Valt dit te repareren?

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Bij het vastzetten van mijn nieuwe gaskabel scheurde het schroefdraad af, echt bizar want ik zette helemaal geen kracht op het moertje en er was ook geen weerstand voelbaar. De kabel is best duur, 65€ dus flink zonde. Heb de verkoper al een mailtje gestuurd of dit eventueel onder garantie kan vallen. Maar zo niet, valt dit op 1 of andere wijze effectief te repareren? Zou iets als bison kombi metaal dit permanent kunnen fixen, of is dat een kansloze zaak?

IMG_5636.jpg
 
daar waar je t gekocht heb een bellen of mailen??

als t een goede zaak is zullen ze wellicht een nieuwe sturen, mogelijk vragen ze de oude retour te sturen..
maar als t nieuw is....
Als een afnemer zelf gaat sleutelen, waarom moet dan een goede zaak dit gaan betalen?
Als het bedrijf het zelf heeft gesloopt, dan siert het die zaak om het kostenloos te herstellen, maar ik kan er natuurlijk weer volledig naast zitten.
 
daar waar je t gekocht heb een bellen of mailen??

als t een goede zaak is zullen ze wellicht een nieuwe sturen, mogelijk vragen ze de oude retour te sturen..
maar als t nieuw is....
Ik citeer: "Heb de verkoper al een mailtje gestuurd of dit eventueel onder garantie kan vallen."


Als een afnemer zelf gaat sleutelen, waarom moet dan een goede zaak dit gaan betalen?
Als het bedrijf het zelf heeft gesloopt, dan siert het die zaak om het kostenloos te herstellen, maar ik kan er natuurlijk weer volledig naast zitten.
Daarom. Verkoper kan niet weten of ik misschien dat moertje niet met 200 Nm heb geprobeerd vast te zetten of zoiets. Ik heb ze voorgesteld een vervangende kabel tegen inkoop te sturen.

Maar goed, mijn vraag blijft staan, valt dit eventueel fatsoenlijk te repareren?
 
Heb je de oude kabel nog? Dan kan je het over zetten. Moet je wss wel een vast busje verwisselen met een opschroefbare. Dat zit wel minder goed vast dan fixed.
Als je dat nooit gedaan hebt zou ik het niet doen zit je strax een paar 100km van huis zonder dat je kunt koppelen om 60€ te kunnen besparen.
 
Heb je de oude kabel nog? Dan kan je het over zetten. Moet je wss wel een vast busje verwisselen met een opschroefbare. Dat zit wel minder goed vast dan fixed.
Als je dat nooit gedaan hebt zou ik het niet doen zit je strax een paar 100km van huis zonder dat je kunt koppelen om 60€ te kunnen besparen.
volgens mij is het zijn gaskabel
 
Als een afnemer zelf gaat sleutelen, waarom moet dan een goede zaak dit gaan betalen?
Als het bedrijf het zelf heeft gesloopt, dan siert het die zaak om het kostenloos te herstellen, maar ik kan er natuurlijk weer volledig naast zitten.
Even puur hypothetisch:

Stel de afnemer is motormonteur van beroep en moet van zijn eigen motor dat kabeltje vervangen en tijdens de montage breekt dat schroefdraad met de minste inspanning af (zoals TS stelt), moet de afnemer dan op eigen kosten maar een nieuwe bestellen?

Kortom, het hoeft niet automatisch te betekenen dat iemand die zelf iets aan zijn motor doet een aap met een hamer is en geen gevoel voor techniek heeft (al weet ik hoe jij daarover denkt ;) )

Maar ook ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.
 
Even puur hypothetisch:

Stel de afnemer is motormonteur van beroep en moet van zijn eigen motor dat kabeltje vervangen en tijdens de montage breekt dat schroefdraad met de minste inspanning af (zoals TS stelt), moet de afnemer dan op eigen kosten maar een nieuwe bestellen?

Kortom, het hoeft niet automatisch te betekenen dat iemand die zelf iets aan zijn motor doet een aap met een hamer is en geen gevoel voor techniek heeft (al weet ik hoe jij daarover denkt ;) )

Maar ook ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.
Stel jij bent ondernemer en iemand besteld een onderdeel.
Jij weet niet of hij vakkundig is om het te monteren. Beter is om de breuk te laten zien en te overleggen met de verkoper wat verder te doen.
Ik heb genoeg meegemaakt dat dingen stuk gemaakt worden en dat ze op de stoep staan voor garantie.
 
Stel jij bent ondernemer en iemand besteld een onderdeel.
Jij weet niet of hij vakkundig is om het te monteren. Beter is om de breuk te laten zien en te overleggen met de verkoper wat verder te doen.
Ik heb genoeg meegemaakt dat dingen stuk gemaakt worden en dat ze op de stoep staan voor garantie.
Dat geloof ik meteen, maar jij gaat meteen uit van het slechtste en dat is dat er wel weer zo’n zelfbenoemde “motormonteur” aan heeft lopen prutsen en dat is dus ook niet altijd het geval ;)

Verder heeft zoals te lezen is in de OP de topicstarter contact opgenomen met de verkopende partij om te zoeken naar een mogelijke oplossing, hij vraagt alleen hier om advies of er eventueel een manier is om de kabel alsnog te fixen.
 
Dat geloof ik meteen, maar jij gaat meteen uit van het slechtste en dat is dat er wel weer zo’n zelfbenoemde “motormonteur” aan heeft lopen prutsen en dat is dus ook niet altijd het geval ;)

Verder heeft zoals te lezen is in de OP de topicstarter contact opgenomen met de verkopende partij om te zoeken naar een mogelijke oplossing, hij vraagt alleen hier om advies of er eventueel een manier is om de kabel alsnog te fixen.
Mijn reactie was meer op de reaguurder er direct onder.
Excuus voor de misvatting.
ex blond...
niet goed gelezen....
😳
ik ook ex blond, inmiddels een grijze postduif 8-)
 
Het ziet er naar uit dat er al een scheurtje in het knietje zat, waarschijnlijk bij het draadsnijden ontstaan.
Je zou kunnen proberen, als ruilen voor een nieuwe niets wordt, het restant van de draadeind met epoxy vast te zetten.
Epoxy wordt erg hard en is vrij sterk, dan nog niet te lomp het moertje vastzetten..
 
een nieuwe er aan maken zal nog niet zo makkelijk gaan, het metalen deel zit ook nog eens om de kabel geklemd..
ik weet niet hoe handig je bent, maar als geld echt het probleem is, zou je het laatste deel er af kunnen snijden met een dremel, dat na maken , en daar een gleuf in maken zodat je het over de binnenkabel kunt schuiven ( zoals remkabels op de fiets) en het deel wat tegen de buitenkabel komt iets langer maken met een diameter die over de metalen bus valt..
Maar dat is makkelijk praten als je een draaibank en alles in je werkplaats hebt...
Maar dit soort "fixen" is wat ik altijd heb gedaan op mijn werk, zorgen dat de boel blijft draaien zonder al te veel downtime
 
Terug
Bovenaan Onderaan