Valt uit na gas geven

Gerhald

MF'er
5 nov 2014
33
0
Rijssen
Ik heb een probleempje met mijn motor.
Liep stationair niet heel erg mooi meer dus heb ik de carburateurs ultrasoon laten reinigen. Daarna reed de motor merkbaar beter,maar het schommelen stationair is nog steeds niet helemaal verholpen. Dus ben uiteindelijk de kleppen maar gaan stellen.De motor loopt nu mooi stationair,maar na gas geven valt de motor linea recta uit. Daarna start hij weer zonder problemen.

Filmpje van situatie: https://youtu.be/1eym8HdZQTg
 
dat dwarrelen in de hoge rpms is inderdaad wel een duidelijke. Lijkt me dat de boel stationair te arm staat afgesteld. Zitten er stationairmengselschroeven op? Probeer die eens af te stellen

fabriek af staan de meeste jappen wat arm afgesteld, dus 'terug naar fabriekswaarden' is niet altijd de oplossing


trouwens is 1500 rpm stationair zeker niet te laag, eerder wat te hoog
 
Laatst bewerkt:
valse lucht lijkt me een goede verdachte dan. airbox is netjes dicht in het filmpje? deo proef is snel gedaan. 1500 is idd aan de hoge kant maar kan geen kwaad.

Valse lucht heeft niets te maken met het luchtfilter maar met de inlaat rubbers (aansluiting carbs op blok).

Maar idd eerst is even terug naar de basis en kijken met deo of remmen reiniger of er geen valse lucht word aangezogen, overigens is synchroon stellen met valse lucht toevoer niet goed te doen en kun je rare verschijnselen krijgen.
 
Nou, de hele meuk zit weer in elkaar.elke sproeiertje en elk buisje doorgeslagen. Motortje starten, maar nog steeds hetzelfde probleem. Toen de valse lucht test maar gedaan. En sloeg toen meteen af. Dus toch valse lucht! Maar de klem om de inlaatrubbers die om de carburateurs geklemd zitten is helemaal aangedraaid. Maar dat zal wel niet genoeg zijn. Zou ok hiervoor gewoon een slangenklem kunnen kopen? Of moet ik er 1 speciaal voor de inlaat hebben?
 
Da's raar. Normaalgezien moet het toerental juist stijgen als hij valse lucht trekt en je spuit hem in met iets ontvlambaars.
Niet zonder meer.

Het langzaam terugvallen in toeren bij gas los, is een symptoom van valse lucht / te arm mengsel (eigenlijk in omgekeerde volgorde: het mengsel is te arm, en dat kan door vals lucht kunnen komen).

Een verkeerd mengsel kan ook veroorzaken dat het stationair toerental te ver zakt om te blijven lopen.
 
Nou, de hele meuk zit weer in elkaar.elke sproeiertje en elk buisje doorgeslagen. Motortje starten, maar nog steeds hetzelfde probleem. Toen de valse lucht test maar gedaan. En sloeg toen meteen af. Dus toch valse lucht! Maar de klem om de inlaatrubbers die om de carburateurs geklemd zitten is helemaal aangedraaid. Maar dat zal wel niet genoeg zijn. Zou ok hiervoor gewoon een slangenklem kunnen kopen? Of moet ik er 1 speciaal voor de inlaat hebben?
Je hebt iig een probleem gevonden :)

Uiteraard kan een reguliere klem ook volstaan. Er vanuit gaande dat daar het probleem ligt.
Kunnen ook haarscheurtjes zijn bijvoorbeeld.

Je kunt nog iets verder gaan, door heel gericht en met beleid pufjes her en der te spuiten, om er beter achter te komen waar precies het lekje zit.

Het kan namelijk ook nog de aansluiting tussen inlaatrubber en blok zijn:

kawasaki-1995-f1-zx600-cylinder-head_bigkae0229e1111_d590.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe slangenklemmen gemonteerd, starten, stationair afgesteld met de stationairaschroef die de gasaanslag afstelt. Liep prachtig ststionair! Gas geven ging ook prima, dus snel nog een testrondje gisteravond ; rijd hij voor geen meter! Haperen,rauw klinken, bij koppeling inknijpen viel hij meteen uit. Starten ging zonder choke met beetje gas redelijk. Eenmaal lopend liep hij stationair weer prima. Dus ik net de motor weer gestart, schiet hij meteen weer richting de 5000 toeren. Blijft daar even hangen en valt nu wel terug naar stationair ipv uit. Bougie gedemonteerd, ziet er prima uit! Nette bruine kleur en niet vettig. Ik heb tijdens het demonteren van de carburateurs de tps wel los gehad. Die is nog iets te verstellen. Zou het daaraan kunnen liggen? Hoe kan ik deze dan doormeten/afstellen?
 
Laatst bewerkt:
begin eens bij het begin : hoe is alles begonnen ?
zoals in je openingspost : gewoon stationnair niet helemaal mooi ?
en was dat ineens zo, of ging het over een periode steeds slechter tot je besloot er iets aan te doen ?
deed hij dat toen steeds of af en toe ?
voordat je eraan begonnen bent viel hij niet stil na gasgeven ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan