Van Honda VTR naar een KTM RC8

Levi_rsv_mille

Die hard MF'er
5 mei 2009
507
4
Ik hem mijn VTR nog niet zo heel lang (net een jaartje) ben er erg blij mee en hij rijd fantastisch.

ALLEEN, ik ben erg onder de indruk (uiterlijk en prestaties) van de RC8. Ik denk er serieus over na om deze gigantisch dikke Ossterreicher aan te schaffen.

Heeft iemand op het forum ervaring met deze porno fiets? Wat denken jullie er uberhaupt over..



Uploaded with ImageShack.us
 
Tja, et ziet er erg extreem uit, ben wel benieuwd of daar enigzins mee op de openbare weg te rijden valt
 
Het is een opvolger te noemen, maar omdat buiten het circuit de mogelijkheden om de teugels los te laten alleen maar minder zijn geworden, is het eerder een emotionele keuze dan dat je er werkelijk meer mee kan op straat. Maar emotionele keuzes zijn vaak wel doorslaggevend...
 
Geen ervaring mee maar is het niet gewoon zo dat als je deze hebt je in een mega sexsymbool veranderd? Dat je Johny Depp meets weetikveelwievrouwennogmeerlekkervinden veranderd.

Ik bedoel:
2 cilinder = cool
KTM = vet
SuperSport = Geyl

En dat alles verpakt in oranje! *O*

Ik zeg gewoon doen..... :]


Maar kan hem zelf niet betalen en heb geen idee hoe zo'n ding zal rijden
 
In het SP topic is er ook iemand van een sp1 naar een ktm rc8 overgestapt. Kan alleen maar beter worden lijkt me. Moderner, lichter, meer vermogen. En heb gelezen dat er goed mee te rijden valt en de zitpositie erg goed is voor een ss. Als je het geld heb, doen man!
 
:^
Mooi en apart.
Als die ook nog lekker rijdt is het een topper!


Dat lekker rijden is toch per persoon verschillend. Ik mijn vriendegroep vind het gros een 2 cilinder maar niks, ik vind het superlekker rijden. dus ja het is ook een stukje gewenning. En apart is ie zeker, hoeveel rijden er nou zo rond?....
 
Klopt, dat is iets persoonlijks. Als jij em goed vindt rijden zie ik dus geen reden om de fiets niet te kopen in jouw geval.

En ik heb er nog nooit of zelden 1 zien rijden dat maakt em ook apart vind ik.
 
Laatst bewerkt:
De rc8 is voor een ss best comfortabel omdat alles instelbaar is, voetsteunen, kont, clipons. Kan je `m helemaal op jezelf aanpassen. Zadel is dan wel weer knalhard. Ik zou geen 2008 kopen, best wel wat kinderziektes. Het blok is behoorlijk rauw, trilt flink, schakelt lomp, felle gasreactie. Ik heb laatst op een 2011 RC8 gereden en dat lijkt wel een compleet andere motor, blok loopt veel mooier, rustiger en een pak meer pk`s
 
Laatst bewerkt:
Degene die overgestapt is van sp1 naar rc8 ben ik, moet zeggen dat het me erg goed bevalt.
Wel erg wennen aan een veel wendbaardere fiets, maar hij stuurt super en gaat als de brandweer!!

Qua zit is hij echt super, erg comfortabel, en lekker ruim.

Iedereen mekkert erover dat hij zo moeilijk rijdt, maar als je van een sp1 af komt, is het een erg makkelijke motor.
Mijn enige punt van kritiek is, de bak is erg vaag, maar je kunt je pook behoorlijk verstellen en sindsdien heb ik er geen moeite meer mee.
Ik heb 1 tandje minder op het voortandwiel en dat ding is niet meer aan de grond te houden, heerlijk!!

Paar poserplaatjes ter illustratie:

oude:

GroteFoto-PRQZ67CD.jpg


motor.JPG


Nieuwe:

mien%20brommert.jpg


woutert.jpg
 
Heb vorig jaar een proefrit op een RC8R gemaakt. Vond het een erg fijne wendbare motor en met mijn lengte van 1.95m een van de weinige sportmotoren waar ik echt goed op zitten.

Groot nadeel vond ik het feit dat er eigenlijk niet rustig mee te rijden is. 50 in de 2e versnelling is een no go, dat moet in de 1e versnellling met al het bijbehorende kabaal. Dat is even leuk, maar na 5 minuten begint het je behoorlijk de keel uit te hangen. Als je dus ook rustige ritjes wil gaan maken dan kon het nog wel eens lastig worden. Maar als je toch overwegend sportief rijdt, zie ik geen reden om hem te laten staan.

Ik heb er geen gekocht vanwege de toen nog stevige prijs en om bovengenoemde reden.
Toerritjes met de vriendin zouden dan echt tot het verleden horen... :')
 
Ik heb ook nog met meer dan normale interesse naar een RC8 gekeken :9~
Wat een mooie machine..

Ik heb er op gereden en het leek wel een BMW (maar dan geen S }) ), zo comfortabel zit je erop. Werkelijk alles is te verstellen, zelfs het zadel kan in 2 standen gezet worden.. Maar dat comfortabele gaf mij wel een dubbel gevoel; ik zit op een echte supersport, maar krijg het idee dat ik op een toerbuffel aan het rijden ben. Mijn persoonlijke mening natuurlijk, maar als ik op een supersport rij, wil ik het ook voelen..

Ik heb ermee gereden, en het eerste wat me opviel was dat hij erg lekker rijdt, alleen niet zo heel erg sterk aanvoelt in lagere toeren. Ik denk dat daarom veel mensen een kleiner vóórtandwiel monteren zodat hij wat eerder bij de les is.

Het viel mij verder op dat ik snel last kreeg van tintelende vingers, maar dat is denk ik iets typisch voor een 2-cilinder want op een RSV1000R had ik er ook last van (of ben ik dan nu echt een oude ... aan het worden).

Ik heb de KTM samen met een RSV1000R Factory getest, maar ik kreeg niet het idee dat de KTM in de standaard uitvoering sneller is dan de RSV, als je dat belangrijk vindt natuurlijk..

Verder is het dashboard een ware zoektocht; ik geloof dat je nog ergens kunt zien hoe hard je rijdt, maar helemaal zeker weet ik dat niet meer *D

Ik heb op een 2008 model gereden en die heeft een iets andere toerenteller dan de nieuwere; hij is in het eerste model wat lastig af te lezen, maar het oogt wel prachtig!

Ik heb ook uren lang op de site van KTM gekeken naar alle opties die je kunt bestellen; echt prachtig (en ook prijzig natuurlijk)!

Wat mij deed twijfelen was het feit dat de eerste serie last had van versnellingsbak problemen. De motor die ik had gezien had alle updates gehad, maar ik had nog steeds mijn twijfels omdat ik tijdens de proefrit toch nog 2 keer "tussen de versnelling" in kwam..

En de genoemde trillingen; ik was er niet van overtuigd dat dit voor dagelijks gebruik mij zou blijven bevallen, hoewel het wel erg veel beleving geeft, zeker met een mooi Akra systeem :9~

Tenslotte had ik ook een grote "fout" begaan door op de S1000RR te gaan rijden; zo'n 4 cylinder is mij in het dagelijks gebruik toch wat aangenamer, zelfs één met bijna 200 pk..

Maar goed, het had niet veel gescheeld of er had een mooie witte in de schuur gestaan, oh ja die staat er nu ook alleen met wat meer kleuren en meer cilinders..

Ik wens je veel wijsheid, maar ik zeg toch: DOEN!
en als je het geld hebt; een 2011 RC8R :9~ :9~

Groet,
Martin
 
Laatst bewerkt:
Ik vind een VTR heel mooi, maar van een RC8 raak ik "heftig geinspireerd" :9~
 
Het is een schande dat die dingen amper verkocht worden net als de rsv4. DOEN DUS.
 
Ik heb ook nog met meer dan normale interesse naar een RC8 gekeken :9~
Wat een mooie machine..

Ik heb er op gereden en het leek wel een BMW (maar dan geen S }) ), zo comfortabel zit je erop. Werkelijk alles is te verstellen, zelfs het zadel kan in 2 standen gezet worden.. Maar dat comfortabele gaf mij wel een dubbel gevoel; ik zit op een echte supersport, maar krijg het idee dat ik op een toerbuffel aan het rijden ben. Mijn persoonlijke mening natuurlijk, maar als ik op een supersport rij, wil ik het ook voelen..

Ik heb ermee gereden, en het eerste wat me opviel was dat hij erg lekker rijdt, alleen niet zo heel erg sterk aanvoelt in lagere toeren. Ik denk dat daarom veel mensen een kleiner vóórtandwiel monteren zodat hij wat eerder bij de les is.

Het viel mij verder op dat ik snel last kreeg van tintelende vingers, maar dat is denk ik iets typisch voor een 2-cilinder want op een RSV1000R had ik er ook last van (of ben ik dan nu echt een oude ... aan het worden).

Ik heb de KTM samen met een RSV1000R Factory getest, maar ik kreeg niet het idee dat de KTM in de standaard uitvoering sneller is dan de RSV, als je dat belangrijk vindt natuurlijk..

Verder is het dashboard een ware zoektocht; ik geloof dat je nog ergens kunt zien hoe hard je rijdt, maar helemaal zeker weet ik dat niet meer *D

Ik heb op een 2008 model gereden en die heeft een iets andere toerenteller dan de nieuwere; hij is in het eerste model wat lastig af te lezen, maar het oogt wel prachtig!

Ik heb ook uren lang op de site van KTM gekeken naar alle opties die je kunt bestellen; echt prachtig (en ook prijzig natuurlijk)!

Wat mij deed twijfelen was het feit dat de eerste serie last had van versnellingsbak problemen. De motor die ik had gezien had alle updates gehad, maar ik had nog steeds mijn twijfels omdat ik tijdens de proefrit toch nog 2 keer "tussen de versnelling" in kwam..

En de genoemde trillingen; ik was er niet van overtuigd dat dit voor dagelijks gebruik mij zou blijven bevallen, hoewel het wel erg veel beleving geeft, zeker met een mooi Akra systeem :9~

Tenslotte had ik ook een grote "fout" begaan door op de S1000RR te gaan rijden; zo'n 4 cylinder is mij in het dagelijks gebruik toch wat aangenamer, zelfs één met bijna 200 pk..

Maar goed, het had niet veel gescheeld of er had een mooie witte in de schuur gestaan, oh ja die staat er nu ook alleen met wat meer kleuren en meer cilinders..

Ik wens je veel wijsheid, maar ik zeg toch: DOEN!
en als je het geld hebt; een 2011 RC8R :9~ :9~

Groet,
Martin


Ik heb op de 2008 en de 2011 demo gereden, de 2011 met z`n dubbele onsteking e.d. is echt een enorme verbetering. Het ding voelt zo soepel aan en trekt als een malloot vanaf 2000 toeren zonder te bokken of kettingslaan. Het is echt met afstand de beste twin die ik ooit gereden heb, en dat zijn er nogal wat.
 
Ik heb op de 2008 en de 2011 demo gereden, de 2011 met z`n dubbele onsteking e.d. is echt een enorme verbetering. Het ding voelt zo soepel aan en trekt als een malloot vanaf 2000 toeren zonder te bokken of kettingslaan. Het is echt met afstand de beste twin die ik ooit gereden heb, en dat zijn er nogal wat.

Ik heb alleen een 2008 gereden, dus wat jij zegt zal ongetwijfeld kloppen.. Nog een reden om voor een 2011 RC8R te gaan voor TS *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan