van die kleine dingetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Ik heb wat kleine dingetjes bij mijn motor (SV650s). Weet iemand hier een oplossing voor?

De voorvork tikt soms als je door een diepe put rijd (langzaam). Verder is de vering niet slap, ik heb er WP veren in laten zetten. Maar veranderde niks aan het getik. Wat is dat?

Bij koude motor een slepende koppling (dus koppeling volledig ingetrokken en toch rijd je motor), of juist rijden en veel gas geven en dan slipt je koppeling iets. Maar dit is beide over na 100 meter of zo. Is dit wel ok? Of toch iets doen met andere olie?

Oh ja, een klak naar de eerste versnelling, en soms naar de tweede versnelling, dat heb ik ook. Maar veel van deze dingen verdwijnen als de motor lekker warm is...

Eh, dat is het eingenlijk wel waarvan ik last heb. Ben er inmiddels al aan gewent :) .

Maar ik vraag me af of er nog meer mensen zijn met van die kleine dingetjes...

_________________


[ Dit Bericht is bewerkt door: Daemon op 2001-06-29 14:49 ]
 
Nou, 'klein'
ik maak me steeds meer en meer gerust over het geluid dat me motor maakt tussen 7 en 8 duizend toeren.. kan best normaal zijn, kan zijn dat me motor de vernieling in rijdt.. zou'k dus echt niet weten :(
Maar 't is wel een akelig geluid

Oplosing voor jouw probleempjes weet'k niet btw..
 
het klakken van je bak is normaal bij een koude motor, zeker als de motor al wat km gelopen heeft. ;)

als de temp van je olie in je blok warmer loopt het schakelen ook lekkerder...dat heb ik namelijk ook met mijn cbr 1000 uit 91.

dat slippen van je koppeling..sja...daar kan ik je geen antwoord opgeven...

wat je met versnellingen kan doen is wat dunnere motorolie erin te gooien...moet ook weer niet te dun zijn...

gewoon rustig warm rijden en dan het gas erop.... :}

en dan komt alles goed!
 
Ik heb wat kleine dingetjes bij mijn motor (SV650s). Weet iemand hier een oplossing voor?

De voorvork tikt soms als je door een diepe put rijd (langzaam). Verder is de vering niet slap, ik heb er WP veren in laten zetten. Maar veranderde niks aan het getik. Wat is dat?

Bij koude motor een slepende koppling (dus koppeling volledig ingetrokken en toch rijd je motor), of juist rijden en veel gas geven en dan slipt je koppeling iets. Maar dit is beide over na 100 meter of zo. Is dit wel ok? Of toch iets doen met andere olie?

Oh ja, een klak naar de eerste versnelling, en soms naar de tweede versnelling, dat heb ik ook. Maar veel van deze dingen verdwijnen als de motor lekker warm is...

Eh, dat is het eigenlijk wel waarvan ik last heb. Ben er inmiddels al aan gewent :) .

Maar ik vraag me af of er nog meer mensen zijn met van die kleine dingetjes...

_________________

Kheb met de R1 en met mijn FZR precies dezelfde "problemen" met de koppeling en versnellingsbak... Is volgens mij vrij normaal. Dat van je voorvork dat herken ik niet. ( zelf nooit gehad.) Uhm sorry dus, ik heb dus voor geen van je probleempjes een oplossing...
 
Nou mijn voorvering van de sv "klonkt" ook bij het nemen van plotselinge oneffenheden in het wegdek.
Komt door te vloeibare olie.. heb er nu 15w in gedaan en het is echt stukken beter.
Zou bij jou dus ook beter moeten zijn, kan zijn dat je de schijven van de voorrem hoort... die klikken ooit een beetje en dat wordt dan weer versterkt door het spatbord ofzo.. weet het ook niet.
 
Voorvork: ken ik niks zinnigs over zeggen
Klik-klak-bak: helaas normaal, tenzij het echt veel erger wordt. Zelf opletten
Koppelingsslip: ik heb gehoord dat dat inderdaad aan de soort olie kan liggen, war adviseert de fabrikant aan olie en wat gebruik jij?

Veel rijplezier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan