Valse Arai helm in helmtest.

Bedoel je daarmee dat het allemaal niet zo'n vaart loopt ?
Dat er weinig controle op is ?
Of het knutselen zelf ?

Had er al 1 gevonden Barracuda reflector
 
Ik heb zakelijk voor de automotive meerdere bedrijven in China en Vietnam bezocht. De bedrijven die ik bezocht zijn beter in kwaliteit dan de bedrijven die ik voor dezelfde producten bezocht heb in Europa. Dat komt omdat veel bedrijven aan onze kant van de globe nog steeds denken dat ze het beter kunnen dan de Aziaten.
In China denken ze echt na over wat de klant wil, niet zoals hier "doen we altijd al zo, is toch altijd goed gegaan?"

Je moet Aziatische bedrijven wel goed in de gaten houden. Juist om de rede dat ze zelf nadenken en eigen initiatief nemen. Maar dan gaat het alleen over het voor hun goedkoper produceren van het product. Kwaliteit blijft gelijk.

Dat ze 'terug vallen' in goedkope materialen en mindere kwaliteit is 100% begrijpelijk. Het is gewoon een zakelijke beredenatie. Waarom zullen ze te luxe materialen en te hoge kwaliteit leveren als de afzetmarkt daar niet om vraagt, laat staan betaalt. Verkopen doen ze het toch wel. Het probleem is dat je niet weet wie en voor hoeveel geld er tussen de fabrikant en de eindgebruiker zit.

Dus het probleem is niet de Chinese fabrikant maar de winkel die het aanbied aan de eindgebruiker. Die bepaalt de kwaliteit voor het geboden geld.

Ik was een jaar of 10 geleden in gesprek met een ex-productmanager/inkoper van een compressor fabrikant. Die wilden niet alleen premium kwaliteit maar ook dat de controle van die kwaliteit in eigen beheer bleef. Dus: 7 Nederlanders permanent op die Chinese fabriek gestationeerd. Kwaliteit was idd de hoogste die die fabriek ooit gedraaid had, iedereen blij.

Tot die fabriek de complete productlijn in B-keus ging draaien (uitloop-productie) voor een ander "merk". Die machines waren bagger, alles dat mis kon gaan ging ook mis: Van restanten straalgrit in de motor tot het maken van trillings -en warmtegevoelige buisverbindingen met lijm. Maar, wel erg goedkoop dus.

Het merk dat de A-kwaliteit maakte, is een paar jaar later (na 30 jaar) failliet gegaan, plat geconcurreerd met inferieure budget uitvoeringen van hun eigen machines. Het A-kwaliteit merk is inmiddels terug op Europees niveau, en raadt eens? Nederland is hun slechtste afzetmarkt, omdat iedereen hier prat gaat op de "allemaal het zelfde", "betalen voor een sticker" aanname.

Ik denk dat iedereen die wel eens de boorkop van een HBM kolomboormachine en die van een "identieke" Huvema uit dezelfde fabriek heeft vast gehouden, precies weet wat ik bedoel ;)
 
Er moet zelfs een goedgekeurde reflector aan hangen. Bovendien moeten motorfietsen die gebouwd zijn volgens de euro 4 norm (vanaf 2016) oranje reflectoren aan de zijkant hebben.

Whaha, ze kunnen me wat...nog nooit problemen mee gehad.
De kans dat je getroffen wordt door de bliksem is groter....:+
 
[Offtopic]
Ik ruim net een doos op van een groot Duits postorder bedrijf.
De doos heet HELM XL aan de onderzijde. Netjes dat ze die dus speciaal in het programma hebben. *O*

Gelukkig is de pasvorm van de helm ook perfect, want de grote doos stond al zes weken te wachten in de slaapkamer. _O-
 
Omdat ik een product heb gekocht bij Louis.de zat er een Duits motormagazine bij.
Motorrad van 10/05/2019.
In dit magazine doen ze een test van helmen.
Ze kwamen in het bezit van een Chinese Arai helm met een ingebouwd zonnevizier.
Echter Arai verkoopt geen helmen met een ingebouwd zonnevizier.
Ik heb een scan gemaakt van het artikel.
Misschien kan iemand die de Duitse taal machtig is dit even vertalen ?
Bekijk bijlage 1398356
Ondanks dat er Arai op staat wil nog niet betekenen dat dat ook zo is. Tenminste niet wanneer er een zonnevizier ingebouwd is. Want die verwerpt de geïntegreerde zonnevizier bij de Japanse firmapolitiek. (Hele slechte zin) Alleen daarom al is het oppassen bij deze over het internet bestelde arai, dus let op!!
Ondanks met het bekende logo versiert handeld het zich hier om een vervalsing die je al voor zeventig euro kan kopen. Verstuurd word hij uit China is goedbedoelde maar verder nutteloze bubbeltjesfolie. De afwerking is ondermaats en de binnenvoeren laat zich niet in de schaal vastzetten. In de proefopstelling komt de bekentenis en komt hij maar net en als slechtste uit de ece test. Voordelige, goedkopere merk helmen zijn niet veel duurder maar komen wezenlijk beter uit de test.

Der Schutzhelm entspricht nicht dem Stahlhelm 40/45 Normierungen und sollte nicht im Verkehr getragen werden, sie werden das Gehirn wie einem Ragout in ein canister zurück finden. Viel Spaß beim revalidieren in einer centrum.
 
