Van licht naar zwaar rijbewijs

Downunder

bmaps.nl
16 okt 2002
4.077
836
Zuidlimburg
Instagram
Hallo beste mensen,

over ongeveer 6 maanden mag ik dan eindelijk ook op een zware motor rijden. Ik ben me dus al een beetje aan het orienteren over wat ik dan in plaats van mijn Honda nx250 wil gaan rijden.

Ik heb heel wat prettige km zonder ongelukken kunnen afleggen, en ik meot zeggen, dat ik zeer tevreden ben over deze motor, alleen het motorvermogen is te weinig voor wat ik ermee doe. Namelijk toch wat meer woon-werkverkeer, en voor de rest lekker toeren :]

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik toch wel een yamaha diversion wil. Waarschijnlijk de 600cc, maar ik ben ook aan het twijfelen over die 900cc versie.

Let wel: ik toer liever dan dat ik op een supersport zit, dus echt superveel vermogen enzo, daar geef ik niet zo heel veel om. Moet gewoon lekker rijden :)

Maar wat is wijsheid, want ik bedoel, de overstap van 250 naar 600 lijkt me anders dan ineens naar 900? Iemand ervaringen op dit gebied? (lijkt me wel ;) )
 
Ik ben overgestapt van 400 naar 1100, geen probleem voor mij (ik ben zelf vrij groot en kan het gewicht van die 1100 goed hebben). Ik heb geen klein rijbewijs gehad, dus wel op een zware (74pk) motor gelest. Het beste is gewoon proefrijden, zoals ongeveer een ieder je hier zal aanraden. Ik denk namelijk dat de overstap van 250 naar 600 of 900 cc niet zo verschillend zal zijn, het verschil zal in jou ogen altijd veel zijn. Het is een kwestie van geduldig die motor leren kennen, dan maakt het niet uit hoeveel cc's het zijn. Tenzij het ding gewoon te veel kilo's voor je weegt, dan word het weer onveiliger natuurlijk, succes met je keuzen, een testrit doet wonderen denk ik.
 
in 600 cc is genoeg leuks te vinden. honda cbr600 is vaak geprezen all-rounder. kan je leuk sportief mee rijden, maar ook prima mee woon-werk-verkeer-en.

andere optie: suz. gsx600f, honda cb600s, fazer 600. ojee. zat leuks.
 
in 600 cc is genoeg leuks te vinden. honda cbr600 is vaak geprezen all-rounder. kan je leuk sportief mee rijden, maar ook prima mee woon-werk-verkeer-en.

andere optie: suz. gsx600f, honda cb600s, fazer 600. ojee. zat leuks.


Maar het vreemde is dat ik die dingen helemaal niet zo mooi vind :X

Ik wil meer een toermotor hebben, eigenlijk liever dan zo'n sport. Daarom viel mijn keus haast op de diversion 900, ik zag hem laatst staan bij motoport, en vind hem echt :9~ met die koffers enzo :)
 
Knijp eens in je arm, Sport tourders zijn toch veel mooie dan zo'n saaie div :+
Ik mag ook over 6 Maanden mijn 100 pk benutten :z :Z
 
Knijp eens in je arm, Sport tourders zijn toch veel mooie dan zo'n saaie div :+
Ik mag ook over 6 Maanden mijn 100 pk benutten :z :Z


Dat kan wel zo zijn dat een div als saai word bestempeld :) , maar mijn eigenlijke vraag was of het nou verstandig is om in 1x naar de div 900 te gaan omdat de overstap qua vermogen me een groot verschil lijkt, en ik hoopte dat iemand me daar wat meer duidelijkheid over kan geven. Misschien stel ik me gewoon aan ofzo?
 
Misschien stel ik me gewoon aan ofzo?

:^ :+

Lijkt mij niet zo'n probleem vooral niet met een tourmotor hij zal alleen wat moeilijker te handelen zijn maar voor de pk's zal ik het niet laten...Er zijn zoveel mensen die met 100 pk beginnen ik denk dat een div 900 er niet meer zal hebben...
 
:^ :+

Lijkt mij niet zo'n probleem vooral niet met een tourmotor hij zal alleen wat moeilijker te handelen zijn maar voor de pk's zal ik het niet laten...Er zijn zoveel mensen die met 100 pk beginnen ik denk dat een div 900 er niet meer zal hebben...

Dat handelen zal idd wel wennen worden, want nu kan ik echt alles met die Honda :)

maarja, dat weegt ook helemaal niets, dus zo heb ik ideaal geleerd te rijden denk ik.

Een testritje te zijner tijd zal het dan toch maar moeten uitwijzen..
 
Ik denk dat als je voor de eerste keer op een 900CC gaat zitten en je het gas opentrekt, dat je even met je billen knijpt ;)
Maar het went snel.
Huur de 900CC een weekend en je kan een oordeel vellen ;)
 
Dat denk ik ook wel. Ik kan me de eerste rit op mijn huidige motor nog wel herinneren..

ik had dus echt het gevoel van, meer hoeft echt niet :P

Maarja, nu weet ik wel beter. Huren is idd helemaal geen slecht idee.
 
Ach, ben meteen op een gsxr 750 begonnen als eerste motor (nog steeds trouwens).
Volgens mij als je over genoeg zelfkennis en niet al te suicidale neigingen beschikt nog gewoon op een 1300 stappen.

Ik bedoel je went snel genoeg aan je eigen motor. Alleen moet je niet afgestraft worden door je motor, maar goed dan weet je het voor de volgende keer. :z

Niet dat mij dat overkomen is overigens, maar zie het meer als een algemene waarschuwing om toch voorzichtig te blijven.
 
Dat denk ik ook wel. Ik kan me de eerste rit op mijn huidige motor nog wel herinneren..

ik had dus echt het gevoel van, meer hoeft echt niet :P

Maarja, nu weet ik wel beter. Huren is idd helemaal geen slecht idee.
Hey mede Limbo mens,,wil je me ff toevoegen in je msn? p.leenders@home.nl

of stuur me ff een mail

thnx
 
Terug
Bovenaan Onderaan