Van CB 350 four naar CB 350 Two

triaatje

MF veteraan
7 nov 2002
7.172
0
oosten des lands....
Ooit es gezegd tegen een Beemertrijder dat een boxer gewoon een vierciliner is waar ze de twee middelste cilinders uit hebben geslepen. Hetgeen overbleef flikkerde naar buiten en zie daar...een boxertwin... :+

Maar goed..verstand komt met de jaren...dus heb ik een Honda CB 350 Twin K3 uit begin '72 op de kop getikt...met een slagje om de arm :+ Mensen konden er eigenlijk geen afscheid van nemen, hadden er al wat in gestoken om het ding aan het lopen te krijgen dus ik zou het beestje weer gangbaar maken, maar als zo'n pruttel 22 jaar stil heeft gestaan is er meestal meer aan de hand dan 'ff oplappen'. Ik heb goede hoop dat het beestje dus in mijn handen komt.. ;). Lijkt me ook wel leuk ; eens kijken wat nou meer kavoep heeft ; mijn 350 four of deze 350 twin :)

Staat ? Och...ik moest op de claxon drukken om te horen of het ding prik had....Toen kwestie van twee keer trappen en ja hoor...daar ging ze...Toch een hachelijke onderneming, zo met een remkabel van 40 jaar oud, zonder helm en in het -shirtje ff een ritje op deze trillende vrouwendroom gemaakt :z

Daarna was ik verkocht...beetje gepoetst met de good old aanpak van pannenspons, brillo en dasty...

Inmiddels wat onderdelen gekocht van zo ongeveer de enige op MP die wat te bieden had...

- spatbord voor (was verrot)
- schakelsetje (zat pookje rechtsreeks op de schakelas)
- buddy (eindig)
- knippers voor en achter (Deutsche scheisse)
- bok (ontbrak)
- opbokbeugeltje (was er niet, maar fiets is zo licht dat je m zo optilt :+ )

Originele kleur was candy red, maar inmiddels gekwast zwart...hoe halen ze het in hun hoofd :r

Maar het mooie...blokje is in een hele nette staat, loopt goed zonder blauw of witte lucht...bochten en uitlaten (jama's, ach) zijn mooi en de rest is bijzaak....Voorzien van heeeeele oude Koni's (wel goed)

Plannen ? Hem weer in een aanvaardbare staat krijgen, frame en andere deeltjes coaten, tank en kappen spuiten (met de 350twin striping) en hier en daar wat laten verchromen

(Zoals een aantal van jullie weten heb ik laatst een postje gedaan voor wie wat wou laten verchromen, en kwam er een hele scheissdiscussie op gang of ik er wat aan zou verdienen etc etc...dus da's helaas dan :W ) ganz fur mich aleine, leider....

Foto's volgen....geef me ff tijd.....
 
full
 
full


blokje...alleen ff met dasty ingespoten en met sponsje afgenomen...ding heeft nooit pekel gezien. Kortom : polijsttol erop, inbusjes vervangen door wat netter spul en voor de rest laten zoals ze is...Verchroomwerk allen de nokkenaskapjes en de kapjes van de carbs....
 
Laatst bewerkt:
Ik had die onderdelen die je hebt gekocht al zien staan op marktplaats;-) Ik weet nog wel wat andere onderdelen te koop. Zijn van een overleden man geweest en daar ligt nog best wat. Ze zijn al twee jaar bezig om het spul te verkopen en af en toe staan er een paar dingetjes op marktplaats. Ik heb daar een splinternieuwe K4 buddy vandaan gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Mooi projectje, gaan we weer volgen..
enne wat zie ik allemaal van die mooie rode steekstekkertjes :X

En die hele scheissdiscussie was idd zéér vreemd
 
Ik had die onderdelen die je hebt gekocht al zien staan op marktplaats;-) Ik weet nog wel wat andere onderdelen te koop. Zijn van een overleden man geweest en daar ligt nog best wat. Ze zijn al twee jaar bezig om het spul te verkopen en af en toe staan er een paar dingetjes op marktplaats. Ik heb daar een splinternieuwe K4 buddy vandaan gehaald.

doe me maar het meeladres, kan dat ? mag via PM
 
Mooi projectje, gaan we weer volgen..
enne wat zie ik allemaal van die mooie rode steekstekkertjes :X

En die hele scheissdiscussie was idd zéér vreemd

da's de uitdaging..die stekkertjes...daar word ik zo warm van (de bedrading ook...) Maar kabelboom gaat eraf, wordt 'gerevitaliseerd' ... Voor het spuitwerk heb ik een B.E.U.N. (voordat dit weer naar 'tussenhandel riekt'..)

En dat chroom ; iedereen die spul wil verchromen, meld het gewoon even. Ik moet gewoon voldoende spul hebben om het interessant te laten zijn voor iedereen

zal ff het proefprojectje laten zien...dat was spul wat verschrikkelijk verroest was, en dat komt er dan zo uit

full
 
ff zonder vervormend flitslicht...

full


de linker uitlaatkroon was erg slecht, volledig ingevreten...de rechter lijkt meer op de 'oorspronkelijke vorm'. Wat voor mij van belang was, was dat het chroom alle punten gioed heeft geraakt ; het is een crime om ook het chroom tussen de vinnen te krijgen en dat i hier goed gelukt...

De vorkdop is netjes, verschilt qua ruwheid weinig van het oorspronkelijke idee..

Boutjes en moertjes komen zeer netjes terug. Chroom is dik...
 
Laatst bewerkt:
Verchromen heb ik zeker ook belang bij. Dan heb ik wel vragen over kwaliteit en voorbewerking, kosten enzo. Is dit ook goed genoeg om een achterspatbord met wat pitting opnieuw te laten verchromen? Het mag wta mij betreft wat kosten maar het moet dan wel strak terugkomen. Voorbewerken wil ik dan ook niet zelf doen. Ik denk dat ik de volgende dingen nog wel zou willen laten verchromen:

Uitlaat bochten, achterspatbord, uitlaat flenzen, koplamp rand, wat dopmoeren van de kop

Voor het email adres voor die onderdelen heb je een PM
 
Verchromen heb ik zeker ook belang bij. Dan heb ik wel vragen over kwaliteit en voorbewerking, kosten enzo. Is dit ook goed genoeg om een achterspatbord met wat pitting opnieuw te laten verchromen? Het mag wta mij betreft wat kosten maar het moet dan wel strak terugkomen. Voorbewerken wil ik dan ook niet zelf doen. Ik denk dat ik de volgende dingen nog wel zou willen laten verchromen:

Uitlaat bochten, achterspatbord, uitlaat flenzen, koplamp rand, wat dopmoeren van de kop

Voor het email adres voor die onderdelen heb je een PM

stuur ff een mailtje aan empee1972 stapeaart zonnet.nl, dan kunnen we even overleggen...
 
en de eerste deeltjes zijn ontvangen :

- nette gecoate bok met toebehoren
- opbokbeugeltje
- buddy
- spatbord met beugels
- achterlichtunit met steun
- knippers met steunen
- schakelmechaniekje

Inmiddels ook de prijs binnen voor het spuiten van tank, kappen, lampbucket voorvorkpoten en vorkkappen, inclusief gespoten zwarte vlakken en witte biezen : 400 euro...vond dat nog meevallen...

Ik zal even een staatje bijhouden van de kosten, is wel interessant :

- Motor : 550 E
- onderdelen 2e hands : 170
- frame +delen coaten : 80 euro
- spuiten tank en kappen : 400 euro
- herchromen en verzinken diverse delen : stelpost : 200 euro
- 2 banden : ME 22 : 80 euro

Totaal nu : 1480 E

Daarna moet ze weer in een heel redelijke staat zijn :z
 
Laatst bewerkt:
full


Buddy is ok, wordt tzt nog voorzien van een origineel gelijkend overtrek...maar da's voor later. Zelfde geldt voor de uitlaatdempers ; bij David Silver per stuk een 120 euro....
 
Terug
Bovenaan Onderaan