van 11 naar 25kW?

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.341
175
zuid-holland
Op het kenteken vd mito staat, vreemd genoeg, 11kw. Zal wel belgische invoer zijn. Datum 1e toelating belgie en datum 1e toelating nl zijn gelijk. Maar goed. Ik ben 3e (nederlandse) eigenaar, dus ik dénk dat hij al onbegrensd gemaakt is, 25kw dus.
Wat moet ik nu doen om dit ook op het kenteken te krijgen?
Ja, naar de rdw, maar hoe, wat, hoe duur?
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
22.058
410
Nederland
www.startersmotor.nl
Van welk bouwjaar is die Mito? Ze waren rond de 30pk, maar de laatste paar modellen waren 11kw/15pk standaard. Net als de RS125. Wat is de topsnelheid die je haalt? met zo'n 30pk moet je de 160 wel aan kunnen tikken, met 15pk natuurlijk ietsje lager.
 

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.341
175
zuid-holland
De mito hoort gewoon 25kw te zijn. Deze is van 1999 echter dus belgische import en dát is het probleem.
Topsnelheid geen idee, nog niet gereden PV werkt niet.
 

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Waarschijnlijk hoef je alleen maar de papieren op de sturen naar de RDW met een begeleidend briefje erbij. Ik zou ze even bellen als ik jou was.
 

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.341
175
zuid-holland
Nou, rdw stuurde me door naar importeur. Die vertelde dat de mito van dat bouwjaar alleen homologatie heeft voor 11kw. Hij is perfect om te bouwen om te rijden op 25kw, maar op papier dus niet ombouwbaar.