Van bijvoorbeeld zurich naar kroatie

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Mijn vrouw en ik willen dit jaar met de motor op vakantie en dan heeft de voorkeur Kroatië.
Punt is dat we circa 15 dagen weg willen waarvan 5 a 6 dagen daar te verblijven in een hotel of camping.

Helaas heeft mijn vrouw fibromyalgie waardoor 500km per dag binnendoor te veel voor haar is.
Nu ben ik met het volgende gekomen: zij pakt het vliegtuig naar bijvoorbeeld Zürich en rij er heen op de motor. Vanaf daar willen we binnendoor via de mooiste wegen naar Kroatië en dan dagelijks bij een andere camping te stoppen.
Doel is circa 300km per dag.

Nu ben ik nog nooit aan die kant van europa geweest en kan ik het een en ander opzoeken via internet. Maar er zijn vast leden hier die daar misschien wel meerdere keren geweest zijn.
Is zurich dan een goed idee of is een ander vliegveld beter?
En adviezen over routes en bestemmingen om aan het eind van de dag op te zoeken om te overnachtten zijn meer dan welkom.
Bvd
 
500km is haar teveel
Maar wel 300km/d rijden :?
Dat zijn dure eenmalige 200km’s
 
500km is haar teveel
Maar wel 300km/d rijden :?
Dat zijn dure eenmalige 200km’s
200km per dag is in totaal 1000km over de 5 dagen dat ik wil rijden.
En bijna het dubbele van wat ik per dag wil rijden.
Maar ik vraag om advies mbt de omgeving, ik vraag niet of jij via een forum wilt beoordelen wat mijn vrouw wel of niet lichamelijk aan kan, en tevens ook niet of jij het een probleem vind welke kosten er bij betrokken zijn.
 
OOhhh... zie je ik snap er ook helemaal niets van :+

Sorry dat ik je topic verkloot
 
Wat je ook zou kunnen overwegen, is de trein vanuit Düsseldorf naar Villach of Innsbruck. Overdag alle tijd om naar Düsseldorf te rijden, trein gaat 'snachts. Volgende ochtend sta je in Oostenrijk. Vanuit Villach zit je zo in Kroatië, maar die gaat alleen in juni/juli/augustus. Innsbruck gaat hele jaar door. Misschien het overwegen waard, dan reis je toch samen en die autobahn is toch geen reet aan.
 
Wat je ook zou kunnen overwegen, is de trein vanuit Düsseldorf naar Villach of Innsbruck. Overdag alle tijd om naar Düsseldorf te rijden, trein gaat 'snachts. Volgende ochtend sta je in Oostenrijk. Vanuit Villach zit je zo in Kroatië, maar die gaat alleen in juni/juli/augustus. Innsbruck gaat hele jaar door. Misschien het overwegen waard, dan reis je toch samen en die autobahn is toch geen reet aan.
Ben het absoluut niet met je oneens. Heb ooit wel eens vluchtig opgezocht wat die trein kost en kan me herinneren dat dit best duur was.
Wel de moeite waard om het toch nog eens beter te bekijken.
 
Waarom geen vliegveld in Kroatië zoeken ?
Dat is nog dichterbij en zijn jullie ineens in het vakantieland en daar lekker toeren.
Omdat de bestemming van Kroatië net zo boeiend is als die 5 voorgaande dagen. Lijkt me mooi om meerdere landen te doorkruizen zoals zwitserland, Liechtenstein en Italië. Zijn landen waar mijn vrouw en ik nog nooit geweest zijn.
Maar terwijl ik dit schrijf vraag ik me gelijk af hoe realistisch dit is als we het in 5a6 dagen willen doen en dan ook nog eens mooie wegen op te willen zoeken.
De eerste 2 dagen alleen maar snelweg in me eentje heb ik geen moeite mee als ik daarmee 1000 achter me heb gelaten.
 
Zou vliegen op Triest. kun je kiezen of je een rondje Istrie of de kustweg richt Dubrovnik en van daar uit weer terugvliegen. Kijk even op onze site, we hebben afgelopen zomer daar een rondje gereden
 
Toffe website en een leuke route Marcel.
Gaat dit na een tijdje niet vervelen heel de tijd langs de kust ?
Dankje! We hebben leuke uitstapjes de bergen in gemaakt en af en toe zwemmen dat wisselt wat af. En het was natuurlijk slechts 3 dagen van onze 12 dagen. Achteraf hadden we langer in Kroatië moeten blijven. Bosnië in slechtere tijden (Balkan Oorlog) geweest en we waren benieuwd hoe het nu was.
 
Toffe website en een leuke route Marcel.
Gaat dit na een tijdje niet vervelen heel de tijd langs de kust ?

Vind ik meevallen. Ik heb globaal de hele kust gevolgd. Van Izola in Slovenië, via Istrië tot Ulcinj in Montenegro. Het verveelde mij niet echt, al heb ik tussendoor ook de nodige uitstapjes het binnenland in gemaakt. In Istrië is eigenlijk alleen het deel van Zagorje tot Opatija mooi. Het stuk tussen Senj en Zadar vond ik persoonlijk het mooist. Ook het stuk tussen Makarska en Ploce is erg mooi. De rest is wisselend. Soms is het een heel stuk alleen maar dorpjes, of een heel recht stuk waar je de zee niet eens ziet.
 
Ben het absoluut niet met je oneens. Heb ooit wel eens vluchtig opgezocht wat die trein kost en kan me herinneren dat dit best duur was.
Wel de moeite waard om het toch nog eens beter te bekijken.

Het is ook niet heel goedkoop. Ik heb het recent geprobeerd, en mij viel het niet tegen. Ging mij niet eens om de tijdwinst, maar vooral omdat ik de Duitse autobahn haat. Ik was voor mij alleen 140 euro voor een enkele reis kwijt. Je spaart wel ongeveer 800km, dat is al snel zo'n 60 euro brandstof, bandenslijtage, en een overnachting uit, want je slaapt in de trein. Als je in de periode gaat dat de trein naar Villach ook rijdt win je nog meer kilometers. Maar die 140 euro is één persoon en buiten hoogseizoen. Het kon goedkoper, want in de standaardprijs heb je alleen een stoel. Voor 20 euro meer een 6 persoons slaapcabine, en voor nog 10 euro meer een 4 persoons cabine. (Dat zijn trouwens ook 6 persoons cabines, alleen stoppen ze er dan 2 man minder in). Ze hebben volgens mij ook 2 persoons cabines, maar dat zal wel prijzig zijn. Doordeweeks is goedkoper dan in het weekend. Rechtstreeks boeken via de Oostenrijkse Bahn (oebb.at) is uiteraard goedkoper dan via tussenhandelaren als treinreiswinkel e.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan