Van der Heyden Motors & Scooters failliet

Werkelijk? Dat vind ik wel erg goedkoop.

Ik heb vorig jaar een pak gepast en uitgebreide hulp gekregen van een uistekend opgeleide verkoopster. Dat kost dan wel een paar centen, maar uiteindelijk heb ik een minder duur pak gekocht dan ik van plan was. Had ik dat zelfde pak online gekocht was ik wel goedkoper uitgeweest, maar dat vind ik niet erg netjes.
Sommigen hebben gewoon een strak budget waaraan gehouden moet worden. Ik vind niet dat er ingeleverd moet worden op veiligheid, functionaliteit of looks als dat niet nodig is wanneer je het online besteld.

Ik vind het juist niet erg netjes dat er winkels bestaan die veel hogere prijzen(daaronder verstaan dat het bijvoorbeeld 50 of 100 euro meer kost, voor een tientje hoef je het niet te laten om het in de winkel te kopen) hanteren dan waarvoor het online verkocht wordt. Dat noem ik juist mensen in de maling nemen.
 
Veel mensen passen het in de winkel en kopen het vervolgens alsnog online zodra je de maat weet. Zo ook ikzelf
Triest, asociaal en verwerpelijk.
Als je zo erg op de centjes moet letten, kan je beter de fiets pakken.

Ik heb mijn complete outfit in de winkel (Termaat) gekocht, dat was dus een 2-delig leer, handschoenen, laarzen en een col. Ik heb na de aankoop de prijzen opgezocht op internet, en ik geloof dat ik in totaal 20 of 30 euro meer heb betaald dan online. Daarentegen heb ik wel een hele ochtend alles mogen passen wat ik wilde, en heb daarbij deskundig advies gehad van een hele leuke dame.
 
Laatst bewerkt:
Moreel gezien vind ik dit verwerpelijk.

Als je dat zelf niet vindt prima maar heb je er ook geen probleem mee om dit na het passen te vertellen aan het personeel en de eigenaar.
Nee daar heb ik inderdaad helemaal geen problemen mee en vertel ik dan ook gewoon dat ik het wel online koop, omdat ik daar veel betere prijzen ervoor heb gezien. Dan laat ik nog de keus aan de winkel zelf om eventueel een korting aan te bieden.

Stel dat ze dan een korting aanbieden waarbij het bijvoorbeeld maar een tientje of twintig meer kost dan online, dan zou ik het ook in de winkel kopen.

Maar als het in de winkel 50 euro of meer is dan wanneer ik het online koop, dan ga ik echt niet mijn geld daar besteden.

Triest, asociaal en verwerpelijk.
Als je zo erg op de centjes moet letten, kan je beter de fiets pakken.

Ik heb mijn complete outfit in de winkel (Termaat) gekocht, dat was dus een 2-delig leer, handschoenen, laarzen en een col. Ik heb na de aankoop de prijzen opgezocht op internet, en ik geloof dat ik in totaal 20 of 30 euro meer heb betaald dan online. Daarentegen heb ik wel een hele ochtend alles mogen passen wat ik wilde, en heb daarbij deskundig advies gehad van een hele leuke dame.

Dat mag je vinden, en daar heb ik helemaal geen moeite mee want ik bespaar daarmee heel veel geld welke ik weer aan andere dingen kan besteden.

Ik vind juist dat de winkels triest en asociaal handelen, door veel te hoge prijzen op hun prijskaartjes te printen en geen rekening te houden met het feit dat het online velen malere goedkoper te krijgen is. Dan ben je gewoon de consument aan het bedriegen
-----
Jij gaat niet voor mij bepalen hoe ik mijn leven leid en of ik op mijn centjes let of niet. Jij kan dus ook niet voor mij of anderen bepalen dat die dan maar de fiets moeten pakken.

En zoals ik al eerder heb gezegd, als het een paar euro scheelt dan zou ik het er ook niet voor laten om het in de winkel te kopen. Ik heb het hier over prijzen die gemiddeld 50 euro of meer schelen wat dus geregeld voor komt
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen passen het in de winkel en kopen het vervolgens alsnog online zodra je de maat weet. Zo ook ikzelf
Kan me niet voorstellen dat het er echt "veel" zijn. Over het algemeen zijn mensen gewoon fatsoenlijk en aardig. Je zal ze er altijd tussen hebben, net zoals je hardcore uitkeringstrekkers hebt, mensen die onterecht dingen claimen bij een verzekering en andere misbruikers, maar over het algemeen genomen zal het meevallen denk ik. Hoop ik :X
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk weten ze wel dat het online goedkoper is..! Maar hoe valt het aanbieden van (goed) advies, het houden van een directe voorraad en het uitstallen in een winkelpand tot bedriegen? Dat moet ook betaalt worden.
Ik was een paar tientjes duurder uit op een bedrag van rond de 1000 euro. Die paar tientjes kunnen mij gestolen worden. Ik gun de winkelier zijn marge, hij geeft mij goed advies en ik heb een aanspreekpunt mocht er iets mis zijn. Termaat is erg schappelijk qua prijzen, zeker als je meerdere dingen koopt.
 
Laatst bewerkt:
Sommigen hebben gewoon een strak budget waaraan gehouden moet worden. Ik vind niet dat er ingeleverd moet worden op veiligheid, functionaliteit of looks als dat niet nodig is wanneer je het online besteld.

Ik vind het juist niet erg netjes dat er winkels bestaan die veel hogere prijzen(daaronder verstaan dat het bijvoorbeeld 50 of 100 euro meer kost, voor een tientje hoef je het niet te laten om het in de winkel te kopen) hanteren dan waarvoor het online verkocht wordt. Dat noem ik juist mensen in de maling nemen.

1. Op het ene product zit meer marge dan het andere product. Dus je kan geen streep trekken dat ze 'maximaal X' er bovenop mogen zetten.

2. Je kunt de COGS (als je die term op deze manier mag gebruiken) van een webwinkel niet vergelijken met die van een reguliere winkel met showroom.

Als je ergens meer betaalt dan bij een webshop kun je dat niet afdoen als naaierij of 'veel te hoge marge'.. Ondernemers moeten juist de balans vinden tussen een gezonde marge en de verkoopaantallen, en als je dan moet concurreren met webshops die alleen maar een magazijn beheren dan wordt het verdomde lastig om op prijs te winnen.

3. Bij bepaalde producten (banden) is de inkoopprijs bij de garage/dealer zelfs hoger dan de verkoopprijs van een groothandel. Wordt je dan genaaid door de dealer? Nee, maar zijn handen zijn ook gebonden aan contracten met leveranciers en die geven hem nou eenmaal niet zo'n staffelkorting als dat bedrijf wat 1000 sets per week doet.

Begrijp me niet verkeerd. Ik koop heel veel online. Maar ik weiger om in een winkel te gaan passen en daarna de goedkoopste webwinkel te zoeken. Als je dit wél doet, koppel die prijs dan ook even terug aan de winkel waar je gepast hebt, misschien willen zij nog wel wat water bij de wijn doen.
 
Laatst bewerkt:
Zo doe ik het ook altijd,winkels zullen niks aan mij verdienen,alleen de goedkoopste aanbieder.
want het leven is al duur genoeg en als ik geld kan besparen doe ik dat..

heb het eens meegemaakt met een gazelle fiets die ik via internet had gekocht. toen ik vertelde bij de fietsenzaak in de buurt werd de eigenaar kwaad. maar schijnbaar hebben die mensen zelf geen idee hoeveel minder je betaald via internetwinkels. want toen we over prijzen gingen praten was het verschil met hem wel heel erg groot en kon hij dat amper geloven dat het zo veel goedkoper was.
Als je geld kan besparen doe je dat.
OK, dus als wij ondernemers geld willen besparen kan dat alleen door de service te verlagen. We hebben dan geen tijd meer om advies te geven of om spulletjes te passen. Is dat dan wat je wilt?
Hoe je het ook bekijkt, een onmdernemer WIL niet alleen geld verdienen, hij MOET geld verdienen. Ik weet van veel collega's in de motorbranche dat de verdiensten de laatste 15 jaar minimaal zijn. Ook ik kreeg als vertegenwoordiger beduidend meer geld op mijn bankrekening dan ik nu als zelfstandig ondernemer elke maand overhou.
Heb je enig idee wat een kleine motozaak maandelijks kwijt is aan vaste lasten? Hurr, gas & licht en verzekeringen alleen al zijn goed voor minimaal 2000 Euro per maand. Dat moet je dus minimaal overhouden aan kale winst (exclusief BTW) voordat je zelf ook maar 1 cent verdient.

Ja, internet kan veel goedkoper. Zeker bij bedrijven die zelf geen voorraad houden kan de prijs laag zijn. Maar service is er dan niet. Willen de consumenten dat dan? Dan zijn de fysieke winkels binnen 10 jaar uit het straatbeeld verdwenen (en daar zijn we hard naar toe op weg).
 
Zo doe ik het ook altijd,winkels zullen niks aan mij verdienen,alleen de goedkoopste aanbieder.
want het leven is al duur genoeg en als ik geld kan besparen doe ik dat..
Inderdaad, idealisme is leuk, maar uiteindelijk denken we allemaal aan onze eigen portemonnee ;)
heb het eens meegemaakt met een gazelle fiets die ik via internet had gekocht. toen ik vertelde bij de fietsenzaak in de buurt werd de eigenaar kwaad. maar schijnbaar hebben die mensen zelf geen idee hoeveel minder je betaald via internetwinkels. want toen we over prijzen gingen praten was het verschil met hem wel heel erg groot en kon hij dat amper geloven dat het zo veel goedkoper was
Soms is de verkoopprijs van de webshop nog lager dan de inkoopprijs van de "echte" winkel.
Dat hoor je wel vaker ja, ook van MFers hier die zelf een webshop hebben en dan praten met een eigenaar van een fysieke "echte" winkel.
 
Kan me niet voorstellen dat het er echt "veel" zijn. Over het algemeen zijn mensen gewoon fatsoenlijk en aardig. Je zal ze er altijd tussen hebben, net zoals je hardcore uitkeringstrekkers hebt, mensen die onterecht dingen claimen bij een verzekering en andere misbruikers, maar over het algemeen genomen zal het meevallen denk ik. Hoop ik :X
Probeer je mij te vertellen dat mensen in het algemeen bereid zijn om 50 euro of 100 euro meer te betalen in de winkel voor hetzelfde product welke je online dus voor 50 of 100 euro minder kunt krijgen?

Ik vind het grappig dat er nu zoveel mensen vallen in dit topic over het feit dat er mensen bestaan die dus eerst naar de winkel gaan om hetzelfde product vervolgens online te kopen.

Terwijl dit forum vol staat met topics over waar je de goedkoopste onderdelen, onderhoudsmiddelen en LED lampjes kan verkrijgen vanuit China. _O-
 
[...]


100% eens, Ik koop ook veel via internet, maar ik zal nooit naar een winkel gaan om vervolgens via internet te bestellen.

Mijn mening:
- Bij een winkel laten adviseren is ook bij de winkel kopen
- Via internet kopen is ook zelf research doen en op basis daarvan aanschaffen (en bij eigen fout dan ook maar op de blaren zitten)

Wat vinden we dan van al die MF-ers die in het grote motorbandentopic advies vragen en krijgen van onder andere professionals en de banden dan elders kopen?
Natuurlijk mag dat, en weten de professionals dat dat kan gebeuren, maar is dat ook "moreel verwerpelijk" zoals elders gesteld wordt?
 
Wat vinden we dan van al die MF-ers die in het grote motorbandentopic advies vragen en krijgen van onder andere professionals en de banden dan elders kopen?
Natuurlijk mag dat, en weten de professionals dat dat kan gebeuren, maar is dat ook "moreel verwerpelijk" zoals elders gesteld wordt?

Nee. Want die professionals weten donders goed dat die persoon online aan het shoppen is en daarom ervaring vraagt op een forum. Als hij bij de lokale bandenboer zou kopen dan had hij z'n vraag daar wel gesteld.

Dat op dit forum nou professionals zitten die hun ervaring 'gratuit' delen is zeer billijk, maar zij/jullie zijn niks verplicht.
Uiteraard zijn er ook mensen waarbij goed advies omgezet wordt in een gun-factor waardoor ze wél bij de betreffende prof kopen.
 
Sommigen hebben gewoon een strak budget waaraan gehouden moet worden. Ik vind niet dat er ingeleverd moet worden op veiligheid, functionaliteit of looks als dat niet nodig is wanneer je het online besteld.

Ik heb ook een strak budget! Dat heeft die zaak ook. Die mensen die daar werken willen ook aan het eind van de maand loon hebben.

Als je kijkt naar de hele verkoopketen, dan is voorlichting en service (verkoop) iets dat belangrijk is!

Kijk, een zaak die wel een hoge marge hanteert en waardeloze service verleent, mag van mij ook een eind optiefen, bij wijze van spreken. Ik ben ook kritisch als consument.
Een bedrijf dat je helpt bij het uitkiezen van producten en je daadwerkelijk goed advies geeft, kan je veel geld besparen.

Maar doelbewust passen en dan zeggen: ik koop het wel online, want dan is het goedkoper, dat vind ik echt misselijk. Ik zou het niet eens durven, zo onbeschoft vind ik het.

Als je het van tevoren zegt is dat op zich fair enough. Maar dan vind ik die motorzaak ook wel een stelletje druiven. Maar wellicht zijn ze bang voor negatieve service of een scene in de winkel? Al had ik als andere klant zo'n figuur als jij hardstikke hard uitgelachen als een zaak je zou weigeren te passen.

Maar waarom niet gewoon direct online kopen als je die productondersteuning niet nodig hebt? Wees dan echt consequent. Doe ik met heel veel dingen, zoals banden of onderdelen. Waarbij ik gewoon precies weet wat ik nodig hebt. Dan heb ik helemaal geen zin om nog een extra service laag er bij te hebben.

Zaken zouden natuurlijk ook gewoon een pastarief a 50 EUR per uur kunnen hanteren en dan tegen inkoopprijs leveren (maar dan wel nul aftersales)


Ik vind het juist niet erg netjes dat er winkels bestaan die veel hogere prijzen(daaronder verstaan dat het bijvoorbeeld 50 of 100 euro meer kost, voor een tientje hoef je het niet te laten om het in de winkel te kopen) hanteren dan waarvoor het online verkocht wordt. Dat noem ik juist mensen in de maling nemen.

Hoezo in de maling nemen? Je hebt toch een keuze? Als je bus remmenreiniger nodig hebt om zaterdagavond 8 uur dan kan ik naar het plaatselijke tankstation gaan en een bus voor 8 eur kopen. Ja, dan weet ik dat ik gruwelijk wordt "opgelicht", maar ze hebben het wel. Ze zijn de hele nacht open en kunnen mij dat dan leveren.
Natuurlijk is het bij de plaatselijke automaterialengrossist veel goedkoper (20 eur voor een doos met 12 stuks? maar zij zijn niet op zaterdagavond open.

Zo is het ook met die motorkleding. Je kan alles passen en vergelijken, als er na een maand gebruik een knoop afsrpingt, verzorgen ze de garantie. Maar je moet dan niet zeuren dat het duurder is. Service kost geld
 
Als je geld kan besparen doe je dat.
OK, dus als wij ondernemers geld willen besparen kan dat alleen door de service te verlagen. We hebben dan geen tijd meer om advies te geven of om spulletjes te passen. Is dat dan wat je wilt?
Hoe je het ook bekijkt, een onmdernemer WIL niet alleen geld verdienen, hij MOET geld verdienen. Ik weet van veel collega's in de motorbranche dat de verdiensten de laatste 15 jaar minimaal zijn. Ook ik kreeg als vertegenwoordiger beduidend meer geld op mijn bankrekening dan ik nu als zelfstandig ondernemer elke maand overhou.
Heb je enig idee wat een kleine motozaak maandelijks kwijt is aan vaste lasten? Hurr, gas & licht en verzekeringen alleen al zijn goed voor minimaal 2000 Euro per maand. Dat moet je dus minimaal overhouden aan kale winst (exclusief BTW) voordat je zelf ook maar 1 cent verdient.

Ja, internet kan veel goedkoper. Zeker bij bedrijven die zelf geen voorraad houden kan de prijs laag zijn. Maar service is er dan niet. Willen de consumenten dat dan? Dan zijn de fysieke winkels binnen 10 jaar uit het straatbeeld verdwenen (en daar zijn we hard naar toe op weg).
Nu worden eigenlijk de slechtlopende zaken uitgelicht. En in deze voorbeeld verdwijnen dus eigenlijk de winkels die dus duidelijk niet meegroeien met de tijd, geen moeite steken in marketing of andere manier van klanten trekken. Dus lijkt mij het meer een feit voor die zaken om aan innovatie te gaan doen of een nieuw concept voor hun zaak te bedenken ipv "open een winkel en wacht tot de klanten naar je toe komen om vervolgens 1.5 of 2 keer zoveel te betalen dan wat ze online betalen"

Want in mijn eerder genoemde voorbeeld: motorkledingcenter doet het hartstikke goed. Zowel online als in de winkels. Zij hebben inmiddels 3 winkels geopend en zij geven zelf aan dat ze iedere jaar de winst alleen maar zien stijgen. Zij zijn echter ook niet de goedkoopste online of in de winkel, maar zitten er dicht genoeg tegenaan, want vaak scheelt het een paar tientjes of een paar euro's, afhankelijk van het product.
En bij sommige producten zijn ze dan weer wel de goedkoopste.

Maar zij steken ook ontzettend veel moeite in marketing, YouTube reviews en het aanprijzen van hun producten.

Dus misschien moeten de winkels zichzelf even achter de oren krabben alvorens de zeuren over het feit dat mensen online shoppen en dat ze hun huur moeten betalen etc.
Daar heeft de consument toch niks mee te maken?
 
Wordt het zolangzamerhand niet tijd voor het bordje

"PASSEN ZONDER KOPEN 20€"

Diverse winkels passen al zoiets toe.

Bij uitgebreid advies zoals een 'loopanalyse' voor de juiste hardloopschoen, brengen ze 20,- in rekening die gecrediteerd wordt wanneer je de schoenen in hun winkel koopt. Terwijl ze ook kunnen denken; joh koop jij lekker de duurste schoen die helemaal niet bij jouw voet past.

Probleem bij mij; Die analyse was verdomd handig, alleen het aanbod schoenen was naar mijn smaak gelimiteerd. Ga je dan met 20,- achterstand naar een andere winkel of webshop?
 
Laatst bewerkt:
Juist wel, :^ betekent dat ik het eens ben met je :)

Ah kak mijn fout dan! Ik las dat als in 'Ik ben samen met Stupid'. Oftewel je vindt me stupid ;( ;(
Maar nee, verkeerd geinterpreteerd dus *D

Al die jaren verkeerd begrepen dus, verklaard een hoop :+
 
Dus misschien moeten de winkels zichzelf even achter de oren krabben alvorens de zeuren over het feit dat mensen online shoppen en dat ze hun huur moeten betalen etc.
Daar heeft de consument toch niks mee te maken?
Nee, maar dat verklaart wel een prijsverschil.
 
Ik kocht gisteren een flesje wasbenzine van 1 liter bij de plaatselijke ijzerwarenhandel €4,65 !!
Die prijs had ik pas door toen ik bij de kassa was, en dan neem je hem ook mee natuurlijk.

Allemaal leuk en aardig voor de dorpswinkel, maar die koop ik de volgende keer wel bij de Action.
En dan verdienen die er ook nog dik aan natuurlijk.
 
Ik heb ook een strak budget! Dat heeft die zaak ook. Die mensen die daar werken willen ook aan het eind van de maand loon hebben.

Als je kijkt naar de hele verkoopketen, dan is voorlichting en service (verkoop) iets dat belangrijk is!

Kijk, een zaak die wel een hoge marge hanteert en waardeloze service verleent, mag van mij ook een eind optiefen, bij wijze van spreken. Ik ben ook kritisch als consument.
Een bedrijf dat je helpt bij het uitkiezen van producten en je daadwerkelijk goed advies geeft, kan je veel geld besparen.

Maar doelbewust passen en dan zeggen: ik koop het wel online, want dan is het goedkoper, dat vind ik echt misselijk. Ik zou het niet eens durven, zo onbeschoft vind ik het.

Als je het van tevoren zegt is dat op zich fair enough. Maar dan vind ik die motorzaak ook wel een stelletje druiven. Maar wellicht zijn ze bang voor negatieve service of een scene in de winkel? Al had ik als andere klant zo'n figuur als jij hardstikke hard uitgelachen als een zaak je zou weigeren te passen.

Maar waarom niet gewoon direct online kopen als je die productondersteuning niet nodig hebt? Wees dan echt consequent. Doe ik met heel veel dingen, zoals banden of onderdelen. Waarbij ik gewoon precies weet wat ik nodig hebt. Dan heb ik helemaal geen zin om nog een extra service laag er bij te hebben.

Zaken zouden natuurlijk ook gewoon een pastarief a 50 EUR per uur kunnen hanteren en dan tegen inkoopprijs leveren (maar dan wel nul aftersales)Hoezo in de maling nemen? Je hebt toch een keuze? Als je bus remmenreiniger nodig hebt om zaterdagavond 8 uur dan kan ik naar het plaatselijke tankstation gaan en een bus voor 8 eur kopen. Ja, dan weet ik dat ik gruwelijk wordt "opgelicht", maar ze hebben het wel. Ze zijn de hele nacht open en kunnen mij dat dan leveren.
Natuurlijk is het bij de plaatselijke automaterialengrossist veel goedkoper (20 eur voor een doos met 12 stuks? maar zij zijn niet op zaterdagavond open.

Zo is het ook met die motorkleding. Je kan alles passen en vergelijken, als er na een maand gebruik een knoop afsrpingt, verzorgen ze de garantie. Maar je moet dan niet zeuren dat het duurder is. Service kost geld

Ik heb niks te maken met wat voor kosten die winkel allemaal moet dekken. Lekker boeiend dat zij salarissen en huur en weet ik veel wat moet betalen, dat is niet mijn probleem.

Ik ben een consument, ik wil een goede service, ik wil weten wat mijn maat is en dat kan ik niet van een maattabel aflezen want die kleding past heeeeel anders dan het in de maattabel wordt aangegeven. Dus ga ik naar een winkel om het daar te passen. Vervolgens zie ik een prijskaartje welke mij zegt dat dit 50 euro, 100 euro, of weet ik hoeveel meer kost dan waarvoor ik het online hebt gezien.

Dan ga ik echt niet zeggen tegen de winkel "oh ja omdat jullie zo lief zijn dat ik hier het pashokje mocht gebruiken, ga ik hier 50 euro meer betalen voor het gebruik van jullie pashokje"

:N Nee, ik zeg dan gewoon tegen die winkel zonder enige moeite of schaamte: ik kan het online voor 'x' prijs krijgen welke dus bijvoorbeeld 50 euro goedkoper is dan in jullie winkel. Is er kans op korting? Zo nee, zoek het dan maar uit met je winkel. :W

Zoals al een paar keer eerder herhaald: scheelt het een paar euro, een tientje of zelfs twintig euro of iets in die buurt met de online prijs, dan reken ik het ook gewoon af in de winkel.

Bovendien krijg ik dezelfde garantie & service wanneer ik een product online koop dus wanneer iets defect blijkt wordt dat ook gerepareerd of vergoed, dus dat is geen reden om wel naar de winkel te gaan.

Het wordt alleen interessant om het in de winkel te kopen wanneer je voor meerdere producten tegelijk er naar toe gaat en dan ook een flinke korting kan bedingen en/of wanneer de prijsverschillen minimaal zijn.


En jouw opmerking over een zaterdagavond begrijp ik niet hoe dat in deze discussie past. Ik heb nooit gezegd dat winkels helemaal maar moeten verdwijnen, ik stel alleen voor dat de winkels zich behoren aan te passen aan de consument en maatschappij waar we in leven ipv andersom.
 
Ik heb niks te maken met wat voor kosten die winkel allemaal moet dekken. Lekker boeiend dat zij salarissen en huur en weet ik veel wat moet betalen, dat is niet mijn probleem.

Ik ben een consument, ik wil een goede service, ik wil weten wat mijn maat is en dat kan ik niet van een maattabel aflezen want die kleding past heeeeel anders dan het in de maattabel wordt aangegeven. Dus ga ik naar een winkel om het daar te passen. Vervolgens zie ik een prijskaartje welke mij zegt dat dit 50 euro, 100 euro, of weet ik hoeveel meer kost dan waarvoor ik het online hebt gezien.

Dan ga ik echt niet zeggen tegen de winkel "oh ja omdat jullie zo lief zijn dat ik hier het pashokje mocht gebruiken, ga ik hier 50 euro meer betalen voor het gebruik van jullie pashokje"

:N Nee, ik zeg dan gewoon tegen die winkel zonder enige moeite of schaamte: ik kan het online voor 'x' prijs krijgen welke dus bijvoorbeeld 50 euro goedkoper is dan in jullie winkel. Is er kans op korting? Zo nee, zoek het dan maar uit met je winkel. :W

Zoals al een paar keer eerder herhaald: scheelt het een paar euro, een tientje of zelfs twintig euro of iets in die buurt met de online prijs, dan reken ik het ook gewoon af in de winkel.

Bovendien krijg ik dezelfde garantie & service wanneer ik een product online koop dus wanneer iets defect blijkt wordt dat ook gerepareerd of vergoed, dus dat is geen reden om wel naar de winkel te gaan.

Het wordt alleen interessant om het in de winkel te kopen wanneer je voor meerdere producten tegelijk er naar toe gaat en dan ook een flinke korting kan bedingen en/of wanneer de prijsverschillen minimaal zijn.


En jouw opmerking over een zaterdagavond begrijp ik niet hoe dat in deze discussie past. Ik heb nooit gezegd dat winkels helemaal maar moeten verdwijnen, ik stel alleen voor dat de winkels zich behoren aan te passen aan de consument en maatschappij waar we in leven ipv andersom.
Het is om vergelijkbare redenen dat ondernemers liever goedkoop Pools en Bulgaars personeel aannemen dan dure Nederlanders. En die staan dan op hun achterste benen omdat de Oosteuropeanen hun banen inpikken. Tja ...
 
Ik heb niks te maken met wat voor kosten die winkel allemaal moet dekken. Lekker boeiend dat zij salarissen en huur en weet ik veel wat moet betalen, dat is niet mijn probleem.

Ik ben een consument, ik wil een goede service, ik wil weten wat mijn maat is en dat kan ik niet van een maattabel aflezen want die kleding past heeeeel anders dan het in de maattabel wordt aangegeven. Dus ga ik naar een winkel om het daar te passen. Vervolgens zie ik een prijskaartje welke mij zegt dat dit 50 euro, 100 euro, of weet ik hoeveel meer kost dan waarvoor ik het online hebt gezien.

Dan ga ik echt niet zeggen tegen de winkel "oh ja omdat jullie zo lief zijn dat ik hier het pashokje mocht gebruiken, ga ik hier 50 euro meer betalen voor het gebruik van jullie pashokje"

:N Nee, ik zeg dan gewoon tegen die winkel zonder enige moeite of schaamte: ik kan het online voor 'x' prijs krijgen welke dus bijvoorbeeld 50 euro goedkoper is dan in jullie winkel. Is er kans op korting? Zo nee, zoek het dan maar uit met je winkel. :W

Zoals al een paar keer eerder herhaald: scheelt het een paar euro, een tientje of zelfs twintig euro of iets in die buurt met de online prijs, dan reken ik het ook gewoon af in de winkel.

Bovendien krijg ik dezelfde garantie & service wanneer ik een product online koop dus wanneer iets defect blijkt wordt dat ook gerepareerd of vergoed, dus dat is geen reden om wel naar de winkel te gaan.

Het wordt alleen interessant om het in de winkel te kopen wanneer je voor meerdere producten tegelijk er naar toe gaat en dan ook een flinke korting kan bedingen en/of wanneer de prijsverschillen minimaal zijn.


En jouw opmerking over een zaterdagavond begrijp ik niet hoe dat in deze discussie past. Ik heb nooit gezegd dat winkels helemaal maar moeten verdwijnen, ik stel alleen voor dat de winkels zich behoren aan te passen aan de consument en maatschappij waar we in leven ipv andersom.

Sorry hoor, maar wie ben jij om te bepalen wat een gezonde marge is voor die winkel? Heb jij inzicht in hun uitgaven? Niet jouw probleem zeg je. Nou de volgende keer sta je bij die winkel en is hij dicht. Net zo lang tot je nergens meer kan passen en jij het maar uit mag zoeken met die maattabellen die niet kloppen.

De service die jij noemt is juist waarom winkels bestaan. Het gebruik van het pashokje is maar een heeeeeel klein percentage daarvan.

Je snap toch wel dat wanneer een winkel niet rond te rekenen is, dat deze ophoudt te bestaan? En om zo'n winkel rond te rekenen, bepaalde marges nodig zijn?

Je betaalt in de kroeg toch ook 2,50 voor je biertje terwijl het thuis voor 0,50 kan? Of ga je dan ook lopen zeiken dat die kroegbaas je naait?
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar wie ben jij om te bepalen wat een gezonde marge is voor die winkel? Heb jij inzicht in hun uitgaven? Niet jouw probleem zeg je. Nou de volgende keer sta je bij die winkel en is hij dicht. Net zo lang tot je nergens meer kan passen en jij het maar uit mag zoeken met die maattabellen die niet kloppen.

De service die jij noemt is juist waarom winkels bestaan. Het gebruik van het pashokje is maar een heeeeeel klein percentage daarvan.
Dat zeg ik juist, dat ik geen inzicht hoef te hebben in hun uitgaven of te bepalen wat hun gezonde marge is.
Ik zeg alleen zolang hun prijzen nergens in de buurt komen van de online prijzen of goedkoper zijn, zie ik geen motivatie om in het in hun winkel te kopen.

Als je mij een korting aanbiedt of weet ik veel, een gratis spuitbusje textielspray, dan kun je ervan uitgaan dat ik in de winkel de producten koop.
En dat heb ik ook meegemaakt toen ik mijn textiel jas in de winkel kocht, want daar kreeg ik dus gratis textielspray bij en de prijs van de jas was in de winkel niet de goedkoopste, maar het scheelde maar 10 euro o.i.d.

Dus dan hoeft een winkel niet gelijk te verdwijnen in al jullie doem scenario's. De winkels die het moeilijk hebben moeten gewoon de consument motiveren om wel daar te kopen.
En dat kun je doen door kortingen te geven wanneer je meerdere producten tegelijk koopt, een gratis textielspray of weet ik veel wat voor "extra" dingetjes ze kunnen aanbieden.

Maar voor een kaal product, waarbij een winkel geen enkele bereidheid toont tot korting geven of iets "extra" te geven of whatever, dan neem ik mijn klandizie wel ergens anders naar toe :)
 
Laatst bewerkt:
Het voorbeeld van een zaterdagavond is dat een winkel service kan verlenen die een internetwinkel niet altijd kan of wil verlenen. Openingstijd is wel een hele basale eigenschap. Een andere eigenschap is productkennis: een internetwinkel kan allemaal online reviews hebben, maar soms heb je toch een specifieke vraag waar ze dan een gericht antwoord op kunnen hebben. Of je hebt simpelweg geen zin of tijd om je in te lezen. Je wilt gewoon simpelweg een snelle oplossing voor een bepaald probleem.

Shoppen bij verschillende winkels kost ook tijd. Tijd is geld.

Als jij alle tijd van de wereld hebt en je weet wat je wilt, dan is er niks op tegen om gewoon online te shoppen.

Als je die kennis of tijd niet hebt, je gaat naar een goede zaak toe om je te laten adviseren, maar vervolgens bestel je het alsnog online zo goedkoop mogelijk, dan vind ik dat scheef.

Goede verkopers kunnen dat soort kennis alleen maar aanbieden als mensen ook producten afnemen. Dat moet in balans zijn.

Ik had laatst dat ik thuis moest behangen. Ik heb er toen voor gekozen om bij een betere decoratiezaak de spullen uit te zoeken. Ze hebben een enorm aanbod van verschillende motieven, kwaliteiten en een schat van een meid, met engelengeduld die in staat is mijn smaak, die van mijn vriendin en zelfs de smaak van mijn schoonmoeder te matchen. De spullen daar zullen best wat duurder zijn, maar de service is het mij ook waard. Die decoratiezaak moet dan wel het loon van hun adviseurs terugverdienen. En dat doen ze door meer marge te pakken op hun producten.
Ik zou dan ook heel sneaky de nrs op kunnen schrijven en het dan via de groothandel bestellen. Maar ik heb helemaal geen zin in dat soort geneuzel. Oja, de kortste klap is natuurlijk om simpelweg die hele klus door die behangfirma te laten doen. Maar ik moet natuurlijk ook wel op de centjes letten.
En natuurlijk kan het best gebeuren dat ik toch nog een rondje langs een bouwfirma maak voor afplaktape, kit, rollers en plamuur. Want dat kan wel een stuk goedkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan