
 
Nooit omgevallen tijdens lessen of de 15000km daarna. Ben sterk genoeg om mn 220 kg wegende motor altijd overeind te kunnen houden, zelfs onder 45 graden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan