Van droom tot realiteit

The_Engineer

Rookie
8 mei 2022
2
2
Beste leden,
Sinds enkele jaren droom ik ervan om te kunnen rijden met prachtige motoren. Als ingenieur ben ik nooit geboeid geweest door de theoretische gezeur uit de cursusboekjes. Voor mij gaat het om esthetiek en de vrijheid van beweging. Onlangs ben ik geslaagd voor het theoretisch gedeelte en ik heb eens rondgekeken voor 2dehands motoren en ik schrok me wat zeg !

Heel veel 2dehands motoren met duizenden kilometers en 20 jaar oude techniek, staan te koop voor 60%-80% van de huidige nieuwprijs 😂😂

Na mijn praktijkopleiding zal ik een nieuwe motor aanschaffen en het zal vermoedelijk een splinternieuwe zijn van rond 6k-7k euro en geen opgeknapte "vintage" "jubileum edition" stukje gespoten metaal voor 4k-5k euro :D

Groeten
 
Er zitten nog wel leuke koopjes/projecten tussen. 4-5k voor een 20 jaar oude motor weet ik niet te vinden hoor. Of je moet naar BMW gaan kijken.

1-2k, dat zie je meer.
 
Beste leden,
Sinds enkele jaren droom ik ervan om te kunnen rijden met prachtige motoren. Als ingenieur ben ik nooit geboeid geweest door de theoretische gezeur uit de cursusboekjes. Voor mij gaat het om esthetiek en de vrijheid van beweging. Onlangs ben ik geslaagd voor het theoretisch gedeelte en ik heb eens rondgekeken voor 2dehands motoren en ik schrok me wat zeg !

Heel veel 2dehands motoren met duizenden kilometers en 20 jaar oude techniek, staan te koop voor 60%-80% van de huidige nieuwprijs 😂😂

Na mijn praktijkopleiding zal ik een nieuwe motor aanschaffen en het zal vermoedelijk een splinternieuwe zijn van rond 6k-7k euro en geen opgeknapte "vintage" "jubileum edition" stukje gespoten metaal voor 4k-5k euro :D

Groeten
Citaat uit jouw eigen bericht:
theoretische gezeur

Ik, jouw bericht lezend: _O-_O-_O-_O-_O-
(vanwege het theoretisch gezeur van jouw bericht)


Effe serieus:

Wat zijn jouw wensen voor een motor?
Wil je ene toermotor? Wil je een naked? Wil je een supersport? Wil je een sportmotor? Wil je een 400cc'er? Of een 750cc'er? Of iets ertussen in? of juist lekker veel cilinderinhoud en vermogen, dan zou je bv een K1600 moeten aanschaffen ( 1600cc, 6-cilinders). Of zoek je toch een off-road? Wat wil je met de motor doen? Zondag's ermee rondje rond de kerk rijden of dagelijks woon-werk?

Zomaar wat theoretisch gezeur hier plaatsen helpt je niet jouw perfecte motor te vinden.
 
Niks mis met 20 jaar oude techniek.
Tijdje terug op een gloednieuwe Multistrada gereden. Leuke motor, maar absoluut geen investering van 16 tot 20k waard.
Ten opzichte van mijn bijna oldtimer TDM zag ik veel overeenkomsten in rijbeleving, zithouding en comfort. (maar niet in verbruik!)
Het deed me wel beseffen dat mijn remmen beter moesten kunnen. (En dat is ook bereikt)
Had van de Duc iets meer emotie verwacht. Ik hou het voorlopig bij m'n oude (maar gemodificeerde) gebakkie met prima techniek van 20 jaar oud.
Kocht 'm trouwens ergens in 2010 denk ik, voor €2200,-, en dat is hij nu 12 jaar later nog steeds waard.
 
wat een warme welkom 🙏❤️ Een echte motorbende hier 😇 Yamaha R-3 / MT-03 -achtige motoren boeien me om te starten he mannen !!!! Om het dagelijks verkeer f. You te zeggen en om wat vrijer te bewegen tussen steden, aan kust zones en in de bergen. Geen dagenlange tripjes 😜 Mijn vriendin wil graag ook achterop zitten. We kunnen allebei ook genieten van een heerlijke uitlaat geluid.Liefst een motor die op constante toeren niet teveel geluid maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan