Van A1 naar A

16 jun 2022
2
0
Ik ben nu iets meer dan 3 jaar in bezit van mijn A1 rijbewijs en was langzaam aan het kijken of ik ded volgende stap kon gaan maken naar A2. Nu kreeg ik te horen dat ik ook direct voor A kan gaan, klopt dit (ik ben ondertussen 21 bijna 22)? Zo ja moet ik dan ook weer theorie examen doen of is het alleen AVD/AVB?

Wat raden jullie mij aan, vind het alleemaal maar een beetje een rommeltje en lees overal wat anders...

Mvg luc
 
Ja, direct naar A met code 80 gaan. Dan rij je af op een "zware" motor. Dan mag je nog tot je 24e op 35kW rijden en mag daarna gewoon overstappen. Dat scheelt je een examen.
 
Ja, direct naar A met code 80 gaan. Dan rij je af op een "zware" motor. Dan mag je nog tot je 24e op 35kW rijden en mag daarna gewoon overstappen. Dat scheelt je een examen.
Of als je niet kan wachten (en je wilt een jaar of wat tijdwinst), wel je a2 halen en dan na 2 jaar wederom op examen gaan voor A, kan je wellicht voor je 24e al op een A motor zitten(afhankelijk van hoe oud je nu bent)
 
bedankt voor jullie antwoorden, aangezien ik maar een arme student ben bespaar ik mijzelf een dubbel examen en ga ik denk ik direct voor mijn a.
 
Ik was rond de €500 kwijt voor a2 getrapt. Ik had genoeg aan 2 lessen en een AVD examen. Als je code 80 doet moet je weer van vooraf aan beginnen, theorie halen en je voertuigbeheersing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan