Van diversion naar GSX ???

Teun GSX

MF'er
22 sep 2005
71
0
Lieren
Heb nu als eerste motor een Yamaha Diversion XJ 600 S Diversion (bwjaar 1992) sinds 01-99 in mijn bezit en overweeg nu aan te schaffen een Suzuki GSX600F.

Een van de redenen om over te stappen naar een meer sport motor dan tour is het feit dat de diversion nogal een (dikke) dip heeft in de lagere toerentallen.
Tevens ben ik maar een schriel ventje (186 cm lang - gewicht 67 kg) en heb wat moeite met het lopen met de motor ivm eigen gewicht wat ook nog wat wordt versterkt door het (top) gewicht van de Diversion.

Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Mijn vraag is min of meer, is dit een verstandige keuze.

(ps. ik ben een rustige rijder (voorzichtig)
 
Teun GSX,

lijkt wel een redelijke keuze. Technische specificaties heb ik er niet bijgehaald maar betwijfel of de gsx600f nu echt veel lichter in gewicht is als je er naast loopt (zomaar een tip: met een motor moet je rijden, niet lopen). Koppelkromme van de gsx ken ik (ook) niet precies maar wel wat sterker dan de diversion. Rustig rijden kan je er zeker wel mee.
Waarom voor meer kracht onderin niet een 2-pitter zoals een sv650 ofzo ?

en natuurlijk gewoon een keer testrijden. :} succes met je keuze
 
een gsx-f is niet lichter als een diversion... dus lopen zal even zwaar zo niet zwaarder gaan door ander zwaartepunt. ;) maar zijn zeer leuke fietsen en zal ook wat strakker sturen dan een div. lekker proefritjes maken dus, kom je er vanzelf achter.
 
ben er achter gekomen dat het netto gewicht van de diversion en de suzuki exact gelijk zijn (208 kg). Het grootste nadeel is denk ik het hoog geplaatste gewicht, waardoor ik motor bij het manuvreren soms bijna laat vallen (zijwaarts).

Aangezien de GSX een wat lagere motor is (als ik het zo mag stellen) is ook het zwaartepunt wat lager geplaast, waardoor ik iets makkeijker kan manouvreren met de machine. vooral het in en uit de garage duwen, moet een haakse bocht maken.
Rechtuit lopen (voor- en achteruit) is geen probleem.

Bij Safe heb ik reeds de machine tegen me aan laten komen en kon hem makkelijker tegenhouden en rechtzetten. ook van me af.
 
Mijn vorige motor was een Gsx-f (20.000 km mee gereden) en ik rijd nu vaak op de diversion van mijn vriendin, dus ik kan er goed over oordelen.
Is veel sportiever dan een Diversion. Vooral het blok dan. Maakt veel makkelijker toeren, maar heeft ook erg weinig kracht onderin en gooit alles in de strijd bij 8000 toeren. Erg piekerig dus.
Onderstel is beter, maar niet veel. Het blijft, in alle opzichten de budget bike van suzuki. Kwalitatief vond ik het allemaal erg matig. Bij de diversion is erg bezuinigd op het blok, maar de afwerking van schroeven e.d. is goed. Dat kan je van de GSX (en andere suzuki's, helaas) niet zeggen. Erg matige afwerking.

Dus, mijn voorstel zou zijn om een tijdje door te sparen en een Honda CBR 600F te kopen. Net dat beetje beter, net dat beetje completer (denk aan beter blok, zadel, 160mm achterband ipv 140).

Groeten.
 
Ow en het stuur van je diversion staat hoger en is breder, dus manouvreren gaat makkelijker dan op de gsx.

En ik denk dat de SV inderdaad erg past bij jouw omschrijving; licht, veel kracht onderin en toch toeren kunnen maken (-waanzinnig blok, echt!), maar gezien mijn eigen ervaringen met suzuki's (vooral de afwerking), zou ik je eerder een proefrit op een Yamaha TRX aanraden.
 
.... Het grootste nadeel is denk ik het hoog geplaatste gewicht, waardoor ik motor bij het manuvreren soms bijna laat vallen ...

Waarom niet EROP zitten om te manoevreren? Je bent zeker dat je hem niet laat vallen, je hebt meer bewegingscontrole, je hebt minder ruimte nodig want je kunt volle stuuruitslag gebruiken EN je evenwicht houden.
En al die pipo's die denken dat je een sissi bent as je al zittende manoevreert, die piepen wel anders as de fiets es is omgevallen omdat ze het evenwicht niet konden houen.
Erop zitten dus om te manoeuvreren !!!
 
Bedank voor adviezen en/of afradingen.

Ben vanmiddag toch gegaan voor de GSX600F. Koop is gesloten.

Proefrit beviel me erg goed. :] :] *O* *O* -O-
 
helemaal goed,

veel plezier met de fiets

:} :} :}
:^

Enne...

full
 
Bedank voor adviezen en/of afradingen.

Ben vanmiddag toch gegaan voor de GSX600F. Koop is gesloten.

Proefrit beviel me erg goed. :] :] *O* *O* -O-
Ik heb er ook een paar gehad en ze bevielen goed. Zul je veel plezier van hebben. Je kunt er zowel rustig als sportief mee rijden en piekerig zijn ze in geen geval zoals hiervoor ergens opgemerkt werd.

Afwerking vind ik ook wel meevallen, maar ja ik heb bijna alleen maar Suzuki's gereden ;)
 
Mijn vorige motor was een Gsx-f (20.000 km mee gereden) en ik rijd nu vaak op de diversion van mijn vriendin, dus ik kan er goed over oordelen.
Is veel sportiever dan een Diversion. Vooral het blok dan. Maakt veel makkelijker toeren, maar heeft ook erg weinig kracht onderin en gooit alles in de strijd bij 8000 toeren. Erg piekerig dus.
Onderstel is beter, maar niet veel. Het blijft, in alle opzichten de budget bike van suzuki. Kwalitatief vond ik het allemaal erg matig. Bij de diversion is erg bezuinigd op het blok, maar de afwerking van schroeven e.d. is goed. Dat kan je van de GSX (en andere suzuki's, helaas) niet zeggen. Erg matige afwerking.

Dus, mijn voorstel zou zijn om een tijdje door te sparen en een Honda CBR 600F te kopen. Net dat beetje beter, net dat beetje completer (denk aan beter blok, zadel, 160mm achterband ipv 140).

Groeten.

De suzuki afwerking wordt een beetje onderschat. B| Bij mijn Soes ziet de originele verf van t blok er nog super uit bijvoorbeeld en zijn er geen roestige bouten eigenlijk. Ook zit er overal mooi kuipwerk en ligt er geen bekabeling in t zicht e.d. Kan ik van een Honda CBR bijvoorbeeld niet zeggen, kijk maar eens naar die 'condooms' om de spiegels of de oxidatie op het alu van Honda blokken. :X
 
Dat kan ik zeggen door de bedroevende afwerking van mijn vorige GSX en het feit dat mijn 6 maanden oude V-Strom, na 3 maanden al is begonnen met roesten.
Op de voorvork, frame, tank, zowat alle bouten en lasnaden (en verhalen van jaar en oudere exemplaren zijn vaak nog erger). Het frame is onfatsoenlijke behandeld waardoor de verf er nu al af bladderd en hetzelfde geld voor de velgen.
En ik ben niet de enige...
 
Al gekocht...jammer..ik had je dan wel een GSX 750F geadviseerd...heeft net iets meer power in alle toergebieden... Maar goed...veel plezier ermee!!!!

(weer een GSXFER er bij *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* )
 
O ja.. nog een leuke tip om je motor wat sportiever te laten lijken.
Plaats race gaas (te verkrijgen bij de betere autospeciaalzaken) achter de drie gapende gaten van de kuip.. Uit vele reacties vindt een ieder dat best wel gaaf er uit zien.

full


Wegend verregaande helmkapsel en twee dagen toeren door de ardennen zal ik jullie mijn zwaar vermoeide hoofd besparen 8-) 8-)
 
O ja.. nog een leuke tip om je motor wat sportiever te laten lijken.
Plaats race gaas (te verkrijgen bij de betere autospeciaalzaken) achter de drie gapende gaten van de kuip.. Uit vele reacties vindt een ieder dat best wel gaaf er uit zien.

(Afbeelding)

Wegend verregaande helmkapsel en twee dagen toeren door de ardennen zal ik jullie mijn zwaar vermoeide hoofd besparen 8-) 8-)

Ik vind dat je er gewoon open voor uit moet komen dat je gsx-f rijdt. Dat moet toch kunnen anno 2005. :P
 
heb al diverse foto's gezien met het race gaas en denk idd, dat ik dat ook wel ga monteren.
Alhoewel ik natuurlijk eerst eens moet uitzoeken hoe de diverse kuipdelen verwijderd moeten worden.
 
Dat lijkt inderdaad ingewikkeld maar met twee inbus sleutels kun je hem helemaal losschroeven...gewoon rustig aan, goed kijken waar die vast zit/klemt...tis maar tupperware dus het breekt zomaar...maar het viel mij mee om dit te monteren...Race gaas met heeeeeeeeeel veeeeeeeel kit vastlijmen en daarna voorzichtig druk met gewichten op het gaas houden zodat het kan drogen! (o ja goed naar de richting van het gaas kijken, ik was helemaal klaar bekijk het nog eens even alvorens te drogen |( |( f%%@!#%*ck verkeerd om geplakt... (race gaas kun je op 4 verschillende manier plakken (tis hoe je er tegen aan wil kijken) ..veel succes ermee en veel veilige km's gewenst
 
en ook dat is gelukt, vanmiddag om 16.00 uur ben ik weggereden bij Safe met m'n eigenste GSX. De eerste 60 kilometer staan op het tellertje, en nu staat íe lekker uit te rusten in de garage met alle door de verzekering vereiste sloten.
't was heerlijk genieten vanmiddag :] :]

dsc1899kop1rx.jpg
 
en ook dat is gelukt, vanmiddag om 16.00 uur ben ik weggereden bij Safe met m'n eigenste GSX. De eerste 60 kilometer staan op het tellertje, en nu staat íe lekker uit te rusten in de garage met alle door de verzekering vereiste sloten.
't was heerlijk genieten vanmiddag :] :]

http://img71.imageshack.us/img71/6201/dsc1899kop1rx.jpg ((Afbeelding))
*O* *O*

Jij gaat je nog vele duizenden kilometers prima vermaken!

*O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan