Van de 2e naar de 3e versnelling.

Kasprr

MF veteraan
8 okt 2008
2.371
2
Zuid Holland
Hallo,

Ik heb een gsxr 600 k6, ik heb soms het probleem dat hij niet helemaal lekker van zijn "2" naar zijn "3" gaat. Moet dan meer kracht op de schakel pook zetten als normaal.. iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen?

bvd,

Kasper
 
Van de 2e naar de 3e versnelling..

Koppeling in en gas terug, tikje omhoog, beetje gas en tegelijkertijd koppeling weer op laten komen.

Wordt je geleerd tijdens lessen.


Ow, je wil wat anders... ;)

Kun je de spanning van je koppelingskabel wat hoger zetten (wieltje bij aansluiting kabel: handelbasis), of heb je hydraulische koppeling?

Hoe is de motorolie?
 
Koppeling in en gas terug, tikje omhoog, beetje gas en tegelijkertijd koppeling weer op laten komen.

Wordt je geleerd tijdens lessen.


Ow, je wil wat anders... ;)

Kun je de spanning van je koppelingskabel wat hoger zetten (wieltje bij aansluiting kabel: handelbasis), of heb je hydraulische koppeling?

Hoe is de motorolie?

Haha.. :+ De spanning kan nog wel wat hoger volgens mij , motor olie is op peil.. zit net nieuwe olie in..
 
Wel goed vastzetten dan!

Anders gaat er langzaamaan meer kaduuk, maar dan aan de binnenzijde...

hmm hoe kan ik die vastzetten? :$ ben niet zoon techneut!

29.gif
 
Laatst bewerkt:
alleen iets aandraaien als het los zit.
slecht schakelen kan ook komen door ruimte op de pook en de 2 kniegewrichtjes.
en met ruimte bedoel ik dat je de pook een meer dan 1 cm kunt bewegen zonder te schakelen.

ook een te hoog oliepeil kan slecht schakelen veroorzaken, evenals een te slappe ketting.
 
alleen iets aandraaien als het los zit.
slecht schakelen kan ook komen door ruimte op de pook en de 2 kniegewrichtjes.
en met ruimte bedoel ik dat je de pook een meer dan 1 cm kunt bewegen zonder te schakelen.

ook een te hoog oliepeil kan slecht schakelen veroorzaken, evenals een te slappe ketting.


oke, dan zal ik hem dus niet aandraaien.. ;) oliepijl is volgens mij wel iets aan de hooge kant.. miscshien komt het daardoor dan.. maarja hoe krijg ik een beetje olie er uit?
 
vergeet em niet weer vast te draaien nadat je wat olie hebt laten lopen... ik zou namelijk die fout zelf kunnen maken, losdraaien, een beetje eruit en em dan niet meer vastdraaien, waarna ik hier een topic zou openen met de vraag welke schade je kan toebrengen als je zonder olie loopt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan