Van de weg geblazen

Deze ochtend m'n tweewieler effe naar de dealer gebracht (+/- 50 kilometer)
Kan niet zeggen dat ik het er prettig rijden vindt met zijwind B|
(wind mee daarin tegen }) )
 
Het waait inderdaad ontzettend hard, soms met gruwelijke windstoten. -O-
Heb net ook een ritje gemaakt en een paar lekkere bochten gehad, maar dan ineens
zo'n rukwind in je zij. :(

Maar ja, beter weer zal binnenkort vast wel komen! *O*
 
de windkracht was bij mij ook de boosdoener (zomer vorig jaar) :( .. klote wind, zeker als het plotseling opzet na een stil momentje.. (en dat moment was precies toen ik in de bocht hing :X )

ze zouden het moeten verbieden :P :W
 
afgelopen dinsdag op de dijk ook van die rukwinden, ben maar wijselijk van de dijk afgegaan voordat ik onderaan zou liggen
 
Opzich maken die windstoten niet zoveel uit. Dat kan ik wel handelen. Maar wat heel vervelend is als je met die windstoten een vrachtwagen gaat inhalen. De wind draait echt heel vreemd om die klote dingen heen waardoor je je gelijk een soort van milkshake wordt.

Vandaag had ik zoiets op de hoogste flyover van vaanplein (A15/A16 -> A15). Lekker veel wind en dan ook nog van die grote blokken op de rechterbaan. Echt even tricky.. en die automobilisten denken ook van wat een mietje rijd daar zeg.
 
Opzich maken die windstoten niet zoveel uit. Dat kan ik wel handelen. Maar wat heel vervelend is als je met die windstoten een vrachtwagen gaat inhalen. De wind draait echt heel vreemd om die klote dingen heen waardoor je je gelijk een soort van milkshake wordt.

Vandaag had ik zoiets op de hoogste flyover van vaanplein (A15/A16 -> A15). Lekker veel wind en dan ook nog van die grote blokken op de rechterbaan. Echt even tricky.. en die automobilisten denken ook van wat een mietje rijd daar zeg.


inderdaad... dat is nog vervelender, of langs een rij huizen .. lalalalalala :]
en dan de huizen weg en woesj... en dan bedenken : ik wilde die afslag helemaal niet |(
 
kzie het net. Damn wat ben ik blij dat ik vanochtend de motor heb
laten staan toen ik naar noord holland ging :X
 
Laatst bewerkt:
met de Volksbus heb ik af en toe al twee rijstroken nodig :P
 
Mocht een van "ons M-F-ers" ooit zo eraf gaan dan hoop ik dat we wat meer stilstaan bij de persoon die zwaargewond is als allerlei grapjes rondom te maken.
 
Laatst bewerkt:
Mocht een van "ons M-F-ers" ooit zo eraf gaan dan hoop ik dat we wat meer stilstaan bij de persoon die zwaargewond is als allerlei grapjes rondom te maken.


Beetje humor verlicht de pijn. De man kan er zelf ook wel omlachen als die het leest. Ik zou het wel kunnen. Klinkt gewoon erg tja... lomp.

Ook al is het wel degelijk zo. Tussen de file doorrijden krijgt ook een andere dimensie met rukwinden. :+

Maar blijven lachen en gewoon blijven rijden. Denk dat de gevallen rijder na de herstelperiode meer baalt van zijn fiets. :Y
 
Ik heb onderweg naar m'n werk ook vaak last van die wind, op 1 punt is het dubbelop omdat ik in een bocht vanachter een geluidsscherm overga naar een stuk weiland :X
Met een beetje pech moet ik meteen erna ook nog een vrachtwagen voorbij... kun je lachen, net een naaimachine in de zig-zag steek 8-) /\/\/\
Da's gewoon ellebogen en knietjeswerk (echt werken dus)
 
Mocht een van "ons M-F-ers" ooit zo eraf gaan dan hoop ik dat we wat meer stilstaan bij de persoon die zwaargewond is als allerlei grapjes rondom te maken.


Bakkie......(zucht).....vooruit dan maar :Y

Punt 1. Het staat in de telegraaf (Dit zou eigenlijk voldoende moeten zijn, maar goed), wat dus inhoud dat de bestuurder een lichte kater had van het feestje vna de dag ervoor een een beetje last van zijn nekspieren. Dat is dus het hoofd en nekletsel

Punt 2. Het stuk verteld dat de bestuurder zelf heeft verteld dat de windvlaag het probleem was. (Ik zie mezelf dit nog niet verklaren aan een journalist, terwijl anderen mijn ledematen bij elkaar zoeken. of zoiets) -O-

Dus niet zo somber jongen *O*
 
Ik reed maandag op de A-9 richting zuid net onder Alkmaar. Zie ik een motor rijder 30 op de vluchtstrook rijden. Triumph naked. Engelse motor. Ik dacht die heeft pech. Eens kijken of ik kan helpen.
"KAN IK HELPEN?"
"WAT ZEG JE?"
Vizieren open en nogmaals schreeuwen. Ik zie nu dat het een korte vrouw is. Ze zegt: "HEEL ERG BEDANKT MAAR, ik durf niet".

Ik vind dat ze de juiste keuze heeft gemaakt met die vluchtstrook. Wellicht nog niet zo ervaren met storm. Voor mij zelf is het net zoals kanoën. Je moet je kop en je romp scheiden als het ware. Heel flexibel de bewegingen opvangen. Dit heeft zijn grenzen weet ik. In 1991 heb ik eens met windkracht 13 gereden. Die windvlagen waren niet meer op te vangen. De weg wordt dan te smal. Ik heb toen ook op het fietspad gereden. (en een stukkie gras :X )
 
De beaufort schaal gaat maar tot windkracht 12. :z En windje 12 is pas 2 keer voorgekomen de afgelopen 30 jaar op open zee. ;)

Maar het waaide wel hard de afgelopen week. windkracht 5-6. Heb nog goed kunnen windsurfen van de week. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan