van MZ naar een echte KTM supermotard???

Rico

MF veteraan
9 okt 2001
2.161
0
Het sprookjesbos :)
ik heb nu die MZ 660 enduro, maar die weegt 160 kg en heeft 50 pk ofzo op de krukas. verder heeft ie de verkeerde wielen en zit er een deuk achter in de velg.

hij ziet er wel erg goed uit is van 98 en is echt tip top in orde heb er nog 6 maanden garantie op. ik vindt hem ook echt mooi op de uitlaat na dat mag wel een sport dempertje zijn ipv die grote demper nu.


ik kan bij eddy lemmens (veldhoven, iemand ervaring mee :? )

een KTM SM 620cc 115kg (65pk op achterwiel) laten bouwen met kleine gespaakte :9 brede banden (dragon evo corsa) vette rem voor en het plastic nieuw (dus elke kleur die ik maar wil) ook 6 mnd garantie.

is het gemis van een startmotor heel erg op die zware compressie 600 cc\'ers ik wil er ook woon- werk verkeer mee doen eigenlijk.

iemand met ervaring, mening en/of advies

dat zware degelijke bakbeest blijven rijden of die lichtgewicht (ja ik geil gruwelijk op z\'on fiets ;) ) vette SM gaan rijden?
 
hmmzzzz... ik zit weer te zwammen...... met de \"verkeerde wielen\" bedoel ik groot voor en klein achter (zoals het een enduro betaamt)


verder is het wel interessant om die kut van een buurvrouw te narren door iedere dag om 05:00 die blazert :} aan te kicken voor de deur :j

ik moet zeggen dat de drempel niet erg hoog is om zo een ding aan te schaffen, er zullen wel erg goede argumenten moeten komen om het niet te doen!! :9
 
niemand een mening cq advies, heb ik es een keer iets nuttigs te melden/vragen....

reageert er geen hond op :(

\'t tis toch wa :? als ik onverantwoorde dingen doe is het jullie schuld :j ;)
 
foto dan...

misc.php


in (bijna) originele toestand...
 
yo... als je niet zo hakketakkig je vragen stelde, zou ik mischien de moeite nemen ze te beantwoorden.....

een 620 met 65pk op het achterwiel?????
wow, vet getuned dus.... in dat geval zou ik niks durven zeggen over de duurzaamheid...

geloof het ook niet helemaal... laat maar es horen wat ze allemaal gedaan hebben.....

enne.... gebruik de edit-knop es als je je mail wilt aanvullen...

mot et koste?
 
Laatst bewerkt:
yo... als je niet zo hakketakkig je vragen stelde, zou ik mischien de moeite nemen ze te beantwoorden.....

een 620 met 65pk op het achterwiel?????
wow, vet getuned dus.... in dat geval zou ik niks durven zeggen over de duurzaamheid...

geloof het ook niet helemaal... laat maar es horen wat ze allemaal gedaan hebben.....

enne.... gebruik de edit-knop es als je je mail wilt aanvullen...

mot et koste?


errrr, dus ik moet zinnig uit mijn woorden komen..... dat is lastig....

errr

1. bekende troubles met de lc4 620?

2. onderhoud van dit type en veel voorkomende slijtage punten.

3. bij voornamelijk gebruik voor woon-werk verkeer de keuze tussen een electrisch gestarte of een kickstartfiets

4. eddy lemmens in veldhoven, iemand ervaring mee? verhalen over gehoord (garantieafhandeling)


prijs hij wil voor 10 mille een SM lc4 620 voor me bouwen aantal pk\'s begin ik nu sterk aan te twijfelen (of die kerel is een kwatsert) iig zal ik dat es 100% navragen. maar wel vet meer/verbeterde vermogen/gewichts verhoudingen.

als het goed is kun je hier meer mee, daarbij komt het feit dat ik weinig ervaring heb met dit soort fietsen, de handel en de wetenswaardigeheden mbt deze materie en hoop dus iets bij te leren aan de hand van reacties die men hier neerkalkt...

thanx in advance :)
 
1. bekende troubles met de lc4 620?
tja.... trilt he?
maar als je dit raspaardje als een raspaardje behandeld, dan krijg je er erg veel voor terug.
2. onderhoud van dit type en veel voorkomende slijtage punten.
veel loc-tite gebruiken.
3. bij voornamelijk gebruik voor woon-werk verkeer de keuze tussen een electrisch gestarte of een kickstartfiets
kicxstarten is te doen, mits ie goed is afgesteld.
bij een vet getunede kan dat wel es tegenvallen.
4. eddy lemmens in veldhoven, iemand ervaring mee? verhalen over gehoord (garantieafhandeling)
nope
prijs hij wil voor 10 mille een SM lc4 620 voor me bouwen aantal pk\'s begin ik nu sterk aan te twijfelen (of die kerel is een kwatsert) iig zal ik dat es 100% navragen. maar wel vet meer/verbeterde vermogen/gewichts verhoudingen.
la mij maar es weten hoe hij 65 pk uit een 620sc wil persen.
1 van ons heeft op uiterst precieze en verantwoorde manier 63 pk op zijn achterwiel... maar dat is wel met een 660-Parijs-Dakar blok, een akropovic-uitlaat van 4 ruggen en een speciale ombouw voor zijn K&N filter....

en geen ouwe-hoer pekaas, grafieken wil ik zien!
 
Ik heb op MZ gestemd :) Weet ook niet waarom, maar vond het zo zielig dat ie onderaan stond op 0%. Mooie fiets die KTM, ben benieuwd hoe die eruit zal zien met SM bandjes/wieltjes.

Je moet zelf kiezen wat je wilt, de MZ is idd erg zwaar, maar die KTM weer vet getuned.
Wat betreft het kickstarten met een 600cc, ik geloof dat de nieuwere motoren iets hebben waardoor je de zuiger in de juiste positie kan zetten, zodat je \'m zonder teveel moeite kunt kickstarten. Denk dat Guz daar vast wel wat meer van weet.
 
Wat betreft het kickstarten met een 600cc, ik geloof dat de nieuwere motoren iets hebben waardoor je de zuiger in de juiste positie kan zetten, zodat je \'m zonder teveel moeite kunt kickstarten. Denk dat Guz daar vast wel wat meer van weet.
decompressie-hendeltje?

maar met een (paar) ferme tik(ken) doet ie het ook...
 
decompressie-hendeltje?

maar met een (paar) ferme tik(ken) doet ie het ook...

Juist die ;) Kon even niet op het woord komen.
En inderdaad, even trappen en dan wil ie ook wel. Zit bij de nieuwe KTM\'s de kickstarter nog steeds links ? Lijkt me heel lastig met kicken. Maargoed, alles went zeggen ze...
 
Juist die ;) Kon even niet op het woord komen.
En inderdaad, even trappen en dan wil ie ook wel. Zit bij de nieuwe KTM\'s de kickstarter nog steeds links ? Lijkt me heel lastig met kicken. Maargoed, alles went zeggen ze...
beetje lui om dat es te gaan bekijken op de verschillende sites?
dan wil je het ook niet echt weten.... :P
 
Zeg heren,

Ben laatst het snot voor ogen gereden door zo\'n F#cking Muz!!! Laatste ritje voor de winterstop even de paardjes uitlaten.... Moet zeggen, ben zelf niet vies van een bochtje maar tsjongejonge niet normaal zeg!! Is het minder erg als ik zeg dat het nat was op de weg??? Ben afgehaakt toen er minirotondetjes rechtdoor werden genomen, dat kon ik mijn schatje toch niet aandoen....
De berijder in kwestie reed op zo\'n \"zware\" van 165kg met \"weinig\" peekaas maar met een HEEL KLEIN voortandwieltje....Ging niet veel harder dan 100 op top!
Nu de vraag: HOE MOET ZO\'N DING VAN 115KG WEL NIET RIJDEN????
Scheelt natuurlijk wie erop zit maar sindsdien heb ik een hele andere kijk op supermotards!!!!

:} :} :} :} :} :} :} :} :}

Greetz Stoef
 
Zeg heren,

Ben laatst het snot voor ogen gereden door zo\'n F#cking Muz!!! Laatste ritje voor de winterstop even de paardjes uitlaten.... Moet zeggen, ben zelf niet vies van een bochtje maar tsjongejonge niet normaal zeg!! Is het minder erg als ik zeg dat het nat was op de weg??? Ben afgehaakt toen er minirotondetjes rechtdoor werden genomen, dat kon ik mijn schatje toch niet aandoen....
De berijder in kwestie reed op zo\'n \"zware\" van 165kg met \"weinig\" peekaas maar met een HEEL KLEIN voortandwieltje....Ging niet veel harder dan 100 op top!
Nu de vraag: HOE MOET ZO\'N DING VAN 115KG WEL NIET RIJDEN????
Scheelt natuurlijk wie erop zit maar sindsdien heb ik een hele andere kijk op supermotards!!!!

:} :} :} :} :} :} :} :} :}

Greetz Stoef


kheb er ook een kleiner voortandwiel opgelegd maar dat kan (verantwoord) maar met een tandje minder..... maar hij rijdt nog steeds 150-160 veels te hard dus.... maar waar ik mee zit is dat ik heel die fiets moet verbouwen met spullen die ik niet zo mooi vindt als wat er op SM gebied verkrijgbaar is.

dus moet ik die fiets verbouwen voor zeg maar 5 mille en dan is ie nog steeds te zwaar en wat laag in vermogen alhoewel ie wel gruwelijk tekeer zal gaan met een groter tandwiel achter. vandaar het besluit om een echte SM te kopen...


had die MUZ originele wielen of kleine klevers?
 
Rico,

Kleine klevers!!! Zag er vrij origineel uit allemaal. Er schijnen verschillende versies te zijn van de MuZ?! Hoewel kleven ook relatief was, want dat ding ging alle kanten op. Je weet wel, zo\'n soort rijstijl die je op een \"normale\" wegmotor niet zo gauw aan de dag legt....(ik niet tenminste).
Weet ook niet of er een groter achtertandwiel opzat maar in ieder geval een heel kleintje voor! Trok net zo hard op als ik maar dan op het achterwiel!!!

Greetz Stoef
 
die van mij is met geen mogelijkheid op het achterwiel te krijgen in zijn 2 in de eerste wel maar daar rijd ik maar max een meter of tien mee op het achterwiel..... hij langer dus tot welke snelheid ongeveer??
 
Rico,

Kleine klevers!!! Zag er vrij origineel uit allemaal. Er schijnen verschillende versies te zijn van de MuZ?! Hoewel kleven ook relatief was, want dat ding ging alle kanten op. Je weet wel, zo\'n soort rijstijl die je op een \"normale\" wegmotor niet zo gauw aan de dag legt....(ik niet tenminste).
Weet ook niet of er een groter achtertandwiel opzat maar in ieder geval een heel kleintje voor! Trok net zo hard op als ik maar dan op het achterwiel!!!

Greetz Stoef


oh jah je hebt de Mastif (is alla SM met kleine wielen) en de Baghira Endurovariant, allebei met dezelfde ratio\'s kwa gewicht en rijeigenschappen...

ik denk dat jij de Mastif tegenkwam :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan