van 25kw naar vol vermogen

hoeksy

MF'er
7 apr 2010
32
1
bedum
Hallo,

Ik ben binnenkort (18 mei) van mijn 25kw periode af. *O*

Nu wil ik zelf mn motor ontgrenzen. Hij is begrenst d.m.v. ringen in de luchtinlaat als ik me niet vergis. 25kw staat niet op kenteken heb alleen een vermogensuitdraai er bij gehad afgelopen 2 jaar.

Kan ik ze er gewoon uithalen en dan klaar of komt er meer bij kijken?
Ik wil er zowiezo een beurtje bij doen. Even frisse bougies enzo, nieuw luchtfilter of de oude ff schoon maken enz.. Heb het haynes wphb en al enige sleutelervaring aan mn motor.

Het betreft een CBR600f uit '97 trouwens. Ook wel f3 of pc31 genoemd.

Kom maar op met de tips en/of opmerkingen :+

Bvd,

Sander Hoeksema
 
Ik zou m ook even af laten stellen. Hij krijgt natuurlijk opeens een bak meer lucht dus daar moet dan ook de nodige benzine bij.
 
Laatst bewerkt:
Wordt dit niet automatisch geregeld?
Zo niet, kan ik dit dan zelf of gaat dat met zown carbtune apparaat?

Edit:

Of gaat dit met de sproeiers?

Edit2:

Dit moet een monteur vast wel weten..
Als men een motor begrenst op 25kw door middel van ringen in de inlaat. Word de bike dan ook verder afgesteld dmv sproeiers oid?
Zo niet zal ik dus de ringen er uit kunnen halen en ben ik klaar...
 
Laatst bewerkt:
Niemand die meer weet?

Ik zit nu namelijk een beetje te denken. Als hij toch op nieuw afgesteld moet worden. En er moet toch al een nieuwe luchtfilter onder dan Mischien meteen een k&n voor een lekkere sound. Er zit al een open uitlaat op...
 
Toen die ringen in de uitlaat kwamen om hem 25kw te maken is hij waarschijnlijk ook afgesteld dmv sproeiers. Dat zal dan als ze er weer uit gaan ook moeten gebeuren.
En als er nu al een open filter er op zit dan zal een K&N filter niet veel uitmaken qua geluid.
Misschien is ie wel beter.
 
dank je gerlof,
er zit nog geen open filter op.
ik vind het dan wel raar dat ik die orginele sproeiers niet mee kreeg bij de motorzaak. je haalt toch geen spullen uit een klant zijn motor die je vervolgens weg gooit ofzo??
als ik ze toen had mee gekregen was het nu makkelijk geweest voor mij om hem zelf weer af te stellen.

edit:
of werkt het bij motoren niet zo dat je bv een sproeier 170 er uit draait en een 150 er voor terug plaatst maar dat het verstelbare sproeiers zijn? sorry de enige ervaring die ik met sproeiers heb is nog van mijn brommer/scooter tijd...
 
Laatst bewerkt:
Toevallig afgelopen weekend contact gehad met het bedrijf waar ik mijn 25kw geregeld had.
Die van mij was ook begrensd op de ringen in de inlaat
Ze zeiden daar ook, als wij originele spullen hadden vervangen, had je die sowieso van ons meegekregen.
Dus in mijn geval, gewoon ringen eruit en gaan
 
Ik had ringen eruit gehaald, en kon gelijk vlammen. Dacht idd ook nog om de luchtfilter te vervangen. Het was een iets andere filter en hij liep gelijk slechter. Gewoon lekker alles zo gelaten, en heeft het er niet minder om gedaan
 
Heb gister de ringen er uit gehaald. Ze zaten idd tussen de carbs en de cylinder. Dus was het aanpassen van de sproeier niet nodig. Ik dacht eerst dat ze tussen de carbs en de luchtfilter zouden zitten. Ook maar direct de luchtfilter vervangen door een originele Honda luchtfilter. Loopt heerlijk nu! :) je merkt gewoon dat hij hier voor gebouwd is. Nog even een maandje wachten en dan legaal vlammen. Heb toch geen tijd om te rijden aankomende weken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan