Van motor naar motorscooter

Volgens mij word ik totaal verkeerd begrepen op sommige vlakken haha.

Helemaal het punt windbescherming en kleding. Ik weet niet waarom er nu gereageerd word als of ik heb gezegd dat ik kurkdroog in t-shirt en korte broek wil rijden? _O-

Ik ben gewoon een echte koukleum. Als t kwik onder de 20 raakt dan gaat de verwarming al aan. Dus wat windbescherming zou wel fijn zijn ja (had ik natuurlijk ook kunnen bedenken voor de aanschaf van CB650F). Maar ik heb nergens gezegd dat ik helemaal kurkdroog en 100% uit de wind wil zitten, maar iets wat wel wat bescherming bied tegen de snijdende koude wind zou fijn zijn (onthoud dat ik t snel koud heb).
Anders zou iedereen wel op een nakedbike rijden toch?

Nu kan ik gelijk t verhaal over de kleding beter uitleggen. Eerder reageerde ik al met dat ik niet de intentie heb om zonder kleding te rijden. Maar wel met minder lagen kleding. Nu draag ik gemiddeld 3 lagen op mn benen (thermo broek -> spijker -> gevoerde over-broek) en 4/5 lagen boven kleding (thermo -> tshirt - > trui -> vest/bodywarmer -> motorjas) in de koudere maanden. Terwijl op mn werk een spijkerbroek en een vest of trui onder mijn werkjas wel genoeg is. Dus dan ben ik gewoon lang bezig met omkleden.

Dus ja als ik meer wind bescherming zou hebben dan scheelt het enorm in tijd qua aan en uit kleden. Als dat zou betekenen dat ik wat langer in t jaar kan rijden met motorjeans en gewoon alleen een trui onder de jas.

En nu komen we toe op de motoren wat ik even wil toelichten en waarom ik de topic opende.
Ik zoek;
- Bagage opties zonder een topkoffer, vind ik niet staan (juist wel gaaf op een adventure bike of grotere tour fiets)
- Wind/regen bescherming (dus niet 100%! Maar wel meer dan mn huidige naked)
- Zonder ketting
- Iets wat mee komt in t verkeer, maar het hoeft dus niet perse een zware fiets te zijn.

En wat dat lijstje aanvinkt is:

-Zwaardere fietsen (van o.a BMW)
-Motorscooters

Dus ik vraag me gewoon af wat de meningen zijn van motorscooter rijders die om wat voor reden dan ook een motorscooter rijden.

Ik sluit bijv. een 1200 GS of RT ofzo niet uit, maar dat is sowieso een optie die ik ook overweeg. Al lijkt me een 1200 heerlijk, Misschien wel een beetje overkill als t om korte ritten gaat.
Maar ik wil juist iets horen over die motorscooters omdat ik daar gewoon weinig over weet, niet veel mensen in NL rijden er op. In het buitenland (vooral zuid europa) zie je niks anders. Dat moet toch ook met een reden zijn?

Ik wil sowieso komende tijd even goed orienteren en een forum als deze helpt daar enorm bij :t Ik wil over een tijdje sowieso even goed gaan proefrijden op zowel motorscooters als motoren maar een beetje ouwehoeren op het motor-forum kan natuurlijk al een hoop dingen uitsluiten of juist aan de lijst toevoegen

Ik heb zelf altijd motoren gereden, nog voor ik zelfs een autorijbewijs had. Dat ging van naked bikes tot touring bikes en alles er tussen in. Beetje schaamtelijk hoe snel ik switch(te)... Dit jaar m'n motor omgeruild voor de Honda Forza 350.

Ik kan je nu wel met zekerheid garanderen dat een motorscooter duizend maal praktischer is dan gelijk welke motor die ze hier kunnen aanhalen. Nee, het is niet 'cool' en je wordt niet begroet en iedereen vind ze saai. Eerlijk gezegd vind ik de Forza een droom en kan ik deze ten zeerste aanraden nadat je eens testrit gedaan hebt.

Waarom? Ten eerste bergruimte, er is plek zat onder het zadel en je krijgt standaard een topkoffer erbij. Topkoffer te suf? No problem, is er op 1 2 3 afgehaald en weer opgezet. Je krijgt makkelijk een helm en een rugzak onder het zadel en nog wat andere zooi. Test het bij je dealer!

Ten tweede heeft ie een elektronisch verstelbaar windscherm. Ideaal! Ben zelf een koukleum en op de hoogste stand kan de wind me gestolen worden. Dit in combinatie met de Honda handvatverwarming (extra optie) maakt het gezellig rijden. Ik rijd heel het jaar door, heftige sneeuwval nagelaten.

Ten derde is de Forza 350 zeer stevig gebouwd en licht. Ik heb er al stoten mee uitgehaald waarbij ik op een motor waarschijnlijk onderuit gevlogen was. Laatste krachttour was er een waterski van maken toen alles hier blank stond. De Forza reed door het water heen (dat al tot boven de treeplank) kwam op de STOCKbandjes. Niet aan te raden maar de Forza gaf geen krimp.

Zo zijn er nog duizend redenen aan te halen. Honda, dus die gaat wel even mee. Goedkoop in onderhoud. Ja, op zich zwakkere 350cc (330cc) t.o.v. andere merken maar hij brengt me overal. Snelweg is geen probleem voor dit ding. Euro5, love it or hate it. Zit voor mezelf en passagier supercomfortabel. Treeplank biedt veel houdingen. Keyless System, easy peasy. Snel geparkeerd.

Enige nadeel? Het is geen motor, gek toch.

Nou, iemand van Honda die me wil aannemen? :D Alle gekheid terzijde, spring gerust het Forza topic eens binnen.

Mijn set-up is momenteel de Forza 350 voor practicality en een Monkey omdat het kon. Tot dusver, best of both worlds. Behalve als je kickt op snelheidsboetes...
 
zo koud is het ook weer niet. Net gerijlest met winterjas en broek voel helemaal niets van
Toen ik gisteravond ff een stuk ging fietsen, vond ik het toch wel fijn om ff handschoenen aan te hebben. Dan ga je niet eens hard en nog had ik kouwe vingertoppen. :) Op de motor zijn zomerhandschoenen nog wel te doen tot +/- 12 graden. Voor de koude maanden heb ik verwarmde handschoenen met accu's, dus ik doe ik ook nog wel eens aan op de trapfiets.

Anyway, hier gaat de motor de schuur in zodra ze gaan strooien. De motorscooter (behandeld met ACF50) gaat dan de weg op, maar alleen op de momenten dat ik zin heb om te rijden. Met een kleine dreumes en een vrouw die ook in het weekend in de zorg werkt, blijft er niet heel veel tijd over, helaas.
 
Yep, Ik trek een oud topic uit het graf.

Omdat het mij is overkomen.
Ik heb een perfect lopende Tracer 900 (2017) ingeruild op een TMAX DX
Bij motorminnende kennissen leverde dit verbazing en verbijstering op.

Waarom dan!?

De Tracer was vrijwel perfect. En snel.

Ik merk dat ik als motorrijder fases doormaak. Voluit op het gas geeft een kick, maar als je het elke dag doet (ww verkeer), dan ga je wennen aan de snelheid.
Even inhalen, tikje op de QS, en ik zie snelheden in het display die gevaarlijk kostbaar worden. Ik ben een paar keer goed weggekomen (duur, maar geen rijbewijs kwijt)
Uiteindelijk is het de kunst van jezelf steeds maar weer inhouden.

Een groter issue was dat mij degenererend lijf na een uur rijden allerlei pijntjes en krampen begint te vertonen.
Even op de stepjes staan, de benen strekken, en het gaat wel weer - maar het leidt de aandacht af van genieten.
Niet de schuld van de motor, meer de leeftijd. (pensioen aan de horizon!)

Enter de TMAX.
De Tracer was ordegroottes sneller, maar de scoot is ook wel vlot, inhalen op de snelheid geen probleem.
Het ding is in feite een soort Goldwing in scootervorm. Ik zit met mijn 1m90 lange lijf comfy met de voeten in een prettige positie.
Bovendien uit de wind, en de elektrische handvaten en zadel zijn ook geen nadeel. En cruise control..
Met een podcast op 't oor door de file.

Inderdaad, 10 jaar geleden zou ik niet dood gevonden willen worden op zo'n ding, nu geniet opa er van.
Lach maar.. Voor mij werkt de keuze.
 
Een groter issue was dat mij degenererend lijf na een uur rijden allerlei pijntjes en krampen begint te vertonen.
Even op de stepjes staan, de benen strekken, en het gaat wel weer - maar het leidt de aandacht af van genieten.
Niet de schuld van de motor, meer de leeftijd. (pensioen aan de horizon!)

Inderdaad, 10 jaar geleden zou ik niet dood gevonden willen worden op zo'n ding, nu geniet opa er van.
Lach maar.. Voor mij werkt de keuze.
Het lijkt net alsof je zeggen wil, dat eenmaal met pensioen, dat alle leuke dingen voorbij zouden zijn.
Juist het tegenovergestelde is de waarheid. Het leven BEGINT pas na je pensioen!! :t

Was bij mij het pensioen nog maar aankomend.
Ik geniet er al een tijdje van, en hoop er nog vele jaren mee door te gaan.

Eens een keer op de stepjes gaan staan of de benen strekken, dat heb ik mss na een uurtje of 8 sturen.
Maar eigenlijk valt ook dat nog best wel mee.
Meeste last heb ik als ik meerdere dagen achtereen, (heel) veel km's draai.
Dan krijg ik wat last van een rauwe kont. dat is alles!
Toen ik onlangs na een ritje van 1530km thuis kwam, heb ik de rauwe plekken met zalf ingesmeerd. 2 dgn later nix meer te zien.

Een scootâh, dat is voor medelanders met een petje. Of als je ECHT opa denkt te moeten worden.
De eerste groep wil ik sowieso niet bij horen en de 2e groep wil ik nog lang NIET bij horen.
 
En dan loopt zo'n TMAX nog hard. Ik heb er wel eens 180 km/u op gereden, alsof het niets was.
Enige is dat ik met mijn 1.80m net met mn voeten bij de grond kan. Het is een groot ding. Had ik even mazzel dat ik na die 180 km/u even binnendoor terugstuurde en het toen heel rustig aan deed, want ze stonden toen klaar met de laser. :]

Motorscooter blijft leuk, maar motorrijders kijken er met minachting naar. Het is geen motor, maar een verdomd handig ding van A naar B. Anyway, ik heb dus scooter naast motor, dus ik kan pakken wat ik wil. Toch staat de motor vaker stil... die moet echt meer kilometers maken.
 
Ik heb een motor (1250 RT) en een motorscooter. Suzuki Burgman 400.

Die scooter gebruik ik voor woon werk, je zit prima beschermd en het rijdt gemakkelijk door de files vanwege de automaat en omdat het een relatief smal ding is.

Nou maak ik regelmatig ook wat kleinere tochtjes van zo’n 50-100km bij mij in de buurt. Het grappige is dat ik daarvoor vrijwel altijd de scooter neem, die is namelijk ook gewoon heel lollig om mee te rijden. En dat ondanks het flut vermogen tov mijn motor.

En naar mijn werk, dat doe ik 2x per week, doe ik gewoon eenmotorjeans en motor sneakers aan. Hoef ik me niet om te kleden. Als het koud wordt trek ik er een regenbroek over aan.

Prima dingetje hoor zo’n scooter. Ik denk wel dat de opvolger een Tmax wordt of een Honda Forza 750. Want zo’n 400 is niet echt een monster op de snelweg.
 
Je mag toch maar 100 km/u op de snelweg... hoe vaak ga je boven de 140 km/u? De nieuwe Burgman 400 loopt niet veel harder dan dat, de oude liep wel een stuk harder. Ik zou kunnen volstaan met een 300'tje.
 
Ik heb een paar weken terug m'n Bandit 1200 ingeruild op een SH300. Met de Honda heb ik in een paar weken al meer gereden dan met de Bandit in een half jaar. Ik pak dat ding veel makkelijker, een kort rondje is leuker en in de stad rijdt hij ook gewoon beter.

De brute acceleratie van een zware motor en een tank tussen je benen heb je niet meer, voor de rest is het plezier er evengoed.
 
Ik heb een nieuwe Burgman (2022)

Bij 135 houdt het wel op, heb wel een groot scherm, dat scheelt wel. Maar zo hard rijdt het niet meer comfortabel en ik vraag me ook af hoe lang zo’n blokje dat volhoudt.

Het Bmwtje draait 3000 toeren bij 100 km/u, de Suzuki ruim 6000.
 
naast de 2 motoren ook een vespa 300 er bij.. Voor de fun.. Of gewoon als ik zin heb daarop te rijden..
Snelweg blijf ik liever weg.. Maar binnendoor richting friesland is knetterleuk..
Ik rijd er maar pakweg 1500 km per jaar mee maar wat een lol...Gaat nooit meer weg, tenzij voor weer een nieuwe,,,
Droom is dat ding een keer op een aanhanger mee te nemen naar de grote Italiaanse meren... Daar lekker ronddwalen in T shirt en "open"helm...
Lekker relaxed zoals het leven hoort te zijn.
 
Yep, Ik trek een oud topic uit het graf.

Omdat het mij is overkomen.
Ik heb een perfect lopende Tracer 900 (2017) ingeruild op een TMAX DX
Bij motorminnende kennissen leverde dit verbazing en verbijstering op.

Waarom dan!?

De Tracer was vrijwel perfect. En snel.

Ik merk dat ik als motorrijder fases doormaak. Voluit op het gas geeft een kick, maar als je het elke dag doet (ww verkeer), dan ga je wennen aan de snelheid.
Even inhalen, tikje op de QS, en ik zie snelheden in het display die gevaarlijk kostbaar worden. Ik ben een paar keer goed weggekomen (duur, maar geen rijbewijs kwijt)
Uiteindelijk is het de kunst van jezelf steeds maar weer inhouden.

Een groter issue was dat mij degenererend lijf na een uur rijden allerlei pijntjes en krampen begint te vertonen.
Even op de stepjes staan, de benen strekken, en het gaat wel weer - maar het leidt de aandacht af van genieten.
Niet de schuld van de motor, meer de leeftijd. (pensioen aan de horizon!)

Enter de TMAX.
De Tracer was ordegroottes sneller, maar de scoot is ook wel vlot, inhalen op de snelheid geen probleem.
Het ding is in feite een soort Goldwing in scootervorm. Ik zit met mijn 1m90 lange lijf comfy met de voeten in een prettige positie.
Bovendien uit de wind, en de elektrische handvaten en zadel zijn ook geen nadeel. En cruise control..
Met een podcast op 't oor door de file.

Inderdaad, 10 jaar geleden zou ik niet dood gevonden willen worden op zo'n ding, nu geniet opa er van.
Lach maar.. Voor mij werkt de keuze.
Laat ze maar lekker lullen en vooral niet terugzwaaien.
Jij hebt nog een dikke TMAX, daar hoef je je echt niet voor te schamen.
Ik rij voor woonwerk een vrij lullige pcx 125. In de winter met beenkleed, moffen en handvat verwarming. Lulliger kan je het bijna niet krijgen. Motorrijdende collega’s vragen ook vaak om mn vagina dan lekker warm blijft, onder het kleedje. Ik knik maar een beetje. Ik rij lekker 1:40 met benzine prijzen van 2,30. Daarnaast heb ik 15 euro per jaar onderhoud, 1,5 euro per maand verzekering. 🤡
En je pakt het apparaat bijna makkelijker als een fiets. Hierna komt er wederom een motorscooter. Wel een iets minder lullige, dat wel.
 
Wat betreft motorscooters ligt bij mij de sweet spot rond de 300cc. Genoeg vermogen om mee te komen op de snelweg maar nog geen slagschip. Ik heb ze gehad van 125cc (PCX) tot 650cc en 260kg (BMW C650GT). Op die laatste loop je leeg op onderhoud. Mijn favoriet; een Scarabeo 300. Om de een of andere reden heb ik daar de meeste lol mee gehad. Tegenwoordig heb een licht Naked motorfietsje. Lichter en goedkoper in onderhoud (want geen plastic) maar ik mis wel de bagageruimte. Een rugzak is een oplossing maar je blijft met je helm sjouwen en veel winkels mag je niet binnen met een rugzak. Topkoffer dan maar? Hmm...
 
Topkoffer dan maar? Hmm...
Yes!! Idd een topkoffer. :t

In het land van de scooters; Italië, rijdt vrijwel iedere scooteraar met een topkoffer achterop.
Zelfs op mijn Blackbird rijd ik met topkoffer. Alles wat je nodig hebt, kan er zo in. Geen praktischer accessoire dan een topkoffer.

Mooiste is ook, dat als je zelf op de motor zit, dat je die hele koffer niet eens ziet.
Wat anderen er van denken, interesseert mij geen f*ck.

Het enige nadeel, maar daar zal je op een scooter geen last van hebben, dat is boven 180, dat het stuur wat zweverig wordt.
 
Mijn vlieggewicht streetfightertje leent zich niet bepaald voor een topkoffer maar Louis heeft er ondanks dat wel een topkoffer rek voor. Aangezien de top rond de 145 ligt zal ik weinig last krijgen van pendelen. Kleintje (formaat beautycase) dan maar?
 
Je hebt koffers van 15L tot 58L.
Die van mij is 48L, die ik soms zo vol heb geladen, dat die niet makkelijk op de motor is te plaatsen. (max zou 10kg moeten zijn ????)
Voor een kleine motor wel iets teveel. Er bestaan ook kleintjes, waar net 1 helm in past.
Zie je veel in Italië. Als ze afstappen helm en handschoenen in de koffer en dan wegwezen.

Het plateau waar de koffer op is geklikt, daar kan je natuurlijk ook gewoon een geschikte tas voor zoeken.
Vastzetten met een spin?
 
Ik heb ook wel is zitten denken aan een motorscooter, niet zozeer om mijn motor te vervangen maar gewoon voor naast de motor, en auto. Gewoon voor rond de kerk als je graag op 2 wielen wil begeven maar geen zin hebt in al te veel gedoe.

Een Grom lijkt mij ook wel grappig, maar is natuurlijk een stuk minder praktisch.

Laat ze maar lekker lullen en vooral niet terugzwaaien.
Jij hebt nog een dikke TMAX, daar hoef je je echt niet voor te schamen.
Ik rij voor woonwerk een vrij lullige pcx 125. In de winter met beenkleed, moffen en handvat verwarming. Lulliger kan je het bijna niet krijgen. Motorrijdende collega’s vragen ook vaak om mn vagina dan lekker warm blijft, onder het kleedje. Ik knik maar een beetje. Ik rij lekker 1:40 met benzine prijzen van 2,30. Daarnaast heb ik 15 euro per jaar onderhoud, 1,5 euro per maand verzekering. 🤡
En je pakt het apparaat bijna makkelijker als een fiets. Hierna komt er wederom een motorscooter. Wel een iets minder lullige, dat wel.
Grom heb je puur voor de fun of gebruik je die ook wel is voor ww?
 
Zo'n Grom / MSX loopt net te langzaam eigenlijk. Je kan er de snelweg niet fatsoenlijk mee op en tegenwoordig met meer elektrische auto's op de weg, ben je echt de underdog. Dat ben je al met 125cc, maar dan helemaal. Met mijn NMAX 155 kan ik nog wel voorkruipen bij het verkeerslicht, met een 125 doe ik dat al niet zo snel.
 
Zo'n Grom / MSX loopt net te langzaam eigenlijk. Je kan er de snelweg niet fatsoenlijk mee op en tegenwoordig met meer elektrische auto's op de weg, ben je echt de underdog. Dat ben je al met 125cc, maar dan helemaal. Met mijn NMAX 155 kan ik nog wel voorkruipen bij het verkeerslicht, met een 125 doe ik dat al niet zo snel.
Ja ben ook bang dat een Grom net ff wat te veel speelgoed achtig is

Woon ook op het platteland dus er word sowieso ook wel wat meer doorgereden dan in de randstad. En het is op zich ook wel fijn als je nog een stukje snelweg kan doen zonder te vrezen voor je leven. :+


Kwam in Denemarken ook nog een geinig ding tegen, zo irl echt een laag ding. En overduidelijk een scooter qua uiterlijk _O-

20230915_102130.jpg
 
Ik heb ook wel is zitten denken aan een motorscooter, niet zozeer om mijn motor te vervangen maar gewoon voor naast de motor, en auto. Gewoon voor rond de kerk als je graag op 2 wielen wil begeven maar geen zin hebt in al te veel gedoe.

Een Grom lijkt mij ook wel grappig, maar is natuurlijk een stuk minder praktisch.


Grom heb je puur voor de fun of gebruik je die ook wel is voor ww?
Ik gebruik de grom voor de fun en voor woonwerk. Maar dan alleen de droge, 15 graden + dagen. Dingen is een klein feestje om te rijden, en dat ie 1:56 loopt maakt het alleen nog maar leuker. Mijn ww bestaat uit 18 km 80 km/h wegen onder en langs duinen door, dus prima te doen en hij is op temp als ik aan kom. De pcx pak ik voor alle koude / natte werkdagen of ritjes met bagage.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Zo'n Grom / MSX loopt net te langzaam eigenlijk. Je kan er de snelweg niet fatsoenlijk mee op en tegenwoordig met meer elektrische auto's op de weg, ben je echt de underdog. Dat ben je al met 125cc, maar dan helemaal. Met mijn NMAX 155 kan ik nog wel voorkruipen bij het verkeerslicht, met een 125 doe ik dat al niet zo snel.
Met mn pcx 125 doe ik dat ook gewoon hoor. Hij sneller weg dan gemiddelde gezinsbak. Alleen bij 80 km houd het een beetje op, en bij 110 op de teller komt de begrenzer erin.
Met de grom doe ik dit niet. Die is een stuk trager. Vooral qua optrekken. Snelweg doe ik sowieso met beide niet.
 
Ik had al zo'n vermoeden dat een PCX wat praktischer en sneller is dan een GROM. Als voormalig eigenaar van een PCX en een Benelli TNT125 kan ik daar wel over meepraten. De Benelli als enige motor was geen succes. Te beperkt in gebruik. Zelfs op 80 wegen kwam ik al tekort. Niet fijn om een ongeduldige puber in een ouwe Astra op je achterwieltje te hebben. Ben nu erg tevreden met een CF Moto 300 NK. Ruiltje gedaan... Bijna even licht maar beter inzetbaar. Maar wel minder aandacht als de Benelli. Je kunt niet alles hebben tenzij je voor n+1 gaat. Dus maar een compromis.
 
Met mn pcx 125 doe ik dat ook gewoon hoor. Hij sneller weg dan gemiddelde gezinsbak. Alleen bij 80 km houd het een beetje op, en bij 110 op de teller komt de begrenzer erin.
Met de grom doe ik dit niet. Die is een stuk trager. Vooral qua optrekken. Snelweg doe ik sowieso met beide niet.

Van welk bouwjaar is jouw PCX 125? Nvm, ik zie het al, 2011.
Dat was Euro3, de goeie ouwe tijd. Zo'n Euro3-125 is een stukje vlotter dan Euro5. Dat is echt niet leuk meer, dan ben je gewoon te traag.
Ik heb het nieuwe 125cc-spul ook onder m'n kont, daar ga ik dan vanuit bij de verkeerslichten en de huidige situatie met elektrische auto's.
Ook de topsnelheid ligt tegenwoordig een stuk lager. In bladen etc. lees je er niet over, maar het is toch echt mijn conclusie na voldoende 4-takt 125's te hebben gereden over 20 jaar. Waarom je er in bladen niet over leest, is omdat ze wel afhankelijk zijn van reclame-inkomsten en je wil niet bijten in de hand die je voedt. Ook hebben starters natuurlijk geen ervaring, dus weten niet wat ze moeten verwachten en accepteren het en zien het als normaal. Op mijn website zeg ik ook dat je beter een 125cc met Euro3 of anders nog Euro4 kan kopen, maar beter geen Euro5. Tenzij vlotter optrekken en een hogere top je geen zak uitmaakt. Kan natuurlijk ook. Voor alleen in de stad is het niet erg, gebruik je 'm daar buiten ook, dan wel. Met A1 wil ik persoonlijk zoveel mogelijk vermogen hebben en een zo laag mogelijk gewicht. In Europa ben je al genaaid met A1.

Het probleem met Euro5 en A1 is dat je gewoon niet meer cc's erbij kan geven om dezelfde specs te hebben als bij Euro3/4. Bij grotere motoren kunnen er wel cc's bij en dat zie je dan ook vaak gebeuren. Daarnaast merk je het op een zware motor minder, omdat je gewoon niet alles van een motor vraagt. Bij 125cc doe je dat wel. Soms heb je dan ook gewoon minder vermoen dan voorheen met dezelfde longinhoud. Zie de Z650's van Kawasaki, die leveren ook minder vermogen dan de ER-6N. Zelfde blok, maar dan schoner gemaakt. Voor zo'n motor maakt het weinig uit, nog steeds erg veel lol op zo'n ding en het loopt nog steeds hard.

Dus sta jij met een Euro5 125cc motorscooter voor het verkeerslicht, dan ben je echt minder vlot weg dan met een oudje die zogenaamd heel erg slecht is voor het milieu.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan