van 25kw naar vol vermogen

schepsol

Die hard MF'er
20 mrt 2006
353
0
Weesp
over 3 maanden mag ik eindelijk vol vermogen gaan rijden. :]
mijn motor "een yamaha xj600n" heeft nu 25kw vermogen en staat ook 25kw op kenteken.
kan ik de begrenzing er zo uit halen en gaan rijden???
moet het kenteken omgezet worden naar vol vermogen???
hoorde dat ingevoerde motoren niet omgezet kunnen worden naar van 25kw naar vol vermogen en dat is mijne??????
heeft hier iemand ervaring mee of weet iemand hoe dit zit???

alvast bedankt,
Groeten Gertjan
 
Gewoon even naar een motorzaak gaan, die kunnen dmv een verklaring die ze naar het RDW sturen hem als het goed is gewoon weer 45kw op kenteken laten zetten.
De inlaatringen kan je dr laten uithalen (of evt zelf doen)
 
Officieel moet je hem op kenteken ook weer terug laten zetten ja. En volgens mij kan dat met een ingevoerde motor ook gewoon hoor.

Er staat nergens in de wet dat je een opgevoerde motor ( wat je dus doet als je van 25 kw naar hoger gaat ) opnieuw moet laten keuren of moet veranderen op het kenteken....

Dan zou je dat dus al na een dynosetje moeten doen.....

Staat wel zo netjes als je het bij verkoop erbij vermeld, maar veranderen op het kenteken is niet nodig.....
 
verschillende meningen dus.
de een zegt je kan gewoon ongbegrensd maken en door rijden met 25kw op kenteken.
de andere zegt dat het verplicht is.
heeft er iemand meer duidelijkheid hier over??
 
Als je met een onbegrensde motor doorrijdt terwijl hij op 25kw kenteken staat, kan je hetzelfde gemekker krijgen met de verzekering dat je krijgt met een ongeluk wanneer je op een vol-vermogen bike rijdt met 25kw rbw.

Risico dat je loopt is dat je verzekering niet uit wilt betalen. (ja die kans bestaat echt)
 
Er staat nergens in de wet dat je een opgevoerde motor ( wat je dus doet als je van 25 kw naar hoger gaat ) opnieuw moet laten keuren of moet veranderen op het kenteken....

Dan zou je dat dus al na een dynosetje moeten doen.....

Staat wel zo netjes als je het bij verkoop erbij vermeld, maar veranderen op het kenteken is niet nodig.....


even uit mn hoofd: volgens mij moet je motor herkeurd worden als je een vermogenstoename van 10% of meer hebt, of het aantal cilinders veranderd.

correct me if I'm wrong

*MuK
 
Tis altijd makkelijk als je em weer wil verkopen. Dan spullen terugzetten en verkopen.

Een 25kw motor is immers een moeilijk te krijgen motor.. Dus zal je em sneller verkopen dan wanneer je em 25kw op kenteken laat staan.
 
Laatst bewerkt:
dus beter verkopen als 25kw op kenteken en als vermogen.
dan heb je al dat gezeik ook niet!

Een 25 kw (tour/race) motor zijn (naar mijn ervaring) altijd iets duurder dan eentje die niet teruggezet is..

Dus wil je zoveel mogelijk terugkrijgen voor je motor, dan moet je em 25 kw op kenteken laten staan.. En ook verkopen met 25kw.

Wil niet zeggen dat je em nu moet verkopen, maar het geld dat je kwijt bent om terug te voeren e.d. kan je imo beter bij een andere motor stoppen (1000cc ??)
 
ik denk dat ik hem wel weg ga doen.
kan een honda dominator 650 overnemen van een collega.
leuk ding voor de winter!
dus als er mensen zijn die interesse hebben over 1,5 maand????
 
Terug
Bovenaan Onderaan