Valt uit na gas geven

Gerhald

MF'er
5 nov 2014
33
0
Rijssen
Ik heb een probleempje met mijn motor.
Liep stationair niet heel erg mooi meer dus heb ik de carburateurs ultrasoon laten reinigen. Daarna reed de motor merkbaar beter,maar het schommelen stationair is nog steeds niet helemaal verholpen. Dus ben uiteindelijk de kleppen maar gaan stellen.De motor loopt nu mooi stationair,maar na gas geven valt de motor linea recta uit. Daarna start hij weer zonder problemen.

Filmpje van situatie: https://youtu.be/1eym8HdZQTg
 
begin eens bij het begin : hoe is alles begonnen ?
zoals in je openingspost : gewoon stationnair niet helemaal mooi ?
en was dat ineens zo, of ging het over een periode steeds slechter tot je besloot er iets aan te doen ?
deed hij dat toen steeds of af en toe ?
voordat je eraan begonnen bent viel hij niet stil na gasgeven ?

de motor reed redelijk toen ik hem kocht,een niet heel constant stationtionair toerental,maar liep verder prima.
het enige minpuntje was toen dat hij uitviel bij het inknijpen van de koppeling, bij het op laten komen van de koppeling sloeg hij weer aan en kon ik verder rijden.
maar ik begon me er steeds meer aan te ergeren. dus heb ik toen de carburateurs ultrasoon laten reinigen.
bij het uit elkaar halen van de carburateurs kwam ik erachter dat de gasnaalden versleten waren.
dus heb ik toen een dynojet kit gemonteerd. stationair toerental bleef naderhand nog steeds hetzelfde, en ook het probleem met het inknijpen van de koppeling is daardoor niet opgelost.
ook heb ik toen de carburateurs gesynchroniseerd.
ik heb zo een half jaar rond gereden. maar wou toch weer een poging wagen om het probleem toch op te lossen. dus vandaar het kleppen stellen. er zaten we afwijkende waardes tussen, die allemaal netjes vervangen. nokkenassen weer op tijd gezet, de markeringen staan heel iets scheef tov de bovenkant van de cilinderkop. het is wel heel minimaal.

voordat ik aan het kleppen stellen begon viel hij inderdaad niet uit na het gasgeven.
ik ben er gisteren achter gekomen dat de carburateurs iets omhoog komen bij het aandraaien van de slangenklemmen. dus strak aandraaien kon ik ze niet. weer de deotest gedaan. als ik dus langs de carburateurs de inlaat inspuit valt de motor uit. dus toch weer valse lucht. ik denk nu dat de inlaatrubbers niet al te best meer zijn.
 
Laatst bewerkt:
de motor reed redelijk toen ik hem kocht,een niet heel constant stationtionair toerental,maar liep verder prima.
het enige minpuntje was toen dat hij uitviel bij het inknijpen van de koppeling, bij het op laten komen van de koppeling sloeg hij weer aan en kon ik verder rijden.
maar ik begon me er steeds meer aan te ergeren. dus heb ik toen de carburateurs ultrasoon laten reinigen.
bij het uit elkaar halen van de carburateurs kwam ik erachter dat de gasnaalden versleten waren.
dus heb ik toen een dynojet kit gemonteerd. stationair toerental bleef naderhand nog steeds hetzelfde, en ook het probleem met het inknijpen van de koppeling is daardoor niet opgelost.
ook heb ik toen de carburateurs gesynchroniseerd.
ik heb zo een half jaar rond gereden. maar wou toch weer een poging wagen om het probleem toch op te lossen. dus vandaar het kleppen stellen. er zaten we afwijkende waardes tussen, die allemaal netjes vervangen. nokkenassen weer op tijd gezet, de markeringen staan heel iets scheef tov de bovenkant van de cilinderkop. het is wel heel minimaal.

voordat ik aan het kleppen stellen begon viel hij inderdaad niet uit na het gasgeven.
ik ben er gisteren achter gekomen dat de carburateurs iets omhoog komen bij het aandraaien van de slangenklemmen. dus strak aandraaien kon ik ze niet. weer de deotest gedaan. als ik dus langs de carburateurs de inlaat inspuit valt de motor uit. dus toch weer valse lucht. ik denk nu dat de inlaatrubbers niet al te best meer zijn.


druk je de carburateurs wel goed aan?
er zit een randje in de rubbers daar moet je doorheen, als de carburateurs goed in de rubbers vallen kunnen ze niet omhoog komen tijdens het vastdraaien van de klemmen.

smeer er anders ietwat vettigheid [vaseline] op voordat je de carbs erop drukt.
 
ik heb een probleem gevonden, 1 inlaatrubber is gescheurd. heb meteen nieuwe besteld. hopelijk is hiermee het probleem opgelost!
Grotefoto-VY68JIZY.jpg
 
ik spoot op beide plekken. tussen het blok en carburateurs en tussen carburateurs en rubber. daar zou toch ook valse lucht kunnen zitten?

neen, zoals rambabbel zegt : valse lucht is aangezogen lucht nadat het mengsel gevormd is en het dus armer maakt.
zou je "valse" valse lucht hebben aan de aanzuigkant gaat dat gewoon mee door de carbu en behoud je een juist mengsel.
 
neen, zoals rambabbel zegt : valse lucht is aangezogen lucht nadat het mengsel gevormd is en het dus armer maakt.
zou je "valse" valse lucht hebben aan de aanzuigkant gaat dat gewoon mee door de carbu en behoud je een juist mengsel.

Daar waar op de foto de scheur zit daar spoot ik. Dus dat is nadat het mengsel gevormd is. Ik denk dat we elkaar verkeerd begrepen hebben.
 
Ik weet niet welke je motor je rijd, maar zo'n gelijksoortig geintje heb ik in de afgelopen maanden ook gehad. Ik rij een Honda Magna V65 (4 cilinder/1100cc) en mijn stationair toerental moest ook rond de 1500 zijn wilde de motor blijven draaien. (Normaal staat deze op zo'n 800) Bij toeval kwam ik er achter dat de cilinder links voor niet meedeed. Die uitlaat bleef koud.

Ook mijn carburateurs waren ultrasoon gereinigd begin maart. Ik ben diverse keren terug geweest naar de dealer, maar het lag aan alles behalve hun reparatie werkzaamheden, zeiden ze!!! :( Ik heb 6 maanden met een zeer rot lopende motor rond gereden en in bochten moest ik (vanwege het onregelmatige lopen) zeer goed opletten wat de motor deed. Ik ben naar een andere dealer geweest (die ook nog eens de helft goedkoper was) en de motor loopt nu eindelijk weer perfect. :)

Dus misschien zit er toch nog ergens iets van vervuiling?
Is de tank schoon?
Alle leidingen schoon tussen tank en cilinders?
Benzinefilter vervangen?

Succes met je probleem en ik hoop dat je het op een eenvoudige manier kan oplossen. Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt.
 
het probleem is opgelost!
na het monteren van de rubbers nog steeds hetzelfde probleem. dus dan toch de kleppen. opnieuw alles uit elkaar gehaald. het wphb nog een doorgelezen, en ja hoor, daar stond het probleem wel. ik hield 0.17 aan als minimum maat. maar dat ging over een andere afstand dan die tussen de kleppen. die moesten meer richting de 20. alle kleppen opnieuw gesteld en hij loopt weer als de brandweer. beter als nooit te voren zelfs! iedereen bedankt voor het meedenken/helpen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan