Hallo (mede)motoristen,
Dit is mijn eerste post op dit forum en gelijk begin ik met moeiljke vragen.
Maar ja dat maakt het alleen maar leuker.
Ik heb een remmellende Yamaha TW 125 aangeschaft met de bedoeling sleutelend de winter door te brengen. Gezien dat ik een sterk vermoeden heb dat de cylinder niet meer helemaal goed is zal deze waarschijnlijk vervangen moeten worden.
Ik vroeg me af of ik dan de huidige 125 cc met een 200 cc cylinder zou kunnen vervangen? Er is namelijk ook een TW200, maar niet alleen de boring is bij deze model groter, ook de slag. En dat maakt me zorgen, want dan zou ik ook de krukas moeten vervangen.
Hebben jullie ervaringen met dit soort upgrades? Kan je zomaar alleen de boring vergroten en de slag laten zoals het is. En wat zijn de gevolgen?
Met vrindelijke groeten,
Milan
Dit is mijn eerste post op dit forum en gelijk begin ik met moeiljke vragen.
Maar ja dat maakt het alleen maar leuker.
Ik heb een remmellende Yamaha TW 125 aangeschaft met de bedoeling sleutelend de winter door te brengen. Gezien dat ik een sterk vermoeden heb dat de cylinder niet meer helemaal goed is zal deze waarschijnlijk vervangen moeten worden.
Ik vroeg me af of ik dan de huidige 125 cc met een 200 cc cylinder zou kunnen vervangen? Er is namelijk ook een TW200, maar niet alleen de boring is bij deze model groter, ook de slag. En dat maakt me zorgen, want dan zou ik ook de krukas moeten vervangen.
Hebben jullie ervaringen met dit soort upgrades? Kan je zomaar alleen de boring vergroten en de slag laten zoals het is. En wat zijn de gevolgen?
Met vrindelijke groeten,
Milan