van achterwiel naar krukas PK\'s rekenen

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
Nu weet ik mijn vermogen in achterwiel PK\'s...
Hoe reken je dit weer terug in die patserige krukas PK\'s? ;)

Ik weet, dit verschilt per motor - soort aandrijving...

Maar gaat het in mijn geval om 7% oid?
 
Nu weet ik mijn vermogen in achterwiel PK\'s...
Hoe reken je dit weer terug in die patserige krukas PK\'s? ;)

Ik weet, dit verschilt per motor - soort aandrijving...

Maar gaat het in mijn geval om 7% oid?

Bij kettingaandrijving en\'\"natte\" koppeling zit je tussen de 10% en 14% wrijvingsverlies.
Heb ik trouwens ook maar ooit ergens gelezen hoor!
:}
 
Ik heb ooit deze formule ergens gevonden, en ik moet zeggen dat het aardig in de buurt komt, het is voor een ketting aangedreven motor.

-Achterwiel pk\'s delen door 100
-Maal 12,34567901
-De uitkomst optellen bij achterwiel pk\'s
-Uitkomst is krukas pk\'s

Degene die dit verzonnen heeft had 20 vermogens metingen van standaard motoren vergeleken met fabrieksopgaves en op die manier aan dit gemiddelde gekomen.

Jouw katje heeft dus ongeveer 105 PK
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ooit deze formule ergens gevonden, en ik moet zeggen dat het aardig in de buurt komt, het is voor een ketting aangedreven motor.

-Achterwiel pk\'s delen door 100
-Maal 12,34567901
-De uitkomst optellen bij achterwiel pk\'s
-Uitkomst is krukas pk\'s

Degene die dit verzonnen heeft had 20 vermogens metingen van standaard motoren vergeleken met fabrieksopgaves en op die manier aan dit gemiddelde gekomen.

Jouw katje heeft dus ongeveer 105 PK

geen reacties????
Volgens mij snapt niemand het!!!!!!!!!! :)
 
Ik heb ooit deze formule ergens gevonden, en ik moet zeggen dat het aardig in de buurt komt, het is voor een ketting aangedreven motor.

-Achterwiel pk\'s delen door 100
-Maal 12,34567901
-De uitkomst optellen bij achterwiel pk\'s
-Uitkomst is krukas pk\'s

Degene die dit verzonnen heeft had 20 vermogens metingen van standaard motoren vergeleken met fabrieksopgaves en op die manier aan dit gemiddelde gekomen.

Jouw katje heeft dus ongeveer 105 PK

Is meer statistiek dan natuurkunde, maar het zal er niet ver naast zitten.

Zou er nog veel verschil in vermogensverlies zitten tussen een ketting in topconditie of een verrotte ketting?
 
Zou er nog veel verschil in vermogensverlies zitten tussen een ketting in topconditie of een verrotte ketting?

Nou, zeker weten uit eigen ervaring, maakte echt een boel uit met nieuwe ketting, heb ergens wel eens gelezen dat slechte ketting 10% vermogensverlies kan opleveren, denk bij mij 15%.

En anders moet je het maar aan Max vragen, heeft ook hoog nodig nieuwe ketting nodig.
 
-Achterwiel pk\'s delen door 100
-Maal 12,34567901
-De uitkomst optellen bij achterwiel pk\'s
-Uitkomst is krukas pk\'s

Inderdaad statisitek ipv natuurkunde. Een natuurkundige zou nooit zoveel significante cijfers gebruiken. Bovenstaand regeltje komt trouwens gewoon neer op 12% extra ofwel vermenigvuldigen met 1.12
veelrekenplezier..... :?
 
-Achterwiel pk\'s delen door 100
-Maal 12,34567901
-De uitkomst optellen bij achterwiel pk\'s
-Uitkomst is krukas pk\'s

Degene die dit verzonnen heeft had 20 vermogens metingen van standaard motoren vergeleken met fabrieksopgaves en op die manier aan dit gemiddelde gekomen.
de fabrieksopgaves zijn toch geen goed uitgangspunt... bij de ene is het verschil groter dan bij de ander. Sommige motoren geven zelfs meer dan in het boekje staat....
 
Als dat zou kunnen :} 142awpks+10% :}
En ik moet heel nodig een nieuwe ketting hebben jah...

En dan +12% en je hebt krukas Peekaa\'s !!! :}
(187.5 PK :} )
Heb trouwens m\'n orginele ketting voor je + tandwielen, +/- 5000km gebruikt, mag je zo hebben, doe er niks meer mee! Kunnen we wel combineren als we je fiets slopen?

[off-topic] \'K stop even met posten heb lekker aantal staan! [/off-topic]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan