Van A2 naar A. Hoeveel lessen?

MotoMyrt

MF'er
19 mei 2016
201
7
Eindhoven
Instagram
Hoi!

Aan het begin van september is het eindelijk zo ver, eindelijk mag ik mijn roze pasje "upgraden" van het A2 rijbewijs naar het volle A rijbewijs.

Uiteraard ben ik druk aan het zoeken naar een geschikte rijschool, de eerdere rijschool waar ik heb gelest is namelijk geen optie meer. Aangezien ik naar de andere kant van het land ben verhuist. :+

Nu heb ik contact met een rijschool, ze zeggen dat het standaard is om 2 x 2 uur les te krijgen en 1 x 1 uur voor het examen aan, dus in totaal 5 uur. Gezien mijn rij ervaring vind ik dit best veel, ik rij dagelijks woon-werk verkeer, heb circuit (dus bochten-) ervaring en ook een KNMV Risico training gevolgd..
Mijn vraag is dan ook; wie heeft ervaring met van A2 naar A gaan, en hoeveel rijlessen heb je gehad?

Mogelijk ben ik iets te positief ingesteld, maar ik denk dat ik minder uur nodig heb dan dit.

Wat is jullie ervaring?

Cheers :]
 
Laatst bewerkt:
Ik moest in maart opnieuw afrijden na twee jaar (en 10.000 km later), ook van A2 naar A.

1 les gehad van 1.5 uur + uurtje voor het examen nog even gereden. Was in totaal €220 kwijt.
 
Ik moest in maart opnieuw afrijden na twee jaar (en 10.000 km later), ook van A2 naar A.

1 les gehad van 1.5 uur + uurtje voor het examen nog even gereden. Was in totaal €220 kwijt.

Hier bijna 20K verder, heb 2 motoren en géén auto thuis staan.
Dan kan ik er dus wel vanuit gaan dat 5 uur een beetje overbodig is..

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is toch niet omdat ik vrouw ben, toch? -O-
 
Neem aan dat je nu in Groningen woont? Les nu voor de vrachtwaggel bij Oosterpoort. Rijden nu met sv650 geloof ik. Motorrijbebewijs heb ik bij Schuringa gehaald, was voor mij ook een geschikte rijschool :t gewoon ff lesje regelen en dan examen aanvragen :P
 
Ken zat mensen die 2 jaar lang met A2 hebben gereden, en die gewoon 1 uurtje vooraf hebben ingereden en gelijk examen hebben gedaan.

5 uur is extreem veel naar mijn mening
 
Neem aan dat je nu in Groningen woont? Les nu voor de vrachtwaggel bij Oosterpoort. Rijden nu met sv650 geloof ik. Motorrijbebewijs heb ik bij Schuringa gehaald, was voor mij ook een geschikte rijschool :t gewoon ff lesje regelen en dan examen aanvragen :P

Nee juist de andere kant op, woon meer richting Leiden tegenwoordig.
Je moet wat overhebben voor de liefde :+ :Y
 
Ken zat mensen die 2 jaar lang met A2 hebben gereden, en die gewoon 1 uurtje vooraf hebben ingereden en gelijk examen hebben gedaan.

5 uur is extreem veel naar mijn mening

Dat is inderdaad ook wat ik telkens hoorde.. Stond daarom een beetje verbaasd toen ik zag dat ze 5 uur rekenen.. Scheelt ook wat in kosten, zegmaar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan