Van de brommert gereden...

Robin66

Rookie
25 mrt 2013
12
0
Even mijn ervaringen delen met jullie....

Mijn vader op bezoek... 80j... die wil graag met mij genieten van het lekkere weer achterop de motor... Hij in het motor pak van mijn vrouw, paste net en lekker in het zonnetje onderweg.

Op een rotonde, ik reed zeer rustig, komt er een auto aan die een beetje inhoud voor de rotonde (hij heeft haaientanden) maar hij rijd gewoon door, ik probeer nog te ontwijken door en scherpere bocht te maken, geen ruimte, hij tikt ons zo om....

Gelukkig was er een man uit een andere auto die alles zag en direct kwam helpen. Mijn vader gelukkig niets, ik met mijn poot onder de motor (nu dik, blauw en pijn) en schade aan rechter-voor kap en voor-kap van de motor. Al met al alles redelijk goed afgelopen... Maar wat een eierkoek... zeg, had gewoon niet goed gekeken...
De tweede chauffeur (de helper) heeft me zijn tel.nummer gegeven als getuige (was motorrijder).... Misschien toch wel handig want de man die mij aanreed belt me net en zegt nog iets over dat iedereen voorrang moet geven op een rotonde.. etc. Ik heb zijn verhaal maar snel afgebroken want, een fout is menselijk maar zorg even dat je de verkeersregels weet voor je gaat rijden... eierkoek...

hier; Google Maps
Ik kom van 6uur (muskushouwsestraat)en wil rechtdoor, hij van 3uur (N837) we lagen op 1 uur....

Nou ja... Dank voor het lezen... Motor doet het nog en wij ook... Maar wat een... "eierkoek" maar he...
 
Laatst bewerkt:
Gaan verkeersregels nog boven verkeerstekens ?
In dat geval,kwam hij van rechts en had hij voorang moeten krijgen :?
 
Even mijn ervaringen delen met jullie....

Mijn vader op bezoek... 80j... die wil graag met mij genieten van het lekkere weer achterop de motor... Hij in het motor pak van mijn vrouw, paste net en lekker in het zonnetje onderweg.

.


Oef, 80 jaar. Gelukkig heeft hij niks. Op die leeftijd breken botten toch wat makkelijker.

Veel succes met de afhandeling en beterschap!
 
Ja Leuke reacties zeg dank!...

Ja eierkoek is nogal zacht uitgedrukt dat komt omdat ik het eigenlijk wel veel duidelijker wil zeggen... maar ja dat schiet toch ook niet echt op...

Nou ik was zeker blij dat mijn pa nog heel is.... 80j dat breekt zo...

En de rotonde is zo simpel en duidelijk als maar kan (link die hopelijk werkt; Google Maps ) en alle wegen die op de rotonde komen hadden haaientanden.

Mensen toffe reacties.. nou eens kijken of het allemaal gaat lukken met de verzekering.
 
Laatst bewerkt:
Even mijn ervaringen delen met jullie....

Mijn vader op bezoek... 80j... die wil graag met mij genieten van het lekkere weer achterop de motor... Hij in het motor pak van mijn vrouw, paste net en lekker in het zonnetje onderweg.

Op een rotonde, ik reed zeer rustig, komt er een auto aan die een beetje inhoud voor de rotonde (hij heeft haaientanden) maar hij rijd gewoon door, ik probeer nog te ontwijken door en scherpere bocht te maken, geen ruimte, hij tikt ons zo om....

Gelukkig was er een man uit een andere auto die alles zag en direct kwam helpen. Mijn vader gelukkig niets, ik met mijn poot onder de motor (nu dik, blauw en pijn) en schade aan rechter-voor kap en voor-kap van de motor. Al met al alles redelijk goed afgelopen... Maar wat een eierkoek... zeg, had gewoon niet goed gekeken...
De tweede chauffeur (de helper) heeft me zijn tel.nummer gegeven als getuige (was motorrijder).... Misschien toch wel handig want de man die mij aanreed belt me net en zegt nog iets over dat iedereen voorrang moet geven op een rotonde.. etc. Ik heb zijn verhaal maar snel afgebroken want, een fout is menselijk maar zorg even dat je de verkeersregels weet voor je gaat rijden... eierkoek...

hier; Google Maps
Ik kom van 6uur (muskushouwsestraat)en wil rechtdoor, hij van 3uur (N837) we lagen op 1 uur....

Nou ja... Dank voor het lezen... Motor doet het nog en wij ook... Maar wat een... "eierkoek" maar he...

staat er toch?
 
Als je op deze rotonde rijdt,heb je altijd voorrang. :Y

Sterkte :)
 
Laatst bewerkt:
@Robin66: duidelijk verhaal, sterkte met de afhandeling van de schade, de schrik en de blauwe plekken.
Op Google Maps zie ik heel duidelijk haaietanden, dus verzekeringstechnisch lijkt het me allemaal niet zo moeilijk. Misschien moet je nog even een foto maken van de rotonde en meesturen naar de verzekering.

Vorig jaar had ik een soortgelijke situatie: ik rij op de rotonde, een auto wil er op van achter de haaietanden. Ziet hij me wel of ziet hij me niet, geeft hij voorrang of niet? Niet dus, ja op het laatste moment. Het liep goed af, maar het scheelde niet veel.
Zou een reflectievest hebben geholpen (denk het niet), of moet ik meer denken aan een waarschuwingslampschijnwerper in combinatie met een voorrang afdwingend betonblok dat ik voor me uit schuif?
 
Ja precies MeanGreenGirl, hij stopte niet voor de haaientanden, maar even later wel.... praatje gemaakt gegevens uitgewisseld.

En later belde hij mij nog...

Trouwens bedankt voor je eerste reacties MeanGreenGirl, ik dacht; ik reageer even niet ik word in de zeik genomen.
 
@ jack 66 Zo'n betonblok lijkt me wel wat... kost wat vermogen maar ja...

Licht aan, rustige rotonde, 2 man op de motor... ik ben bang dat een reflectievest ook niets geholpen had... Je moet in ieder geval kijken en er was echt geen reden om ons niet te zien...
 
mooi dat je pa heel is gebleven , en jij komt er wel weer boven op he.
maar jammer dat die gehaktbal auto mag rijden '(
succes met de afhandeling, en dat je straks samen met je pa nog eens mag rijden :Y
 
Mensen, dank voor de leuke reacties, dat doet me goed.

Vandaag bij de dokter geweest ivm mijn enkel (en de verzekering). Nu is mijn enkel te dik voor foto's, over een paar dagen zien we of er foto's gemaakt moeten worden. Maar erg blij dat mijn vader nog heel is.
 
Sterkte met je herstel, en fijn dat je vader niets heeft.
Heb net even de locatie van het ongeval in Google Maps bekeken. Duidelijke zaak, rotonde, haaietanden... Lijkt mij geen discussie mogelijk wie voorrang had
 
Je hebt nog veel meer soorten koeken in die koekblikken.
En helaas kunnen er een aantal niet goed rijden.

Sterkte met de afhandeling. Je pa nog bekomen van de schrik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan