van 4 naar 2 cylinders, circuitrijden

louitzr1

MF'er
11 jul 2007
200
0
Amsterdam
Ik ben benieuwd de ervaringen te horen van van mensen die circuitrijden en de overstap hebben gemaakt naar een 2 cylinder! Ik neem aan dat je niet gelijk even snel bent als daarvoor, maar ben vooral benieuwd waar mensen het meeste moesten aanpassen qua rijstijl etc..
 
Ik heb de ervaring andersom: van 2 naar 4 cill dus.
Dat was wel een belevenis om zoveel toeren te rijden.
Ging wel erg gemakkelijk.
 
veel meer motorrem op een 2 cil. natuurlijk, maar vraag me af hoe voorzichtig je nou eigenlijk moet zijn mtb kans op highsiders
 
Fouten worden wat harder afgestraft op een 2cil.
Wel is het genieten bij uitaccellereren natuurlijk. :P
 
Ben net van een Kawa ZX6RR overgestapt naar een Duc 848. Idd heel erg wennen met schakelen; ik zit nog steeds veel in de toerenbegrenzer. Het koppel is wel erg lekker :P
 
Ben net van een Kawa ZX6RR overgestapt naar een Duc 848. Idd heel erg wennen met schakelen; ik zit nog steeds veel in de toerenbegrenzer. Het koppel is wel erg lekker :P
ah cool, voelt compleet anders aan, heb je het idee dat je da aan het short-shiften bent omdat je minder toeren maakt, of is dat niet het geval?
 
ik heb ook ooit de stap andersom gemaakt; van RSV Mille naar gsx-r 600.

kan inderdaad wel het gevoel zijn dat je aan het shortshiften bent. voelt wel lekker trouwens, maar dat is nogal persoonlijk natuurlijk.

Voor extra highsiders hoef je niet echt bang te zijn. zeker niet in vergelijking met een 1000. qua vermogen en koppel doet een 2 cil het over het algemeen namelijk niets beter dan een 4 cil. leg de vermogensgrafieken maar eens op elkaar. en anders kun je natuurlijk altijd nog een 1198 met traction control kopen... ;)
 
tis ff wennen maar ik wil niet anders meer :) wel een highsider gehad vorige week strubben uit -O- eigen schuld, bandje eigenlijk op, iets te gretig ...


enfin, was de laatste keer met de straatfiets op het circuit, er komt een racer bij.... een 1098 / 1198
 
Laatst bewerkt:
ik heb een keer of 6 met een tweepitter gerden op circuit sp-1

heb nu een circuit r6 gekocht maar die ging kapot voor de dag ;(

dus heb er nog geen ervaring in.

maar 2pitter is wel lekker het kontje kwispelt wel vaak met terug schakelen.

en over dat schort schiften je ik stuur in met 6000 en schakel bij +- 10.000
gebruik je ook niet maar 4000 toeren bij een 4 cilinder?????????

:] *O* *O*
 
Met 6000 insturen is naar mijn mening niet nodig. :N
Afhankelijk natuurlijk van de bocht, maar je moet toch nog eerst de motor rechtop accellereren en daar heb je genoeg koppel voor om de bocht uit te komen. Zo hoef je iets minder te schakelen. :)
 
overgegaan van een R6 naar een duc 996. het rijd ffe anders, vermogens afgifte maar ook het sturen en alles wat daar bij komt. Ma na een paar dagen gewenning wil ik niet meer terug ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan