Van der Heyden Motors & Scooters failliet

Balen, ben er wel eens geweest om een motor te bekijken, was volgens mij een prima zaak met schappelijke prijzen.

Wat eigenlijk van plan binnenkort langs te rijden aangezien ik weer op zoek ben naar wat nieuws.
 
Veel mensen passen het in de winkel en kopen het vervolgens alsnog online zodra je de maat weet. Zo ook ikzelf

Zo doe ik het ook altijd,winkels zullen niks aan mij verdienen,alleen de goedkoopste aanbieder.
want het leven is al duur genoeg en als ik geld kan besparen doe ik dat..

heb het eens meegemaakt met een gazelle fiets die ik via internet had gekocht. toen ik vertelde bij de fietsenzaak in de buurt werd de eigenaar kwaad. maar schijnbaar hebben die mensen zelf geen idee hoeveel minder je betaald via internetwinkels. want toen we over prijzen gingen praten was het verschil met hem wel heel erg groot en kon hij dat amper geloven dat het zo veel goedkoper was.
 
Ik denk dat het tijd wordt dat alle bedrijven de Nederlandse werknemers er uit knikkeren. Een Pool, Bulgaar of Roemeen kost nog niet eens de helft.

Ook dat is marktwerking!
 
Triest dat zo'n oude zaak met goede naam failliet gaat. Verrassend in deze tijd is het helaas niet meer. En hoe het komt? Meerderen hier melden dat ze wel naar de winkel gaan om te passen en vervolgens elders online kopen. "Want ik bespaar". En dan nog raar vinden dat een detaillist dat niet leuk vind. Je gaat wel met die online aangekochte fiets naar de fietsenwinkel voor reparaties, maar je gunt hem de marge op die fiets niet. Dergelijke consumenten missen het grote plaatje. Door dit gedrag maken velen uiteindelijk hun eigen beroep / functie in het westen overbodig. Maar leg dat maar eens uit aan mensen met een plank voor hun kop |( :X
 
Laatst bewerkt:
Overigens ook gemiste inkomsten voor MF door dit failissement.
 
Zo doe ik het ook altijd,winkels zullen niks aan mij verdienen,alleen de goedkoopste aanbieder.
want het leven is al duur genoeg en als ik geld kan besparen doe ik dat..

heb het eens meegemaakt met een gazelle fiets die ik via internet had gekocht. toen ik vertelde bij de fietsenzaak in de buurt werd de eigenaar kwaad. maar schijnbaar hebben die mensen zelf geen idee hoeveel minder je betaald via internetwinkels. want toen we over prijzen gingen praten was het verschil met hem wel heel erg groot en kon hij dat amper geloven dat het zo veel goedkoper was.

Ik vind het niet gek dat zo'n fietsenmaker kwaad wordt. Juist die "winstmarges" zijn nodig om de toko draaiende te houden. Die mensen snappen zelf ook wel dat als je 0 service levert het goedkoper kan. Maar dit soort bedrijven worden wel altijd gevraagd om even de banden op te pompen, of voor niks ketting spannen / smeren of misschien even mee te kijken als iemand er niet uit komt.

Als je gebruik maakt van de service van het bedrijf is het gewoon goed fatsoen om het daar ook te kopen. Je betaald niet voor het product, maar voor het product + de service + het feit dat je het al even kan uitproberen / vasthouden.

Door dit soort volk als jou gaan goede bedrijven met goede service dus kapot. Bedankt hiervoor.
 
We doen onszelf stilaan de das om. We gaan altijd op zoek naar de goedkoopste leverancier en willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Fabrikanten die hier nog zitten vertrekken dan weer naar lagelonenlanden waardoor er hier minder werk is en de mensen weer minder verdienen. Tel daar dan nog de gastarbeiders bij op die hier nog eens onder de prijs komen werken, et voilla, een rampscenario is zich aan het ontwikkelen.
Hier in België zie je dat al vrij duidelijk door alle grote autofabrikanten die vertrekken. Jarenb geleden Renault in Vilvoorde, Volkswagen in Vorst is er mee gestopt. Opel in Antwerpen is niet meer en vrij recent heeft Ford in Genk zijn deuren gesloten. Keer op keer hebben we het over duizenden banen die verloren gaan. De Belgen klagen steen en been, maar behoren wel tot de duurste arbeiders in heel Europa, misschien zelfs wel van de wereld. Maar datzelfde geld weer uitgeven in hun eigen land of bij hun lokale winkels is er dan weer te veel aan.

(zo, dat moest even van mijn hart!)
 
Wordt het zolangzamerhand niet tijd voor het bordje

"PASSEN ZONDER KOPEN 20€"

Nee, daarmee win je klanten. Hoe vaak heb je wel niet kleding gepast en niet gekocht omdat je het niet mooi vond of gewoon niet lekker zat? Zo heb ik ook 1,5 uur in de motozoom gezeten en alles gepast maar niets paste bij mij. Uiteindelijk bij motorkledingcenter verder een Macna setje gehaald omdat ik dat mooier vond en lekkerder zat.

Moet ik dan ook afrekenen bij Motozoom? Dan bestel ik liever via het internet. Gratis passen en gratis verzenden. Kost mij niets :).
 
Zo doe ik het ook altijd,winkels zullen niks aan mij verdienen,alleen de goedkoopste aanbieder.
want het leven is al duur genoeg en als ik geld kan besparen doe ik dat..
Triest, ik vind dit een vorm van misbruik. Moreel gezien dan, want wettelijk doe je niets verkeerd.
 
Nee, daarmee win je klanten. Hoe vaak heb je wel niet kleding gepast en niet gekocht omdat je het niet mooi vond of gewoon niet lekker zat? Zo heb ik ook 1,5 uur in de motozoom gezeten en alles gepast maar niets paste bij mij. Uiteindelijk bij motorkledingcenter verder een Macna setje gehaald omdat ik dat mooier vond en lekkerder zat.

Moet ik dan ook afrekenen bij Motozoom? Dan bestel ik liever via het internet. Gratis passen en gratis verzenden. Kost mij niets :).
Tja, de goede moeten onder de kwaden lijden.
 
Heel jammer natuurlijk dat een grote zaak zoals deze op de fles gaat, maar als ik eerlijk mag zijn verbaast het me niks in dit geval.

Ben er 1x binnen geweest en 3x contact gehad met de zaak in een bepaalde vorm (motorbeurs, mail en telefoon) en alledrie de keren werd er of onbeleefd gereageerd of werden we flink uitgebuit qua kosten.

Wilde een proefrit maken op een motor. Heb gemaild en toen werd verteld dat dat zeker mogelijk was en ik langs kon komen daarvoor. Nou klonk goed, dus hup erheen! Vervolgens meer dan 1 uur op de motor gezeten om erheen te gaan. Toen ik binnen kwam werd ik door alle medewerkers keihard genegeerd, want hun koffie was belangrijker (waren 8 andere klanten in de winkel!). Tot uiteindelijk de kledingverkoper toevallig beneden liep en met mij een babbeltje begon te maken. Uiteindelijk kwam Marcel naar mij toe en lang verhaal kort. Proefrit was echt niet mogelijk, tenzij je de motor praktisch al wilde kopen. Dan kon het misschien... |( Tja, dan koop ik toch lekker niks bij je, want bij een andere (grote) motorzaak was het 2 weken later geen enkel probleem en werd ik super vriendelijk ontvangen.

Ander verhaal is van mijn vaders kant. Hij had bij Goedhart een super mooie Victory Judge aangeschaft ( *O* ) en wilde daar ook zadeltassen bij en dergelijke ( -O- ). Die had Goedhart niet, maar ze hadden dan vdHeyden als accesoires contact voor cruisers. Die kwamen met de hoofdprijs van, jawel, 2000€ voor 2 zadeltassen, sissybar (i know, kan echt niet) en klein windscherm (met onderhandelen van mijn vader kon het 1750€ worden). Nou toen heb ik mijn vader even voor z'n kop gemept en op de internetprijzen gewezen voor hele mooie zadeltassen en toen heeft hij vriendelijk bedankt voor het aanbod van vdHeyden ;). Begrijp me niet verkeerd, want ik koop vaak genoeg motorspullen uit de winkels (kleding, onderdelen en onderhoud), want vaak heb je dan wel goede service.Maar dit bedrag was echt van de zotte.

Kortom, ik vind het niet vreemd dat het bij deze zaak slecht gelopen is. Potentie was er zeker, maar in mijn ogen/ervaring hebben ze het over zichzelf afgeroepen. Wel zonde natuurlijk, want het zal het leven van de eigenaar en personeel volledig op zijn kop gooien en dat gun je niemand!
 
Laatst bewerkt:
Triest, ik vind dit een vorm van misbruik. Moreel gezien dan, want wettelijk doe je niets verkeerd.

100% eens, Ik koop ook veel via internet, maar ik zal nooit naar een winkel gaan om vervolgens via internet te bestellen.

Mijn mening:
- Bij een winkel laten adviseren is ook bij de winkel kopen
- Via internet kopen is ook zelf research doen en op basis daarvan aanschaffen (en bij eigen fout dan ook maar op de blaren zitten)
 
Toch is het niet overal kommer en kwel.....er ontstaan ook speciaalzaken weer.

En of ik duurder uit ben weet ik niet, ik wil gewoon waar (en service) voor mijn geld.

Trouwens ik wordt ook moe van alle winkels op internet waarbij na je aankoop gevraagd wordt of je een enquête wilt invullen... :Z Een smile bij de kassa heb ik liever..... ;)
 
Toch is het niet overal kommer en kwel.....er ontstaan ook speciaalzaken weer.

En of ik duurder uit ben weet ik niet, ik wil gewoon waar (en service) voor mijn geld.

Trouwens ik wordt ook moe van alle winkels op internet waarbij na je aankoop gevraagd wordt of je een enquête wilt invullen... :Z Een smile bij de kassa heb ik liever..... ;)

Altijd beter dan de webshops die al bij het openen van de startpagina van je willen weten wat je van de site vindt |(
 
Ik weet het, ik woon nog onder een steen.

Maar heb nog nooit wat online gekocht (hoho, mag niet liegen..
Wel online bij een bestaande toko, doordat ik te lui ben/was of geen tijd had, om
langs de toko te rijden)..

Vindt het ook niet prettig.
Stel je heb een garantie werkje, moet je alles dan weer op sturen etc..
Laat mij het lekker bij een toko halen, en voor een garantie dingetje terug naar
de toko.

Zelfs kleding, laatst ook bij Termaat geweest.
Tijd rond gelopen met 1 en soms 2 medewerkers..
Maar helaas niets gekocht, genoeg gepast etc
(WEL van te voren duidelijk kenbaar gemaakt naar wat ik zocht. En met
de huidige kleding van tegenwoordig... Niets naar mijn smaak).

Uiteindelijk bij Goedhart een mooie jas gekocht, echter bleek het toch niet aan mijn wensen te voldoen.
En binnen zeer geringe tijd keurig terug kunnen brengen.
Totaal geen probleem!

Iets wat ik met een webshop nog niet snel ziet gebeuren.....

Ook ik ben niet geheel eerlijk bezig geweest.
Vaak zat voor gekomen dat als ik nieuwe kleding moest hebben,
er naar een grote shop werd gereden, passen-maat onthouden etc
om vervolgens naar mijn eigen kleine (lokale) toko te gaan om het daar te bestellen O-)

Neemt nog steeds niet weg dat het erg jammer is voor oa het personeel, die toch op straat komt te staan..
Kan de shop alleen van naam en beurs etc.
 
Ik weet het, ik woon nog onder een steen.

Maar heb nog nooit wat online gekocht (hoho, mag niet liegen..
Wel online bij een bestaande toko, doordat ik te lui ben/was of geen tijd had, om
langs de toko te rijden)..

Vindt het ook niet prettig.
Stel je heb een garantie werkje, moet je alles dan weer op sturen etc..
Laat mij het lekker bij een toko halen, en voor een garantie dingetje terug naar
de toko.

Zelfs kleding, laatst ook bij Termaat geweest.
Tijd rond gelopen met 1 en soms 2 medewerkers..
Maar helaas niets gekocht, genoeg gepast etc
(WEL van te voren duidelijk kenbaar gemaakt naar wat ik zocht. En met
de huidige kleding van tegenwoordig... Niets naar mijn smaak).

Uiteindelijk bij Goedhart een mooie jas gekocht, echter bleek het toch niet aan mijn wensen te voldoen.
En binnen zeer geringe tijd keurig terug kunnen brengen.
Totaal geen probleem!

Iets wat ik met een webshop nog niet snel ziet gebeuren.....
Bij koop via internet heb je een wettelijke bedenktijd van veertien dagen, d.w.z. dat je binnen die veertien dagen zonder opgaaf van redenen het gekochte mag terugsturen en dat de verkoper je dan de koopprijs moet terugbetalen.
Bij een fysieke winkel heb je dat niet. Daar zit je aan de koop vast zodra je die gesloten hebt.
 
Heel jammer natuurlijk dat een grote zaak zoals deze op de fles gaat, maar als ik eerlijk mag zijn verbaast het me niks in dit geval.
:^

Woon er niet al te ver vandaan maar kwam er zelden, hooguit voor wat kleding, die dames boven hielpen prima, maar het personeel beneden bij de motoren vond ik niet vriendelijk/geïnteresseerd over komen. Als je dan vroeg of er geen Ducati stond (zocht toen een 996) kreeg je de opmerking dat ze daar niet meer aan begonnen want 'die ontploffen binnen de garantie'. De gunfactor hadden ze bij mij daarom niet, kan ook nooit zo goed begrijpen dat je in een nichemarkt je klanten niet wat vriendelijker behandelt.
Voor de personeelsleden die wel hun best deden (vooral de dames van de kledingafdeling) vind ik het wel jammer.
 
Woon er niet al te ver vandaan maar kwam er zelden, hooguit voor wat kleding, die dames boven hielpen prima, maar het personeel beneden bij de motoren vond ik niet vriendelijk/geïnteresseerd over komen. Als je dan vroeg of er geen Ducati stond (zocht toen een 996) kreeg je de opmerking dat ze daar niet meer aan begonnen want 'die ontploffen binnen de garantie'. De gunfactor hadden ze bij mij daarom niet, kan ook nooit zo goed begrijpen dat je in een nichemarkt je klanten niet wat vriendelijker behandelt.
Voor de personeelsleden die wel hun best deden (vooral de dames van de kledingafdeling) vind ik het wel jammer.


Je hebt duidelijk niet de rest van mijn bericht gelezen :9

Heb namelijk precies dezelfde ervaringen en beeld ervan als jij met het bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen passen het in de winkel en kopen het vervolgens alsnog online zodra je de maat weet. Zo ook ikzelf

Moreel gezien vind ik dit verwerpelijk.

Als je dat zelf niet vindt prima maar heb je er ook geen probleem mee om dit na het passen te vertellen aan het personeel en de eigenaar.
 
Hmm, was een beoogd service adres voor mijn 3 wieler... Ben benieuwd hoe dit verdergaat.
Ik ken ze vooral als koffie adres tijdens motorles jaren geleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan