Van der Heyden Motors & Scooters failliet

DrsRob

MF veteraan
14 dec 2002
7.105
229
Leiderdorp
Dit statement staat sinds enkele uren op hun facebook pagina:

STATEMENT

De oudste motorzaak van Nederland houdt op met bestaan.

Tot mijn grote verdriet moet ik u meedelen dat ik op 27 oktober 2017 het faillissement heb aangevraagd voor Van der Heijden Motors. In de afgelopen jaren is het resultaat van ons bedrijf sterk gedaald en hebben wij met man en macht gewerkt om deze trend om te buigen. We zijn daarin helaas niet geslaagd. Met het voor motorbedrijven moeilijke winterseizoen voor de deur hadden wij helaas geen andere mogelijkheid dan na meer dan 100 jaar onze deuren te sluiten.

Ik wil graag het Team Van der Heijden motors hartelijk danken voor hun tomeloze inzet en spreek ook graag mijn dank uit aan onze klantenkring en de leveranciers.

Of en hoe het nu verder gaat met ons bedrijf is onzeker, daar beslissen nu anderen over.
Voor klanten met fabrieksgarantie verwijzen wij naar de officiële dealers van de betreffende merken. Klanten die reparaties of bestellingen hebben bij ons bedrijf verzoeken wij even af te wachten en zich tot de curator te wenden.
Deze is te bereiken op 073-7003636
Of email de faillisementsmedewerker
Lauravanliempt@lxa.nl

Het spijt mij bijzonder u niet beter te kunnen berichten.

Namens het Team Van der Heijden Motors,

Marcel van der Heijden
 
Zo, dat was weer een grote zaak. :/

Den Bosch 's Hertogenbosch.

Was merkdealer van oa Victory.
 
Ja die is nog on-line wimmel, je kunt daar, als je naar beneden scrollt, het bovenstaand bericht lezen...
 
Laatst bewerkt:
Motorrijden wordt steeds populairder, maar daar profiteren bedrijven blijkbaar onvoldoende van?
 
Ik wil geen azijnzeikerd zijn..... maar dit is mogelijk mede het gevolg van de instelling van een hoop motorrijders.

"Waarom zou ik iets in een winkel kopen als ik het ook online kan vinden? En dan is het ook nog eens goedkoper."

De motorzaak mag tegenwoordig (bijna) niets meer verdienen. Er wordt alleen nog maar naar de prijs gekeken, niet naar wat je er voor krijgt.

Bij de aanschaf van een nieuwe motor moet je als dealer of heel veel korting geven of een eigenlijk te hoge inruilprijs. Terwijl je van de andere kant onder druk gezet wordt door importeurs.......
 
rody-rc30 Jaja, slechte motorrijders, goede motorzaken... :( Laat me er zelfs niet aan beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil geen azijnzeikerd zijn..... maar dit is mogelijk mede het gevolg van de instelling van een hoop motorrijders.

"Waarom zou ik iets in een winkel kopen als ik het ook online kan vinden? En dan is het ook nog eens goedkoper."

De motorzaak mag tegenwoordig (bijna) niets meer verdienen. Er wordt alleen nog maar naar de prijs gekeken, niet naar wat je er voor krijgt.

Bij de aanschaf van een nieuwe motor moet je als dealer of heel veel korting geven of een eigenlijk te hoge inruilprijs. Terwijl je van de andere kant onder druk gezet wordt door importeurs.......

Maar is dat een rare mentaliteit dan? Dat is toch gewoon marktwerking?
Moeten wij als klanten blijven betalen voor de inefficiënties van een motorzaak die zijn verdienmodel niet herziet op basis van veranderende marktomstandigheden waaronder de toetreding van internetwinkels?

Ik begrijp je wel hoor. Zelf haal ik het liefst bij de plaatselijke motorzaak, dat heeft gewoon een betere beleving. Daarbij kun je gebruikmaken van de service waaronder advies over producten en dat is soms wel handig.
 
Motorrijden wordt steeds populairder, maar daar profiteren bedrijven blijkbaar onvoldoende van?
Idd, macht ligt in handen vd fabriek/importeur.....en aandeelhouders die steeds grotere winsten willen zien...en dat vertaald zich naar beleid.

Een dealer zit in het verlengde ervan en die wordt verplicht om motoren/winkelinrichting etc af te nemen... ;)

Kort door de bocht ligt het niet uitsluitend aan de motorrijder. Ik breng sowieso mijn motor niet naar een dealers...naar een motorzaak om de hoek die goede service verleend!

Ik ga ook iets naar mediamarkt voor bijv. Witgoed...ik heb daar zo’n hekel aan zulke grote winkels die het personeel uitknijpen met hun tijdelijke contracten. Dus principieel naar een kleine familie zaak die echt wel ‘wat’ doen voor hun centen.
 
Laatst bewerkt:
Maar is dat een rare mentaliteit dan? Dat is toch gewoon marktwerking?
Moeten wij als klanten blijven betalen voor de inefficiënties van een motorzaak die zijn verdienmodel niet herziet op basis van veranderende marktomstandigheden waaronder de toetreding van internetwinkels?

Ik begrijp je wel hoor. Zelf haal ik het liefst bij de plaatselijke motorzaak, dat heeft gewoon een betere beleving. Daarbij kun je gebruikmaken van de service waaronder advies over producten en dat is soms wel handig.

Niet als je verwacht dat je het bij de lokale motorzaak kunt bekijken/passen, en vervolgens goedkoper online bestelt. De zaak heeft de extra kosten van uitstallingsruimte, kleedhokjes, personeel dat (als het goed is) voldoende op de hoogte is om je goed te adviseren, terwijl een webshop vanuit een loods in Goedkopiestan met ongeschoold personeel alleen maar dozen hoeft door te schuiven.
 
Ik wil geen azijnzeikerd zijn..... maar dit is mogelijk mede het gevolg van de instelling van een hoop motorrijders.

"Waarom zou ik iets in een winkel kopen als ik het ook online kan vinden? En dan is het ook nog eens goedkoper."

De motorzaak mag tegenwoordig (bijna) niets meer verdienen. Er wordt alleen nog maar naar de prijs gekeken, niet naar wat je er voor krijgt.

Bij de aanschaf van een nieuwe motor moet je als dealer of heel veel korting geven of een eigenlijk te hoge inruilprijs. Terwijl je van de andere kant onder druk gezet wordt door importeurs.......
Ja mensen zoeken de beste prijs op, waarom zou je meer betalen voor iets? Er zit vaak wel 50 euro verschil tussen

Dan is het aan die bedrijven om mee te gaan met de tijd en je kan dezelfde 'shopping experience' ook online vinden. Om als voorbeeld te noemen: motorkledingcenter heeft een webshop inclusief advies & YouTube reviews van hun producten, dan krijg je bijna dezelfde ervaring als in de winkel want het is niet dat ze ineens iets anders gaan vertellen in de winkel zelf dan ze al gedaan hebben op die YouTube filmpjes over de desbetreffende producten. Garantie blijft hetzelfde of je het online koopt of in de winkel zelf

Als je weet dat het gros van mensen vanuit hun luie stoel dingen willen kopen, speel daar dan ook op in. Als je het enkel van de mensen in de omgeving van je fysieke zaak moet hebben, vind ik het niet zo raar dat het dan slecht gaat. Ik ga niet vanuit den haag helemaal naar den bosch voor een motorkledingzaak, dan zoek het inderdaad wel online op.

Bovendien is het aan te raden om ook gewoon enige moeite in je webshop te steken. Als je alleen maar producten erop pleurt zonder enige uitleg of aanprijzing van je producten bovenop het feit dat het niet de goedkoopste is, ja dan zullen mensen al gauw verder browsen naar andere sites.

We leven gewoon in een tijd waarin mensen verwachten een goede ervaring te hebben met online winkelen
 
Motorkleding is superpersoonlijk. Ik kan me niet voorstellen dat je een écht goed passend motorpak of helm zo online kan kopen.
Ik bestel veel online, maar een helm en pak zal ik gewoon in de winkel kopen. Als je b.v. naar Termaat gaat, dan ben je onder de streep nauwelijks duurder uit dan bij een webshop, en dan weet je zeker dat je met een goed passend pak en/of helm naar huis gaat.
 
Motorkleding is superpersoonlijk. Ik kan me niet voorstellen dat je een écht goed passend motorpak of helm zo online kan kopen.
Ik bestel veel online, maar een helm en pak zal ik gewoon in de winkel kopen. Als je b.v. naar Termaat gaat, dan ben je onder de streep nauwelijks duurder uit dan bij een webshop, en dan weet je zeker dat je met een goed passend pak en/of helm naar huis gaat.
Veel mensen passen het in de winkel en kopen het vervolgens alsnog online zodra je de maat weet. Zo ook ikzelf
 
Ik ben wel benieuwd waar het aan gelegen heeft. De laatste maanden waren de verkopen weer wat ingezakt. Had alleen hij het slecht? Zijn er andere soortgelijke zaken die langs de rand lopen?
 
Maar is dat een rare mentaliteit dan? Dat is toch gewoon marktwerking?
Moeten wij als klanten blijven betalen voor de inefficiënties van een motorzaak die zijn verdienmodel niet herziet op basis van veranderende marktomstandigheden waaronder de toetreding van internetwinkels?
Zo is het helemaal. Al weet ik niet of dat vd Heyden de nek om heeft gedaan. Toen ik mijn motorrijbewijs haalde in 1999 en in de jaren daarna leek het niet op te kunnen qua groei en dure motoren. Na pakweg 2008 en de financiele crisis en de flinke toename van interetshops werd dat wel anders.

Ik begrijp je wel hoor. Zelf haal ik het liefst bij de plaatselijke motorzaak, dat heeft gewoon een betere beleving. Daarbij kun je gebruikmaken van de service waaronder advies over producten en dat is soms wel handig.

Ik heb slechte ervaring met dealers die ook nog onderdelen verkopen. Dit is dan een Yamaha dealer in Göteborg die diverse keren verkeerde onderdelen levert. Het kost de service medewerkers bovendien erg veel tijd. Ebay gaat voor mij veel sneller (als ik kijk naar de tijd die ik kwijt ben aan de aankoop). Het enige voordeel is dat ik een courant onderdeel via de dealer vaak iets sneller heb (gelijk meenemen).

Jammer voor de medewerkers van deze zaak.
 
Mag ik opmerken dat de site Home - DiscoverDesign.nl nog gewoon online is en dat ‘t berichtje in de openingspost hier van nogal wat taalfouten voorzien is?
Ik zie hier op MF vaak berichten gepost met zoveel taalfouten, dat je tenen krom staan in je schoenen. Ik heb de openingspost nog eens doorgekeken en zoals ik het inschat valt het nog wel mee. Maar zelfs een secretaresse zou natuurlijk een taalfoutje kunnen maken.
(òf is het zo dat IK mijn spellingvaardigheid helemaal kwijt ben?)

Geef je mss onderliggend aan dat het bericht wel eens fake zou kunnen zijn :?
Dat zou dan wel een heel wrange grap zijn. :X
 
Veel mensen passen het in de winkel en kopen het vervolgens alsnog online zodra je de maat weet. Zo ook ikzelf

Werkelijk? Dat vind ik wel erg goedkoop.

Ik heb vorig jaar een pak gepast en uitgebreide hulp gekregen van een uistekend opgeleide verkoopster. Dat kost dan wel een paar centen, maar uiteindelijk heb ik een minder duur pak gekocht dan ik van plan was. Had ik dat zelfde pak online gekocht was ik wel goedkoper uitgeweest, maar dat vind ik niet erg netjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan