Valt dit te repareren?

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Bij het vastzetten van mijn nieuwe gaskabel scheurde het schroefdraad af, echt bizar want ik zette helemaal geen kracht op het moertje en er was ook geen weerstand voelbaar. De kabel is best duur, 65€ dus flink zonde. Heb de verkoper al een mailtje gestuurd of dit eventueel onder garantie kan vallen. Maar zo niet, valt dit op 1 of andere wijze effectief te repareren? Zou iets als bison kombi metaal dit permanent kunnen fixen, of is dat een kansloze zaak?

IMG_5636.jpg
 
Tim had je al bij Stein Dinse gekeken of ze daar wel opvoorraad zijn ??
link
Vorig jaar knapte mijn gaskabel tijdens het rijden. Toen heb ik ze vervangen door die van stein dinse. Maar hun aftermarket kabels zijn echt inferieur aan de originele (ookal doet mijn ervaring nu hier toch aan twijfelen 🤔) De kabel was ten eerste te kort waardoor ik alleen met heel veel moeite, in de meest losse stand en het stuur in een andere positie gedraaid de kabel kon bevestigen.
Ook moest ik de bevestiging deels wegslijpen omdat die anders niet paste vanwege de cilinder. Vervolgens waren deze kabels al na een maand hevig aan het roesten. Daarom toch maar deze oem kabels besteld.
 
Als je naar de plaatst van de breuk kijkt kun je er aardig van uit gaan dat het een fabricagefout is, als het beunhazerij was was ie hoger afgebroken. En je moet behoorlijk kracht zetten om het zo af te laten knappen, dan moet je wel een afdruk op de moer hebben van de sleutel.
 
Laatst bewerkt:
Voordeel van Stein is dat ze aangeven dat het geen originele zijn maar bij TLM bestel je oem en je krijg nep ( al meerdere keren bij mij voorgekomen )
Zelfs verpakking die namaak is meegemaakt was bij een gaskabel voor de Mille en naast een slecht pasvorm liep deze ook nog vast bij het gasgeven omdat er een vaste klembus ontbrak ,
Ben daarna maar overgegaan om ze zelf te maken dan past alles tenminste zoals ik dat wil
 
Terug
Bovenaan Onderaan