Van 125 naar 200 cc?

milant

MF'er
12 nov 2006
214
0
Hallo (mede)motoristen,

Dit is mijn eerste post op dit forum en gelijk begin ik met moeiljke vragen. :)
Maar ja dat maakt het alleen maar leuker.
Ik heb een remmellende Yamaha TW 125 aangeschaft met de bedoeling sleutelend de winter door te brengen. Gezien dat ik een sterk vermoeden heb dat de cylinder niet meer helemaal goed is zal deze waarschijnlijk vervangen moeten worden.

Ik vroeg me af of ik dan de huidige 125 cc met een 200 cc cylinder zou kunnen vervangen? Er is namelijk ook een TW200, maar niet alleen de boring is bij deze model groter, ook de slag. En dat maakt me zorgen, want dan zou ik ook de krukas moeten vervangen.

Hebben jullie ervaringen met dit soort upgrades? Kan je zomaar alleen de boring vergroten en de slag laten zoals het is. En wat zijn de gevolgen?

Met vrindelijke groeten,
Milan
 
Hallo (mede)motoristen,

Dit is mijn eerste post op dit forum en gelijk begin ik met moeiljke vragen. :)
Maar ja dat maakt het alleen maar leuker.
Ik heb een remmellende Yamaha TW 125 aangeschaft met de bedoeling sleutelend de winter door te brengen. Gezien dat ik een sterk vermoeden heb dat de cylinder niet meer helemaal goed is zal deze waarschijnlijk vervangen moeten worden.

Ik vroeg me af of ik dan de huidige 125 cc met een 200 cc cylinder zou kunnen vervangen? Er is namelijk ook een TW200, maar niet alleen de boring is bij deze model groter, ook de slag. En dat maakt me zorgen, want dan zou ik ook de krukas moeten vervangen.

Hebben jullie ervaringen met dit soort upgrades? Kan je zomaar alleen de boring vergroten en de slag laten zoals het is. En wat zijn de gevolgen?

Met vrindelijke groeten,
Milan

als de slag van de TW200 groter is, moet je zeker de krukas vervangen.

maar als je alles vervangt, zal je ook je nokkenas enzo moeten vervangen
 
Hallo (mede)motoristen,

Dit is mijn eerste post op dit forum en gelijk begin ik met moeiljke vragen. :)
Maar ja dat maakt het alleen maar leuker.
Ik heb een remmellende Yamaha TW 125 aangeschaft met de bedoeling sleutelend de winter door te brengen. Gezien dat ik een sterk vermoeden heb dat de cylinder niet meer helemaal goed is zal deze waarschijnlijk vervangen moeten worden.

Ik vroeg me af of ik dan de huidige 125 cc met een 200 cc cylinder zou kunnen vervangen? Er is namelijk ook een TW200, maar niet alleen de boring is bij deze model groter, ook de slag. En dat maakt me zorgen, want dan zou ik ook de krukas moeten vervangen.Hebben jullie ervaringen met dit soort upgrades? Kan je zomaar alleen de boring vergroten en de slag laten zoals het is. En wat zijn de gevolgen?

Met vrindelijke groeten,
Milan

Ik heb geen idee of het past, maar ik heb er ook nog nooit van gehoort dat iemand het gedaan heeft.
De TW200 is nooit officieel in nederland door Yamaha verkocht, en daardoor een zeldzame machine. Daarom zou je ook moeilijk aan onderdelen kunnen komen.

Ik weet niet wat er mis is met jou blok, maar waarom bouw je hem niet om naar 160 cc daar zijn speciale kitjes voor in de handel.



 
Terug
Bovenaan Onderaan