Van een TDM900 naar?

BertD78

Rookie
23 jun 2019
26
3
Waddinxveen
Beste allen,
Op dit moment rij ik een TDM 900 uit 2005.
Ik ben aan het oriënteren voor een andere motor. Omdat ik 1,96m ben en niet de dunste meer pas ik niet op alle motoren.

Zelf dacht ik aan een BMW1200 GS deze is zwaarder dan de TDM900 en mogelijk ook iets trager vanwege zijn gewicht.

Welke goede alternatieven zijn er nog meer?

Ik mis op de TDM de breedte van de tank met veel zij wind en harde wind kan je niet goed klemmen.
Dat merk je ook bij een noodstop helaas heb ik die laatst moeten maken.

De bedoeling is wel dat ik minimaal 300km aaneengesloten kan rijden op deze motor.

Groeten,
Bert
 
Beste allen,
Op dit moment rij ik een TDM 900 uit 2005.
Ik ben aan het oriënteren voor een andere motor. Omdat ik 1,96m ben en niet de dunste

Ik mis op de TDM de breedte van de tank met veel zij wind en harde wind kan je niet goed klemmen.
Dat merk je ook bij een noodstop helaas heb ik die laatst moeten maken.



Groeten,
Bert
Hoi Bert,

Ook ik rij een TDM 900, ik kan je begrijpen dat je een keer wat anders wil.
Ik begrijp alleen je klacht over de breedte van de tank met wind en noodstop niet?
Ik rij van maart tot november, soms december, niet alleen met mooi weer dus. Ook regelmatig met wind, een noodstop genoeg gedaan. Wat zijn dan precies jouw klachten, en denk je niet dat dit bij andere motoren ook zo zal zijn.
Ga eens proefrijden met een andere motor, liefst met slecht weer, kijk of je ervaring anders is?
Ik ben benieuwd.
 
Hoi Bert,

Ook ik rij een TDM 900, ik kan je begrijpen dat je een keer wat anders wil.
Ik begrijp alleen je klacht over de breedte van de tank met wind en noodstop niet?
Ik rij van maart tot november, soms december, niet alleen met mooi weer dus. Ook regelmatig met wind, een noodstop genoeg gedaan. Wat zijn dan precies jouw klachten, en denk je niet dat dit bij andere motoren ook zo zal zijn.
Ga eens proefrijden met een andere motor, liefst met slecht weer, kijk of je ervaring anders is?
Ik ben benieuwd.
Je kan niet knijpen zeg maar, je zelf vast zetten omdat de motor erg smal is.
Zelfde geld dan als je hard moet stoppen en naar voren wordt gedrukt door de krachten die vrij komen.

Met de les motor heb ik ook met storm gereden dat voelde toen wel beter aan omdat jij je beter vast kan zetten.
Voor de rest geen klachten over de tdm hij is erg soepel en na het opnieuw afstellen van de kleppen ook een hoop power.
 
Ik het respect voor jouw verhaal, ik neem het ook serieus. Toch staat het erg ver weg bij mijn eigen ervaring. Ik heb het vermoeden dat dit op bijna elke motor gaat ervaren. Mij advies is om te gaan proefrijden met een motor die jou geschikt lijkt.
Hier ook een TDM900-rijder. Ik sta in het kamp van @Speedking2.0 : hard remmen in combinatie met de vorm van de tank helemaal geen probleem.
 
KTM 1190/1050/1090/1290 adventure

Edit: ik herken jouw klacht wel. Ik heb op mijn tdm850 ook altijd moeite gehad met aansluiting aan de tank. Op de een of andere manier was dat te intensief zegmaar, moest er altijd heel bewust mee bezit zijn en was vermoeiend voor de benen. Op de KTM heb ik dat niet meer.
 
Laatst bewerkt:
KTM 1190/1050/1090/1290 adventure

Edit: ik herken jouw klacht wel. Ik heb op mijn tdm850 ook altijd moeite gehad met aansluiting aan de tank. Op de een of andere manier was dat te intensief zegmaar, moest er altijd heel bewust mee bezit zijn en was vermoeiend voor de benen. Op de KTM heb ik dat niet meer.
Mag ik vragen hoelang jij bent?
 
Ik heb nu het volgende oriëntatie lijstje:
BMW 1200 GS bouwjaar na 2008
Kawasaki Versys 1000
KTM 1190
BMW S 1000 XR
Suzuki V-Strom 1000 DL
 
Ik heb nu het volgende oriëntatie lijstje:
BMW 1200 GS bouwjaar na 2008
Kawasaki Versys 1000
KTM 1190
BMW S 1000 XR
Suzuki V-Strom 1000 DL
Iemand nog op of aanmerkingen over dit lijstje?
Grotendeels is het woon werk verkeer 60km per dag en af en toe een rit van 440km op een dag.
 
Triumph tiger 1050 zou je evt nog kunnen toevoegen.

De echte vraag is; hoe ga je kiezen? Op alles proefrijden lijkt me vrij lastig.

Er zit wel eea aan variatie in het ljjstje. Je zou bijv kunnen beginnen met verbruik, vermogen, aanschafkosten, onderhoudsintervallen etc onder elkaar te zetten.
 
Triumph tiger 1050 zou je evt nog kunnen toevoegen.

De echte vraag is; hoe ga je kiezen? Op alles proefrijden lijkt me vrij lastig.

Er zit wel eea aan variatie in het ljjstje. Je zou bijv kunnen beginnen met verbruik, vermogen, aanschafkosten, onderhoudsintervallen etc onder elkaar te zetten.
Daarom zet ik het ook hier neer er zullen vast wel mensen zijn die ervaring hebben met deze motors.
En heb het ook even neer gelegd bij de motorzaak waar mijn tdm nu in onderhoud is.
Die weten technisch vaak beter welke motor wel en niet.

En ja op de meesten zou je kunnen proefrijden.
 
Iemand nog op of aanmerkingen over dit lijstje?
Grotendeels is het woon werk verkeer 60km per dag en af en toe een rit van 440km op een dag.
Ik heb wel een vraag en een opmerking.
Ben je van plan om de winter door te rijden? Zo niet heb je de tijd tot het voorjaar om veel proefritten te regelen. Kijk naar wat je mooi vindt, gezien jouw voorkeur voor allroad achtige is er veel keuze. Ga naar motorzaken kijken en zitten op wat jou mooi lijkt. Past het? Ga dan proefrijden.

Hier hoor je veel voorkeuren van anderen, hoe goed bedoeld ook, is dat niet per se jouw voorkeur.
Ga ontdekken en ervaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan