Van ruilen komt huilen!

Leo!

Die hard MF'er
25 aug 2004
994
1
48
Born
Heb onlangs een CBR600RR circuitmotor (2006) gekocht, waar ik een nieuw reserve schakelpedaal bij kreeg van PP tuning. Zie pic.



Als ik komend seizoen niet omgekeerd schakelend de baan op ga... ben ik bang dat het fiks mis gaat!

Wie wil dit pedaaltje ruilen tegen eentje reverse (GP) shifting?
 

The DanMan

MF veteraan
25 jun 2005
6.349
223
33
Omgeving Gorinchem
Kan je niet d.m.v. het omdraaien van het schakelstangetje omgekeerd schakelen?

Hetgeen wat jij afbeeld scharniert toch achter de voetsteun waarbij aan de voorkant (rechterkant voor de kijkers) het schakelpedaaltje komt?

Ik weet niet hoe het bij een Honda zit, maar ik denk dat je de oplossing moet zoeken in het schakelstangetje, misschien i.c.m. een ander heveltje.
 
Laatst bewerkt:

Leo!

Die hard MF'er
25 aug 2004
994
1
48
Born
Kan je niet d.m.v. het omdraaien van het schakelstangetje omgekeer schakelen?

Dit scharniert toch achter de voetsteun waarbij aan de voorkant (rechterkant voor de kijkers) het schakelpedaaltje komt?

Ik weet niet hoe het bij een Honda zit, maar ik denk dat je de oplossing moet zoeken in het schakelstangetje, misschien i.c.m. een ander heveltje.

Bij de GP versie zit links van het scharnierpunt (op de foto) een bevestiging voor de schakelstang.

De bevestiging op het blok omkeren is niet mogelijk; de schakelstang kan dan namelijk niet meer vrij bewegen.
 

zenracer

MF veteraan
10 sep 2002
1.637
0
51
Amsterdam
Bij de GP versie zit links van het scharnierpunt (op de foto) een bevestiging voor de schakelstang.
De bevestiging op het blok omkeren is niet mogelijk; de schakelstang kan dan namelijk niet meer vrij bewegen.
Weet je dat zeker? Ik heb ook een pp setje op m'n '06 600rr met het pedaal voor normaal schakelen. Hij zat gemonteerd voor omgekeerd schakelen en zo heb ik een paar dagen gereden, maar ik heb 'm nu terug gezet naar normaal schakelen.
 
Laatst bewerkt:

Leo!

Die hard MF'er
25 aug 2004
994
1
48
Born
Weet je dat zeker? Ik heb ook een pp setje op m'n '06 600rr met het pedaal voor normaal schakelen. Hij zat gemonteerd voor omgekeerd schakelen en zo heb ik een paar dagen gereden, maar ik heb 'm nu terug gezet naar normaal schakelen.
Ja?!
Maak -als het niet teveel moeite is- ns een piccie en laat me ns zien wat je hebt omgezet dan?
 

zenracer

MF veteraan
10 sep 2002
1.637
0
51
Amsterdam
Ja?!
Maak -als het niet teveel moeite is- ns een piccie en laat me ns zien wat je hebt omgezet dan?
Nu een fotootje maken gaat niet, want vanochtend heb ik de rr weggebracht voor transport naar de speedweek. Maar ik heb een oude foto gepakt en in het rood aangegeven hoe de schakelstang zat voor omgekeerd schakelen:
 

Leo!

Die hard MF'er
25 aug 2004
994
1
48
Born
Ok, dan ziet hij neem ik aan wel twee schakelstangen en dan is de rechterstang normaal schakelen en de linkerstang omgekeerd schakelen.

Kriel is weer domme onzin aan het verkopen. :Z

Bij mij komt in je rode opzet de schakelstang aan die leiding. Als hij vrij kon bewegen zou dat de oplossing zijn. De GP shifter heeft links van z'n draaipunt ook een bevestiging.
 

RoYku

MF veteraan
2 apr 2006
3.427
2
32
Heerle, Noord-Brabant.
Kriel is weer domme onzin aan het verkopen. :Z

Bij mij komt in je rode opzet de schakelstang aan die leiding. Als hij vrij kon bewegen zou dat de oplossing zijn. De GP shifter heeft links van z'n draaipunt ook een bevestiging.
Moet mogelijk zijn.
Zo zit het ook op de '04 hier in de garage(en die is hetzelfde op dat punt).

Omgekeerd schakelen doormiddel van ander schakelpedaal heb ik nog nooit van gehoord?
 
Laatst bewerkt:

zenracer

MF veteraan
10 sep 2002
1.637
0
51
Amsterdam
Bij mij komt in je rode opzet de schakelstang aan die leiding. Als hij vrij kon bewegen zou dat de oplossing zijn. De GP shifter heeft links van z'n draaipunt ook een bevestiging.
D'r is niet veel plek inderdaad, maar hij kon bij mij wel vrij bewegen. De gephotoshopte stang op de foto heb ik op dezelfde afstand van de koppelingsbout gezet als van de echte stang en je ziet dat het net past. Ik heb net op de plaatjes in het wph gegeken en daar lijkt de waterslang wat dichter bij de koppelingsbout te zitten en de hevel ziet er ook wat langer uit, dus misschien is dat bij mij niet standaard. Het is zonde dat ik de motor hier niet meer heb staan, dan had ik het kunnen checken.
 

Leo!

Die hard MF'er
25 aug 2004
994
1
48
Born
http://www.pptuning.cz/en/shop/spare-parts/item-s0102

yep, die bedoel ik.
Bij mij is er echt geen plek.

Ik heb ook nog zo'n rempedaaltje liggen; ook bruikbaar als reverse schakelen.
Maar ja. Dat heb ik eigenlijk als spare part.
 

R1sp knek

Die hard MF'er
7 mei 2007
574
0
34
Echt
Hey Leo,

De motor is toch wel recht he???? :]
Wel ideaal dat er weer eentje mee gaat komend jaar!!!

Grtz
 

Leo!

Die hard MF'er
25 aug 2004
994
1
48
Born
Hey Leo,

De motor is toch wel recht he???? :]
Wel ideaal dat er weer eentje mee gaat komend jaar!!!

Grtz
... eentje mee gaat ... eentje mee gaat!!
We hebben het hier over de dnq-dnf champignon van 2006 en 2008, oftewel de beste dnq-dnf'er allertijden. 8-)