Van een R1 bj. 1998 naar een R1 2003, mooiiiiiii!!

Rob Roelofs

Die hard MF'er
12 feb 2004
487
0
Ottersum
Goededag,
Het heeft allemaal iets of wat langer geduurd dan verwacht, maar hier zijn ze dan......de foto's van mijn nieuwe R1 bj. 2003!! Echt een super machine.
Ik heb de motor onlangs laten voorzien van een DEVIL demper, met overweldigende sound (een echte aanrader), alsmede knippers geintegreerd in het achterlicht.
Hier dan eerst mijn oude R1:
full
 
Goededag,
Het heeft allemaal iets of wat langer geduurd dan verwacht, maar hier zijn ze dan......de foto's van mijn nieuwe R1 bj. 2003!! Echt een super machine.
Ik heb de motor onlangs laten voorzien van een DEVIL demper, met overweldigende sound (een echte aanrader), alsmede knippers geintegreerd in het achterlicht.
Hier dan eerst mijn oude R1:
(Afbeelding)
En hier de R1 van 2003 :
full
 
Wat is het grootste verschil tussen die 2?

Rij zelf ook nog een 98er. Maar ga straks voor de ZX10R })
Het grootste verschil, nou de R1 '03 heeft een velere soepelere vermogenskromme....de '98 daarentegen is veel nerveuzer en onvoorspelbaar.
Verders is de R1 '03 erg wendbaar, lekker licht, heeft injectie ipv carburateurs en de power icm de devil demper is echt MEGA ! ! !
Maarrrrrrrrrrrrrrr een ZX10 is ook zekersssss mooi.
Succes nog met het zoeken naar een nieuwe motor.
 
vind eigenlijk de paint van je '98 een stuk mooier ...
Nou moet ik eerlijk bekennen........dat vond ik in het begin ook.
Maar dat is gewoon even wennen, omdat deze fiets niet zo van de flitsend en felle kleuren heeft. De combinatie zilver-zwart kijkt gewoon superrrrrr bij een R1.
 
lekkere motor he, heb er ook 1 met dezelfde uitlaat en heb er ook maar even race bochten van laser laten monteren(exup klep ook weg), powercommander, BMC filter, dan heb je wel een heel vet geluidje hoor, maar nogmaals EEN HELE VETTE MOTOR!!!

mzzls
 
Zou je voor mij een foto kunnen maken van het uitlaat gedeelte (vanaf waar pijp uit kuip komt t/m kontje) ? :9~ zo geil een hoge devil
 
gezien de stikkers is het een 2002 model, maar de remklauw is wel 2003? heb je Hem in 2003 gekocht of zo?
je ziet aan het model bijna het verschil niet, maar wel aan de stikkers en remklauw, 2002 heeft een extra R1 onder YZF R1 en de blauwe klauw, die heeft de 2003 niet!
zoals je hier onder kunt zien!

misc
 
Laatst bewerkt:
Beste Rob,

Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik heb zelf (bijna) dezelfde overstap gemaakt, en het bevalt prima!!!!

Lees mijn topic maar even door (met foto's van '98 R1 rood/wit en mijn 2002 model): Andere R1 gekocht.

Ook heb ik bijna dezelfde ervaringen met het verschil van model.

Rijd voorzichtig!!

Gr..
 
Valt me op dat R1 rijders veelal trouw blijven aan het model. En dat gaat ook voor mij op. Na mijn vorige '99 R1 rij ik nu een 2002.
En in gedachten zit ik al op het huidige model. :9~
 
Valt me op dat R1 rijders veelal trouw blijven aan het model. En dat gaat ook voor mij op. Na mijn vorige '99 R1 rij ik nu een 2002.
En in gedachten zit ik al op het huidige model. :9~

Voor mij geld: Eens een Yamaha, altijd een Yamaha!!!

In de juiste volgorde:

Yamaha FZR400RR ('91), FZR600 (93), FZR1000 ('95), YZF-R1 ('98), YZF-R1 ('02) en mijn volgende motor wordt zeker weer een R1... :}

Groetjes,
 
mooie motor he,heb zelf ook eerst een 98er gereden<olie zuiper> heb nu ook 2002 r1 met stuurdemper,high level two broders buis dr op <rydt fantasties>aleen die van jou heben ze de verkeerde kleur gespoten,ps was de rooie verf op? nee hoor is maar een grapje,smaaken verschillen,zolang dr maar r1 op staat daar kun je teminste mee streeeeepen!!!!!
 
wat is het voordeel van injectie..????? :?
meestal verbruikt de motor meer brandstof dan met carbs....... :X
 
wat is het voordeel van injectie..????? :?
meestal verbruikt de motor meer brandstof dan met carbs....... :X
Voordeel van injectie.....tja effe denken hoor zo technicus ben ik nou ook weer niet, maar het voordeel is volgens mij wel dat de brandstofinspuiting beter gedoseerd wordt toegevoegd, waardoor een betere vermogingskromme ontstaat.
Verders heeft de R1 2003 het voordeel geen handmatige choke meer te hebben, met allerlei gedoe ten gevolge. Gewoon starten en lopen en de motor (injectie), bepaald zelf op ieder moment de benodigde brandstof in elke situatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan