Van Softail Heritage naar Bobber

lukaz

Rookie
4 mei 2018
4
0
#1
Al een poosje een 2008 Softail Heritage in bezit. Maar al die frutsels eraan hé... Dus tassen eraf, duozit met sissybar eraf, steunen verwijderd, mooi laag stuurtje erop...Hij wordt al leuker. Maar het kriebelt en nu wil ik voor het grote werk gaan. Alleen loop je tegen veel zaken op. Wat past? Wat niet? Daarom dit topic met vragen en (hopelijk) antwoorden uit de praktijk!
 

lukaz

Rookie
4 mei 2018
4
0
#2
Eerste aktie: weg met die lelijke spatborden en standaard banden. Ik wil overgaan naar klassieke banden (Firestone Champion de luxe). Zal ik voor smal en achter breed houden (nu: voor 90/16 en achter 150/16) of ga ik voor en achter naar zelfde maat? Pas na die beslissing kan ik gaan dubben over de spatborden, want die moeten mooi aan gaan sluiten. Iemand tips of ervaring?
 

zenabi

MF veteraan
15 sep 2008
1.260
0
45
Ruinen
#3
wel een tip:
wachten ................. je gaat nu rijden man, de winter is om de boel te slopen , heb je mooi ff de tijd om na te denken en spullen te verzamelen.
 
6 mrt 2004
6.827
8
dussen
#4
Eerste aktie: weg met die lelijke spatborden en standaard banden. Ik wil overgaan naar klassieke banden (Firestone Champion de luxe). Zal ik voor smal en achter breed houden (nu: voor 90/16 en achter 150/16) of ga ik voor en achter naar zelfde maat? Pas na die beslissing kan ik gaan dubben over de spatborden, want die moeten mooi aan gaan sluiten. Iemand tips of ervaring?[afbeelding]
Misschien is dat best een slecht plan dat van die firestone
Kijk ik vind het ook een mooi bandje maar als zelfs een zaakje die ze verkoopt zegt dat ze eigenlijk alleen voor de show zijn en dat je er niet op moet gaan rijden zegt dat wel wat
 

lukaz

Rookie
4 mei 2018
4
0
#5
Inderdaad wil ik in het najaar aan de slag. De Firestones zijn niet de beste band, maar wel erg mooi. Shinko e270 heeft ook een ouderwets profiel, maar deze zullen niet beter zijn dan de firestones?
 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
80.653
38
44
Turnhout
Bezoek Site
#6
Inderdaad wil ik in het najaar aan de slag. De Firestones zijn niet de beste band, maar wel erg mooi. Shinko e270 heeft ook een ouderwets profiel, maar deze zullen niet beter zijn dan de firestones?
Je kunt je lol op.
Voor deze motor is alles te koop wat je wilt. Echt alles.
Vraag je eerst af wat je precies wilt. En dan ook precies. Want 'bobber' zegt mij bijvoorbeeld niet zoveel.

Als je weet wat je wilt, kun je spullen gaan vervangen.
 
6 mrt 2004
6.827
8
dussen
#7


Lekker hardcore , maakt zich blijkbaar ook geen zorgen om de wegligging
En ach je neemt ook geen bochten met 150 km/uur met zo’ n ding
 
Laatst bewerkt:

lukaz

Rookie
4 mei 2018
4
0
#8
Ja de softail is wel een hele fijne om te verbouwen, veel spullen te koop. Deze zomer nog "normaal" rijden en van de winter aan de slag. Nu alvast inlezen en voorbereiden. Wat betreft de banden; ik ga niet voor 100% rijkomfort (is ook niet het doel van een bobber) maar wil gewoon een fiets met een mooi uiterlijk. Iets als onderstaand. Iemand ervaring met een project als dit? Tips en adviezen welkom!