Ik denk dat iedereen die wel eens de boorkop van een HBM kolomboormachine en die van een "identieke" Huvema uit dezelfde fabriek heeft vast gehouden, precies weet wat ik bedoel ;)

Klopt! had laatst toevallig exact dit materiaal in handen .
Het lijkt zo hetzelfde..
"tot je even er aan gaat prutsen" ( en schudden ;p )

Toegegeven.. heb een draaibank, van de eerste jaren dat HBM actief werd met z'n eigen import.
Die is door de -strenge- keuring van een pro gekomen, met vlag en wimpel.
Als ik hem ooit verkoop, de plechtige belofte moeten doen hem eerst te bellen.

Máár.. neem nu de latere.. ( die met die platen er overheen ) , er schijnen echt wel goeie tussen te zitten.
Maar een krom bed of niet passende slede is ook geen uitzondering.
 
In mijn enfield zit een Chinees dieselblok, nu een 13 pk, ervoor een 10 pk wat 320 euro nieuw was en er veel mee gereden.
Op dieselmotortreffens zijn er mensen die de goedkoopste hebben uitgeprobeerd. Dingen gaan stuk(de spie van het vliegwiel als eerste) maar lopen wel best een tijdje.
Verschil in afwerking tussen de segmenten is aan de buitenzijde al te zien. Zowel het Chinese 10 pk B of -C merk als het Winsun blok wat ik nu heb heeft NSK-lagers.
Tot nu toe kan ik over beide blokken niets negatiefs zeggen.
 
Voor privégebruik wordt namaak in principe gedoogd, handelspraktijken dan kun je wel degelijk strafrechtelijk vervolgd worden. Uiteraard moet een helm wel gewoon Europees goedgekeurd zijn, maar die goedkeuringen kunnen natuurlijk ook nep zijn. Dat is mijn insziens een groot risico die je neemt en ik zou zelf nooit een helm uit China willen hebben, in ieder geval niet een helm die met opzet namaak is daar waar ik het gevoel heb dat daar minder officieel gekeurd wordt. Dat is uiteraard een aanname maar mijn hersenpan moet langer mee dan een klapper op het asfalt. Ik ben er een beetje aan gehecht zeg maar.
In het WSBK worden nu LS2 helmen uit China gehomologeerd. :)

loris-baz-ten-kate-racing-1.jpg
 
Dat er vaak nep keurmerken op zitten is zijn m.i een stuk kwalijker dan dat het een imitatie product is. Je kan op dit moment 3 verschillende nieuwe auto hefbruggen op Marktplaats kopen waar de verkopers zelf een mooie grote 'CE' en een fake merknaam uit Engeland op plakken. Je kan loodvervanger / additief online kopen, waar echt lood in zit. Dan heb je voor motoren de fake-Rizoma rempotjes die niet bestand zijn tegen... remvloeistof, fake helmen (die ook gewoon door slimkezen hier verhandeld worden): Klik

We kunnen allemaal afgeven op "al die zeikerige EU regeltjes", maar ik denk dat we moeten afwachten tot een bedrijf als Action een fout maakt (waar ze al vaker mee weg gekomen zijn), waardoor er iets echt heel erg mis gaat. Mogelijk worden we dan eindelijke een keer wakker.
 
Er wordt al jaren geracet met LS2 op wereldniveau. Het halve moto3 veld draagt deze helmen.
Dat zal wel inderdaad. Sinds Bodelier / Van den Goorberhg / Molenaar kijk ik dat niet meer.
Ik ken LS2 pas sinds vorig jaar in mijn (maandenlange en zorgvuldige) zoektocht naar een nieuwe botsmuts.
LS2 kwam iedere keer bovenaan voor een goede prijs i.c.m. design.
Maar ik heb toch maar een Nolan gekocht. Voor mij bekende pasvorm en kwaliteit. :$
 
Dat zal wel inderdaad. Sinds Bodelier / Van den Goorberhg / Molenaar kijk ik dat niet meer.
Ik ken LS2 pas sinds vorig jaar in mijn (maandenlange en zorgvuldige) zoektocht naar een nieuwe botsmuts.
LS2 kwam iedere keer bovenaan voor een goede prijs i.c.m. design.
Maar ik heb toch maar een Nolan gekocht. Voor mij bekende pasvorm en kwaliteit. :$

Had dan X-lite gedaan :+

Gekheid, goede keus!

20180608_123038.jpg
 
Had dan X-lite gedaan :+

Gekheid, goede keus!

Bekijk bijlage 1401635
Mooie helm. :Y :Y
Ik heb vorig jaar januari een groot ongeluk gehad met een X-lite 802 Carlos Checa replica op de kop. :Y
Best jammer, want ik reed om de dag met een Nolan N85. (En die was nog beter getest op de valbescherming ook door Motorad/Motoplus ;) )

Twee maanden geleden heb ik ook nog een Airoh ST-701 erbij gekocht om ook een frisse tweede helm te hebben.
Daar pas donderdag mee gereden, maar wat een fijn ding. Groter blikveld, minder klappen op de wind en 'coole' binnenvoering. :}
Vrijdag weer met de Nolan, dat houdt het afwisselend. :+
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik een product heb gekocht bij Louis.de zat er een Duits motormagazine bij.
Motorrad van 10/05/2019.
In dit magazine doen ze een test van helmen.
Ze kwamen in het bezit van een Chinese Arai helm met een ingebouwd zonnevizier.
Echter Arai verkoopt geen helmen met een ingebouwd zonnevizier.
Ik heb een scan gemaakt van het artikel.
Misschien kan iemand die de Duitse taal machtig is dit even vertalen ?
Bekijk bijlage 1398356
Die komt dus uit Motorad!!! :P

Hier hetzelfde artikel in het Nederlands! *O*

Nep Arai MotoPlus.jpg



www.motoplus.nl <-- snel naar de winkel voor de interessante helmentest en veel meer. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan