van 25 kw naar vol vermorgen bij een zx6r

seak zx6r

Rookie
1 apr 2006
9
0
alkmaar
ik was vandaag bij de dealer voor een afspraak voor mijn ZX6R nu was daar een beetje onduidelijkheid over hoe en wat er moet gebeuren om mijn motor weer volvermogen te laten rijden.

ik zou graag willen weten wie eerder zijn zx6r van modeljaar 2002 weer terug op volvermogen heeft gezet. en uiteraard hoe dat is gebeurd en eventueeel wil ik ook graag het kostenplaatje weten

alvast bedankt

mvg ruben kortbeek
 
ja het was een kawa dealer alleen zij hebben hem niet op 25 kw gezet en wisten dus niet hoe het gedaan was volgens hem waren er 2 mogelijkenheden... hij wist dus niet welke bij mij was en ik vroeg me af wat er meestal gebeurt..
 
dan zal het haast wel met gasschuiven en o-ringen zijn..

jij rijd nog 25 kw?

wat denk je dast het zal kosten om dat eruit te halen?
is het alleen een kwestie van eruithalen of moet er ook nieuwe gaschuiven ect in?
 
Ik heb een 2001.

Bij mij hebben de 25kW set eruit gehaald tegelijk met een (grote) beurt. Dan zijn de kosten van het verwijderen van de set te verwaarlozen. Alles ligt dan toch open en kunnen ze zo de benodigde dingen verwijderen.

Wat het uitbouwen van een 25kW setje apart zou kosten kan ik je dus ook niet vertellen. Weet niet wat je kmstand is, maar ik zou overwegen om ff te wachten tot een beurt, of je motor (iets) eerder voor een beurt wegbrengen.

Edit: 2001 = 600 cc = andere beperking. Volgens mij had ik een beperking dmv inlaatringen oid.

Hoe het zit met het vervangen van de gasschuiven weet ik niet. Of er moeten weer originele in, of alleen de beperking eruit :?
 
Is het meestal niet gewoon zoiets simpel dat bijv. de diameter van het inlaatkanaal verkleind waardoor en minder van het gasmengsel doorstroomt en daardoor minder vermogen wordt geleverd? :?

Edit: Dit verkleinen dus door middel van ringen in je inlaatpoort of iets dergelijks..
 
Er kunnen ook busjes boven je vacuumschuiven zitten zodat je gasschuif niet helemaal open gaat.

Heb ik eens bij een zx6 gezien,weet alleen niet meer welk bouwjaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan