Van ducati 848 naar ktm rc8

bkoppejan

MF'er
16 apr 2010
132
0
Klaaswaal
Hallo mede motor eigenaren,

Ik wil jullie een vraag voorstellen en dus om jullie mening vragen. Ik heb op dit moment een mooie getunde witte ducati 848 in mijn schuur staan maar ben ook voor de fun aan het rondkijken naar andere motoren.

Nu kwam ik een mooie carbon zwarte KTM rc8 tegen uit 2008 met volgens zeggen 185pk. Wat is nu jullie mening over de ktm? Zal ik de duc verkopen en de rc8 kopen of lekker de duc houden?

Bedankt alvast voor jullie meningen!!
 
Hallo mede motor eigenaren,

Ik wil jullie een vraag voorstellen en dus om jullie mening vragen. Ik heb op dit moment een mooie getunde witte ducati 848 in mijn schuur staan maar ben ook voor de fun aan het rondkijken naar andere motoren.

Nu kwam ik een mooie carbon zwarte KTM rc8 tegen uit 2008 met volgens zeggen 185pk. Wat is nu jullie mening over de ktm? Zal ik de duc verkopen en de rc8 kopen of lekker de duc houden?

Bedankt alvast voor jullie meningen!!
lees je even in bij het KTM forum
aan de oudere types mankeert nog wel het een en ander . niet dat Ducati`s probleemloos zijn.........Maar zou me nog eens goed bedenken
 
Hallo mede motor eigenaren,

Ik wil jullie een vraag voorstellen en dus om jullie mening vragen. Ik heb op dit moment een mooie getunde witte ducati 848 in mijn schuur staan maar ben ook voor de fun aan het rondkijken naar andere motoren.

Nu kwam ik een mooie carbon zwarte KTM rc8 tegen uit 2008 met volgens zeggen 185pk. Wat is nu jullie mening over de ktm? Zal ik de duc verkopen en de rc8 kopen of lekker de duc houden?

Bedankt alvast voor jullie meningen!!

Wat voegt de kleur van de motor toe aan het rijden :?
Of ben je poser in plaats van rijder. an wordt de kleur natuurlijk belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
luxeprobleem ;)

daar zal je toch zelf uit moeten komen..

ik zou wel genoegen nemen met een 848, maar ik neem met minder ook genoegen :)
 
Niet doen. Een Biggelaar getunede 848 rijdt stukken beter als een rc8. Daar kun je weer flink aan verspijkeren voor die naar je smaak is.

Of je moet dat juist leuk vinden ;)
 
Goedemorgen,

Bedankt voor jullie reacties!

Uiteraard is het een luxe probleem. En vindt de duc erg fijn en vooral snel rijden zeker omdat hij ook gekitteld is, maar de KTM RC8 is ook wel een erg mooie motor om te zien en was even benieuwd wat de KTM rijders hiervan vinden.
 
Hallo mede motor eigenaren,

Ik wil jullie een vraag voorstellen en dus om jullie mening vragen. Ik heb op dit moment een mooie getunde witte ducati 848 in mijn schuur staan maar ben ook voor de fun aan het rondkijken naar andere motoren.

Nu kwam ik een mooie carbon zwarte KTM rc8 tegen uit 2008 met volgens zeggen 185pk. Wat is nu jullie mening over de ktm? Zal ik de duc verkopen en de rc8 kopen of lekker de duc houden?

Bedankt alvast voor jullie meningen!!

Hoi,

ik heb precies de move gemaakt, die jij overweegt te gaan doen: van 848 naar RC8. Hier wat gedachten van mijn kant.

Allereerst is 185pk voor een standaard RC8 heel veel, want die heeft normaliter 150pk. Wat misschien zou kunnen is dat een RC8R dit vermogen na significante tuning bereikt. Maar 't gaat niet om een R, toch?

Ik heb destijds een RC8 gekocht omdat dat voor mij een tijdlang een droommotor was, ik vond en vind de looks echt heel tof. Maar wat hier al gezegd is: de RC8 (vooral de 1e jaren) is standaard geen allemansvriend. Er zit racegas op en dit in combinatie met en al rukkerige gasopname maakt 'm heel lastig te rijden (rotondes!). Ik wist dit en daarom liet ik me niet afschrikken tijdens de proefrit. Straatgas erop zetten helpt al heel wat namelijk en dat is niet lastig/duur. Mapping aanpassen is ook niet heel moeilijk, als je de juiste tools hebt (op 't RC8 forum kunnen ze je helpen). Dan heb je gewoon een goed rijdbare motor.

Iets over het verschil tussen de 848 en de RC8: de RC8 is qua zit, zeker als je van de Duc afkomt, erg ruim en voelt dan bijna als een sporttoermodel aan qua zit. Voordeel is dat de clipons en de pegs te verstellen zijn, maar zo sportief als de Duc krijg je 'm standaard niet ingesteld. De 848 heeft wat minder vermogen en best wat minder koppel (vooral onderin), maar voelt niet langzamer aan. De 848 is hoogtoeriger en de RC8 is erg lineair en geeft gelijk al veel koppel af. Ik vond dat prettig, maar aan de andere kant doet dat wel wat met je snelheidsbeleving. Ik rijd nu een Daytona 675, met best wat minder top end en koppel, maar bijv. door 't geluid en hoogtoeriger top end, lijkt deze harder te gaan. De RC8 stuur erg licht, bijna zo licht als de 848 zou ik zeggen.

Ik zou als ik jou was gewoon nog even doorrijden op de 848 en als je dan nog denkt aan een RC8, dan zou ik proberen te gaan voor een nieuwer model R. Dan maak je wel echt weer een stap (niet dat je dat niet doet met een standaard RC8 hoor, maar ik lees dat jouw 848 getuned is).

Succes en veel plezier, laat weten wat je uiteindelijk doet,

Jerd.
 
Laatst bewerkt:
Beste Jerd,

Afgelopen zaterdag maar eens een proefrit gemaakt op een RC8 (2008 model) erg mooie motor maar inderdaad zo'n ruime zit vind ik persoonlijk niet erg fijn. Gevoelsmatig vind ik mijn 848 qua koppel sterker aanvoelen dan als bij de RC8, maar dat is een gevoelskwestie. Het geluid vind ik ook minder "brullend" als bij mijn duc 848.

Al met al waardeer ik mijn 848 toch nog meer:):)
 
Beste Jerd,

Afgelopen zaterdag maar eens een proefrit gemaakt op een RC8 (2008 model) erg mooie motor maar inderdaad zo'n ruime zit vind ik persoonlijk niet erg fijn. Gevoelsmatig vind ik mijn 848 qua koppel sterker aanvoelen dan als bij de RC8, maar dat is een gevoelskwestie. Het geluid vind ik ook minder "brullend" als bij mijn duc 848.

Al met al waardeer ik mijn 848 toch nog meer:):)

Mooi!
 
Terug
Bovenaan Onderaan