Van allroad naar supermoto - tips gevraagd

Dima1

MF'er
27 mrt 2016
45
0
Vlagtwedde
Hallo iedereen,
Sinds kort zit ik rond te kijken naar een Super motard.
Ik rij momenteel op een Bmw f650 funduro uit 99.
Toch mis ik bij mijn bmw wel de trekkracht&power.
Na een weekendje mee te hebben gereden met wat sportieve motor rijders merkte ik dat ik constant volgas moest geven om bij te blijven en ben ik eigenlijk wel toe aan wat nieuws.
Ik rij vooral 60/80 wegen met de motor en in de stad.
Een supermoto is hier zeer geschikt voor lees ik overal maar wat kan ik nou eigenlijk verwachten qwa verschillen met mijn huidige motor?
Daarnaast wat zijn goede leuke sm motoren tussen de 2 en 3500?
Alvast bedankt!
:]
 
De ktm 690 SMC ziet er idd erg aantrekkelijk aan!
De Yamaha xt660x leek mij ook een goede keuze en een goedkopere dan de bovengenoemde Ktm.
Iemand ervaring met de xt660?
 
Laatst bewerkt:
De ktm 690 SMC ziet er idd erg aantrekkelijk aan!
De Yamaha xt660x leek mij ook een goede keuze en een goedkopere dan de bovengenoemde Ktm.
Iemand ervaring met de xt660?

Ja heb er twee gehad. Een gejat en de andere plat gereden door een vol in de zeikant. In anderhalf jaar. Ja fijne motoren, niet extreem en weinig onderhoud nodig. Wil er niet weer eentje. Ben wat "verwent" met aggeresievere Smmers en crosserts. Ik vind dat een SM motor niet bijna 200 kg moet wegen....

Ik zal eerder voor een Suzuki DRZ 400 kiezen, lichter en net zo snel en oerzeker. Meer extremere SM motoren hebben veel onderhoud nodig vooral als ze wat ouder zijn. De vorige eigenaren hebben waarschijnlijk al flink hun best gedaan om wheelies/stoppies/strepen te maken/trekken. Ze zijn niet vaak door een oud omaatje gereden.

Goedkoop eindigd in mijn optiek vaak in duurkoop. Voor je weet zit je aan een revisie als je pech hebt. Vooral als je serieus kms gaat maken. Kan wel, ik heb op mijn KTM 660SMC meer dan 30.000 km gereden na REVISIE. Dat ding bleef het doen. Wel veel olie verversen en kleppenstellen. En toen werd die gejat. Nog steeds goed ziek van

Wat je kunt verwachten op een SM? Dat hoe meer scherpe bochten er zijn hoe meer je SS bikes kunt ergeren. Drempels worden 'tabletops' om overheen te springen. Bermen worden toegankelijk. Je gaat er echt 'beter' van rijden is mijn ervaring O-)
 
Haha nou klinkt goed 😉 ik zal dan idd heel goed letten op de staat van de sm.
De Yamaha XT660x lijkt mij tot nu toe nog de beste keus
 
Terug
Bovenaan Onderaan